Spring naar bijdragen

Uitschrijven RKK wordt makkelijker


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Diezelfde Kees schijnt dan ook nog eens bekende Nederlander te zijn.. Iets met Jan Smit en Wie Is De Mol en zo...

Maar ik vond het bericht uiterst oninteressant aangezien hij toch al niet meer naar de kerk ging en het bericht eigenlijk alleen maar (weer) RKK-bashing was, ook in de reacties.

Overigens vind ik de vergelijking met Lance Armstrong vrij mank, aangezien datgene waarmee deze in het nieuws was toch iets meer impact op de wereld heeft dan Kees Tol die zich laat ontdopen.

Al zou het natuurlijk kunnen dat de paus (of is het Paus?) er wakker van ligt na het lezen van NU.nl.. Dat weet ik natuurlijk niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er was toch ook zo'n oud-presentator van het Jeugdjournaal die met veel poeha in de media aangaf zich uitgeschreven te hebben. Natuurlijk reuze interessant voor veel media.

Maar waarschijnlijk heeft deze man al sinds zijn pubertijd geen kerk meer van binnen gezien en ook qua vrijwilligerswerk niets bijgedragen laat staan dat zijn collega's wisten dat hij katholiek was.

In feite was hij al lang en breed niet katholiek meer waarschijnlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Overigens gun ik iedereen een momentje op tv hoor. Zoals ik iedereen uitschrijving gun. Als het je gelukkig maakt, geniet er van. Persoonlijk vind ik het geen gemis.

Ik vind het spijtig dat het de plaatselijke geloofsgemeenschap schijnbaar niet gelukt is om zo'n persoon kerkelijk betrokken te maken. Ik denk dat wij als katholieken flink moeten werken aan gemeenschapsopbouw. Dat is ook een reden dat ik mij aangemeld heb bij het pastorale team van mijn locatie om dat weer leven in te blazen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Overigens gun ik iedereen een momentje op tv hoor. Zoals ik iedereen uitschrijving gun. Als het je gelukkig maakt, geniet er van. Persoonlijk vind ik het geen gemis.

Ik vind het spijtig dat het de plaatselijke geloofsgemeenschap schijnbaar niet gelukt is om zo'n persoon kerkelijk betrokken te maken. Ik denk dat wij als katholieken flink moeten werken aan gemeenschapsopbouw. Dat is ook een reden dat ik mij aangemeld heb bij het pastorale team van mijn locatie om dat weer leven in te blazen.

Je hebt het adres... :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Overigens gun ik iedereen een momentje op tv hoor. Zoals ik iedereen uitschrijving gun. Als het je gelukkig maakt, geniet er van. Persoonlijk vind ik het geen gemis.

Ik vind het spijtig dat het de plaatselijke geloofsgemeenschap schijnbaar niet gelukt is om zo'n persoon kerkelijk betrokken te maken. Ik denk dat wij als katholieken flink moeten werken aan gemeenschapsopbouw. Dat is ook een reden dat ik mij aangemeld heb bij het pastorale team van mijn locatie om dat weer leven in te blazen.

Je hebt het adres... :P

Van deze man niet, hij woont ook niet binnen mijn parochiegebied. Hier in mijn eigen locatie is meer dan genoeg werk te verzetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind het spijtig dat het de plaatselijke geloofsgemeenschap schijnbaar niet gelukt is om zo'n persoon kerkelijk betrokken te maken. Ik denk dat wij als katholieken flink moeten werken aan gemeenschapsopbouw. Dat is ook een reden dat ik mij aangemeld heb bij het pastorale team van mijn locatie om dat weer leven in te blazen.

Klopt, maar aan de andere kant moeten we wel eerlijk zijn. In de meeste parochies gaat slechts een paar procent van de leden regelmatig naar de Mis. En in de meeste parochies zullen ook maar een paar procent echt geloven in het Evangelie, de eucharistie en de sacramenten. De rijen voor de biechturen zullen in de meeste parochies ook niet bijster lang zijn. Mijn pastoor is er zelfs maar weer mee gestopt, omdat er nauwelijks iemand kwam en de mensen die willen biechten toch wel bellen (je kunt je afvragen of het wel voldoende bekend is gemaakt, maar ik heb het idee dat ook dat niet veel zal hebben uitgemaakt).

Nu wil ik daar op geen enkele wijze over oordelen of zo, laat dat duidelijk zijn. Maar we kunnen ons wel afvragen hoe we mensen warm willen maken voor het katholieke geloof, als we het zelf al nauwelijks meer geloven en vieren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Enkele jaren geleden heb ik onder leiding van een diaken (niet de hier aanwezige) in een werkgroep gezeten om de kerk meer de wijk in te krijgen. Kerk in de wijk hete het. Blijkt dat er vele manieren zijn om mensen aan te spreken en om de drempel te verlagen. Blijkt ook dat alhoewel er slechts een klein percentage naar de Mis gaat er toch wel vee katholieken rondlopen die schijnbaar dus niet aangesproken worden met een Mis/viering. Belangrijk is om ook voor die mensen een passende manier te vinden om ze aan te spreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ene Kees Tol

Lijkt me toch duidelijk "iemand". Daar had JoostG het over, daar had ik het over. Dus ja, jouw reactie raakt dat kennelijk niet. Ook prima.

Dit topic gaat over``uitschrijven RKK wordt makkelijker``, dat is o.a in het nieuws daar hebben we het hier over. Maar ik denk dat je me wel begrepen hebt. Zo niet, ook prima! :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
ene Kees Tol

Lijkt me toch duidelijk "iemand". Daar had JoostG het over, daar had ik het over. Dus ja, jouw reactie raakt dat kennelijk niet. Ook prima.

Dit topic gaat over``uitschrijven RKK wordt makkelijker``, dat is o.a in het nieuws daar hebben we het hier over. Maar ik denk dat je me wel begrepen hebt. Zo niet, ook prima! :)

JoostG schrijft iets, daar reageer ik op, daar reageer jij op met een bericht dat inhoudelijk simpelweg niet ingaat op wat gezegd werd. Maar daar mag kennelijk niets van gezegd worden, ook goed. Ik snap de behoefte bij sommige users hier om conflict te zoeken niet zo. Ik heb er in ieder geval geen interesse in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid