Spring naar bijdragen

Boek Tobit: Demonen op afstand houden


Aanbevolen berichten

Tobit 6:8 staat:

De engel antwoordde: ‘Als iemand wordt gekweld door een demon of een boze geest, moet je het hart en de lever in zijn aanwezigheid verbranden. Dan vlucht de boze geest voor de stank en komt hij nooit meer terug.

Zijn er mensen die dit ook nog uitvoeren? Of laten we dit vervallen omdat dit het eerste testament is? Dit is overigens apocrief boek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tobit 6:8 staat:

De engel antwoordde: ‘Als iemand wordt gekweld door een demon of een boze geest, moet je het hart en de lever in zijn aanwezigheid verbranden. Dan vlucht de boze geest voor de stank en komt hij nooit meer terug.

Zijn er mensen die dit ook nog uitvoeren? Of laten we dit vervallen omdat dit het eerste testament is? Dit is overigens apocrief boek.

ik hang altijd knoflook om mijn nek - daar zijn ze ook als de dood voor. :+

@IkbenBen

hecht toch geen waarde aan deze voodoo-achtige nonsense.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tobit 6:8 staat:

De engel antwoordde: ‘Als iemand wordt gekweld door een demon of een boze geest, moet je het hart en de lever in zijn aanwezigheid verbranden. Dan vlucht de boze geest voor de stank en komt hij nooit meer terug.

Zijn er mensen die dit ook nog uitvoeren? Of laten we dit vervallen omdat dit het eerste testament is? Dit is overigens apocrief boek.

Nee, ik zie de bijbel niet als een medisch handboek. :)

Net zoals ik ook niet in maanziekte geloof waar het NT het wel eens een keertje over heeft. Of dat ritueel uit het NT waarin mensen het water in gaan om genezen te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Satan en zijn demonen zijn gevallen engelen, ofwel engelen die in oppositie zijn tegen God. De enige die ze kan stoppen is dus God of hij die door God "ale macht in hemel en op aarde" heeft gekregen, Jezus Christus.

Laat je niet misleiden, het zijn machtige demonen-engelen.

Hoe zat het dan met de aartsengel Michaël? Hij is geen God, ook niet Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid