Spring naar bijdragen

De eerste joodse hospies (NU op tv)


Aanbevolen berichten

Op Nederland 2 is nu een interview met Sasja Martel over de eerste joodse Hospies Immanuel (zie: Jes 7:14. Matt 1:23. Luk 1:31.) euthanasie (verboden) en joods rouwen. Zeer leerzame materie, dus kijken mensen!

Na de uitzending zet ik mijn gedachten hierover uiteen.

Edit: het bleek een herhaling. Heeft iemand het gezien? Sasja Martel blijkt van huis uit gereformeerd en heeft zich later bekeerd tot het jodendom. Op de vraag wat Jezus nu voor haar betekende antwoordde ze dat hij een rabbijn was die veel betekend heeft voor de mensen in zijn tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op Nederland 2 is nu een interview met Sasja Martel over de eerste joodse Hospies Immanuel (zie: Jes 7:14. Matt 1:23. Luk 1:31.) euthanasie (verboden) en joods rouwen. Zeer leerzame materie, dus kijken mensen!

Na de uitzending zet ik mijn gedachten hierover uiteen.

Edit: het bleek een herhaling. Heeft iemand het gezien? Sasja Martel blijkt van huis uit gereformeerd en heeft zich later bekeerd tot het jodendom. Op de vraag wat Jezus nu voor haar betekende antwoordde ze dat hij een rabbijn was die veel betekend heeft voor de mensen in zijn tijd.

ik was er te laat bij, maar hier een link over deze Hospice. - ook over de oprichtster Sasja Martel

http://www.eo.nl/magazines/visie/artike ... het-leven/

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op Nederland 2 is nu een interview met Sasja Martel over de eerste joodse Hospies Immanuel (zie: Jes 7:14. Matt 1:23. Luk 1:31.) euthanasie (verboden) en joods rouwen. Zeer leerzame materie, dus kijken mensen!

Na de uitzending zet ik mijn gedachten hierover uiteen.

Edit: het bleek een herhaling. Heeft iemand het gezien? Sasja Martel blijkt van huis uit gereformeerd en heeft zich later bekeerd tot het jodendom. Op de vraag wat Jezus nu voor haar betekende antwoordde ze dat hij een rabbijn was die veel betekend heeft voor de mensen in zijn tijd.

Had ze een joodse moeder dan?

Ik heb de uitzending niet gezien. Ben wel eens in een synagoge geweest en heb toen met een groepje mede studenten een uurtje of twee met een rabbijn gesproken. Was wel interessant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt je inderdaad bekeren tot het jodendom. Dat is een langdurig proces van jaren, waarbij je een aantal keren zult worden afgewezen en waarbij je veel studie naar de Torah en het jodendom moet verrichten. Vervolgens moet je dan voor een rabbijnse rechtbank een soort examen afleggen over je kennis en vragen beantwoorden over je motivatie. Uiteindelijk wordt je, na de vraag of je dit echt uit vrije wil doet, besneden als je een man bent en tenslotte ondergedompeld in de mikwa, een soort doopvont.

Probleem alleen is dat het orthodoxe jodendom bekeringen in andere vormen van het jodendom niet erkent. Als je dus door elke joodse stroming erkent wil worden, dan ontkom je dus niet aan het orthodoxe jodendom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je kunt je inderdaad bekeren tot het jodendom. Dat is een langdurig proces van jaren, waarbij je een aantal keren zult worden afgewezen en waarbij je veel studie naar de Torah en het jodendom moet verrichten. Vervolgens moet je dan voor een rabbijnse rechtbank een soort examen afleggen over je kennis en vragen beantwoorden over je motivatie. Uiteindelijk wordt je, na de vraag of je dit echt uit vrije wil doet, besneden als je een man bent en tenslotte ondergedompeld in de mikwa, een soort doopvont.

Klopt, maar als iemand van naam zich wil bekeren tot het jodendom zal hem geen strobreed in de weg gelegd worden. Er wordt ook nog wel geevangeliseerd door Rabbijnen, doch alleen bij mensen die belangrijk zijn zoals popsterren en politici.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je kunt je inderdaad bekeren tot het jodendom. Dat is een langdurig proces van jaren, waarbij je een aantal keren zult worden afgewezen en waarbij je veel studie naar de Torah en het jodendom moet verrichten. Vervolgens moet je dan voor een rabbijnse rechtbank een soort examen afleggen over je kennis en vragen beantwoorden over je motivatie. Uiteindelijk wordt je, na de vraag of je dit echt uit vrije wil doet, besneden als je een man bent en tenslotte ondergedompeld in de mikwa, een soort doopvont.

Klopt, maar als iemand van naam zich wil bekeren tot het jodendom zal hem geen strobreed in de weg gelegd worden. Er wordt ook nog wel geevangeliseerd door Rabbijnen, doch alleen bij mensen die belangrijk zijn zoals popsterren en politici.

Hoe werkt dat evangeliseren dan? En opvallend dat ze zich ook op popsterren richten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je kunt je inderdaad bekeren tot het jodendom. Dat is een langdurig proces van jaren, waarbij je een aantal keren zult worden afgewezen en waarbij je veel studie naar de Torah en het jodendom moet verrichten. Vervolgens moet je dan voor een rabbijnse rechtbank een soort examen afleggen over je kennis en vragen beantwoorden over je motivatie. Uiteindelijk wordt je, na de vraag of je dit echt uit vrije wil doet, besneden als je een man bent en tenslotte ondergedompeld in de mikwa, een soort doopvont.

Klopt, maar als iemand van naam zich wil bekeren tot het jodendom zal hem geen strobreed in de weg gelegd worden. Er wordt ook nog wel geevangeliseerd door Rabbijnen, doch alleen bij mensen die belangrijk zijn zoals popsterren en politici.

Hoe werkt dat evangeliseren dan? En opvallend dat ze zich ook op popsterren richten.

Google maar eens naar Shmuley Boteach en zijn relatie met bijvoorbeeld Michael Jackson.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid