maran 0 Geplaatst 15 december 2012 Rapport Share Geplaatst 15 december 2012 Kennelijk toch een hoge drang om de naam van Jezus te gebruiken. Kennelijk speelt Jezus een erg grote rol in het leven van die persoon. Ik heb nooit die neiging met Zeus, Odin, Asur of Amon gehad. over een paar eeuwen zal dan misschien de naam Jezus ook niet meer ge[mis]bruikt worden. Link naar bericht Deel via andere websites
Humanist 0 Geplaatst 15 december 2012 Rapport Share Geplaatst 15 december 2012 Het bekt ook niet zo lekker als 'Jezus!' haha Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 15 december 2012 Rapport Share Geplaatst 15 december 2012 Kennelijk toch een hoge drang om de naam van Jezus te gebruiken. Kennelijk speelt Jezus een erg grote rol in het leven van die persoon. Ik heb nooit die neiging met Zeus, Odin, Asur of Amon gehad. over een paar eeuwen zal dan misschien de naam Jezus ook niet meer ge[mis]bruikt worden. In het Nieuwe Jeruzalem zal niemand Zijn naam misbruiken nee. Link naar bericht Deel via andere websites
MasterJapie 0 Geplaatst 15 december 2012 Rapport Share Geplaatst 15 december 2012 Nee, in de toekomst ziet het er zo uit Link naar bericht Deel via andere websites
celaine98 0 Geplaatst 30 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2013 Het valt mij inderdaag ook wel op dat er steeds meer in tv-programma's gevloekt wordt, maar ook op school heel vaak. Ik merk bij mezelf dat ik het heel erg vindt als mensen zo vloeken, Meestal zapp ik door als er in een tv-programma veel gevloekt wordt, maar ik zou ook niet zo goed weten wat je zou moeten als christen. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 3 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2013 Nee, in de toekomst ziet het er zo uit Ik denk dat het zo gaat als in South Park, dat atheïsten elkaar gaan uitmoorden in Dawkins naam. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 3 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 3 februari 2013 Het valt mij inderdaag ook wel op dat er steeds meer in tv-programma's gevloekt wordt, maar ook op school heel vaak. Ik merk bij mezelf dat ik het heel erg vindt als mensen zo vloeken, Meestal zapp ik door als er in een tv-programma veel gevloekt wordt, maar ik zou ook niet zo goed weten wat je zou moeten als christen. Die indruk heb ik niet. Sterker nog, ik vind het vergeleken met vroeger juist afgenomen. Link naar bericht Deel via andere websites
Aviator 0 Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 Het valt mij inderdaad ook wel op dat er steeds meer in tv-programma's gevloekt wordt, maar ook op school heel vaak. Ik merk bij mezelf dat ik het heel erg vindt als mensen zo vloeken, Meestal zap ik door als er in een tv-programma veel gevloekt wordt, maar ik zou ook niet zo goed weten wat je zou moeten als christen. Die indruk heb ik niet. Sterker nog, ik vind het vergeleken met vroeger juist afgenomen. Het ligt er denk ik meer aan welke programma's je kijkt... als je net die programma's kijkt waar overwegend meer gevloekt wordt, kan dat de gedachte geven dat er meer gevloekt wordt. Wij hebben geen tv, kijken wel regelmatig film en ik moet zeggen dat in het Engels vloeken, inderdaad minder hard lijkt. Of dat uiteindelijk ook zo is betwijfel ik. Dat heb ik overigens ook wel met de radio... ik vraag me dan ook af in hoeverre mensen soms weten wat ze mee zingen/ horen wanneer er in het engels gevloekt wordt of een schuine tekst voorbij komt. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten