Spring naar bijdragen

God en het wonder van genezing.


Aanbevolen berichten

Mijn opa heeft ongeveer 2 jaar geleden een hartstilstand gehad. Het begon allemaal in zijn eigen huis. Mijn opa zat de krant te lezen in zijn stoel, mijn oma stond in de keuken en hoorde opeens een hoop geroggel vanuit de kamer. Zij riep nog naar mijn opa of alles goed ging, maar kreeg geen reactie meer van hem. Mijn oma zag hem onderuitgezakt op de stoel zitten en wat mijn oma ook deed, nergens reageerde hij meer op. Mijn oma heeft 112 gebeld, die hebben mijn opa een paar keer geprobeerd te reanimeren, thuis is het niet gelukt, maar in de ambulance op weg naar het ziekenhuis hadden ze zijn hartslag weer te pakken. Hij heeft uiteindelijk 10 minuten zonder zuurstof gezeten. Mijn opa heeft uiteindelijk een week op de intensive care in coma gelegen, daarna nog 3 dagen in coma op de hartbewaking. De artsen hadden de hoop eigenlijk al opgegeven en hadden aan ons vertelt dat de kans misschien maar 5% was dat mijn opa nog bij zou komen, maar daar moesten we niet van uit gaan en als hij nog bij zou komen zou hij er als een kasplantje uit komen zoals de artsen zeiden. Na de 10 dagen in coma te hebben gelegen is mijn opa er toch uit gekomen. Praten ging niet meer en lopen kon hij ook niet meer. Na enige weken is hij weer net zo gaan praten zoals hij altijd gedaan heeft en heeft hij er maar een kleine hersenbeschadiging aan over gehouden waardoor hij zijn korte termijngeheugen kwijt was. Wij hebben dit als een wonder van God ervaren dat mijn opa er zo goed uit is gekomen en dat hij er uberhaupt nog is uitgekomen.Ik geloofde daarvoor al, maar daarna is mijn geloof in God sterker geworden. Nu is mijn opa inmiddels 5 weken geleden overleden aan een inwendige bloeding, een anurysma. Hij heeft na de hartstilstand nog 2 jaar geleefd. Wij missen hem uiteraard verschrikkelijk, maar toch ervaar ik deze hele gebeurtenis als een groot wonder van God. En ik ben hem daar ook heel erg dankbaar voor.Nu weet ik in ieder geval dat mijn opa goed terrecht is gekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

fijn als je dit zo kunt ervaren. zelf heb ik ook een ziekenhuis ervaring achter de rug, je weet wel,tig hersenoperaties, complicaties etc. heelhuids uitgekomen. erg handig dat de dokters zo je leven kunnen verlengen maar ik zie er absoluut geen wonder in. ik zie het als: a): mazzel, of B): kunstig vakwerk van de doktors.

voor mij is een wonder iets dat tegen alle natuurwetten ingaat. niet een gelukje. een gelukje een wonder noemen zou de ware betekenis van het woord "wonder" achterhalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Mijn opa heeft ongeveer 2 jaar geleden een hartstilstand gehad. Het begon allemaal in zijn eigen huis. Mijn opa zat de krant te lezen in zijn stoel, mijn oma stond in de keuken en hoorde opeens een hoop geroggel vanuit de kamer. Zij riep nog naar mijn opa of alles goed ging, maar kreeg geen reactie meer van hem. Mijn oma zag hem onderuitgezakt op de stoel zitten en wat mijn oma ook deed, nergens reageerde hij meer op. Mijn oma heeft 112 gebeld, die hebben mijn opa een paar keer geprobeerd te reanimeren, thuis is het niet gelukt, maar in de ambulance op weg naar het ziekenhuis hadden ze zijn hartslag weer te pakken. Hij heeft uiteindelijk 10 minuten zonder zuurstof gezeten. Mijn opa heeft uiteindelijk een week op de intensive care in coma gelegen, daarna nog 3 dagen in coma op de hartbewaking. De artsen hadden de hoop eigenlijk al opgegeven en hadden aan ons vertelt dat de kans misschien maar 5% was dat mijn opa nog bij zou komen, maar daar moesten we niet van uit gaan en als hij nog bij zou komen zou hij er als een kasplantje uit komen zoals de artsen zeiden. Na de 10 dagen in coma te hebben gelegen is mijn opa er toch uit gekomen. Praten ging niet meer en lopen kon hij ook niet meer. Na enige weken is hij weer net zo gaan praten zoals hij altijd gedaan heeft en heeft hij er maar een kleine hersenbeschadiging aan over gehouden waardoor hij zijn korte termijngeheugen kwijt was. Wij hebben dit als een wonder van God ervaren dat mijn opa er zo goed uit is gekomen en dat hij er uberhaupt nog is uitgekomen.Ik geloofde daarvoor al, maar daarna is mijn geloof in God sterker geworden. Nu is mijn opa inmiddels 5 weken geleden overleden aan een inwendige bloeding, een anurysma. Hij heeft na de hartstilstand nog 2 jaar geleefd. Wij missen hem uiteraard verschrikkelijk, maar toch ervaar ik deze hele gebeurtenis als een groot wonder van God. En ik ben hem daar ook heel erg dankbaar voor.Nu weet ik in ieder geval dat mijn opa goed terrecht is gekomen.

Ten eerste, tof dat je zo'n steun hebt ondervonden bij je geloof.

Ten tweede, als het dikgedrukte was weggelaten was mijn reactie geweest: 'Wat een ****** (vul maar in), die God!'. Als je in God gelooft, vraag je jezelf niet af waarom hij jou, jouw opa en familie dit heeft aangedaan?

Ten derde, bedank in eerste plaats de doktoren i.p.v. iets bovennatuurlijks (al is dit natuurlijk jouw eigen keuze). ;)

Ten vierde, nog gecondoleerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wij hebben dit als een wonder van God ervaren

Mijn bijna militant atheistische oma heeft ook een hartstilstand overleeft, en een beroerte en op bijna 80 jaar een nieuwe heup operatie.

Ik dank vooral de dokteren.

Het overleven van een hartstilstand is niets bijzonders kimberley en het is zeker geen wonder!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wij hebben dit als een wonder van God ervaren

Mijn bijna militant atheistische oma heeft ook een hartstilstand overleeft, en een beroerte en op bijna 80 jaar een nieuwe heup operatie.

Ik dank vooral de dokteren.

Het overleven van een hartstilstand is niets bijzonders kimberley en het is zeker geen wonder!

Statistisch gezien wel :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
Statistisch gezien wel :+

Ik ken de statistieken niet, het zal ongetwijfels minder vaak voorkomen dan dat mensen overlijden vanwege een hartstilstand. Maar tussen statistisch zeldzaam en een wonder zitten nog aardig wat tussenvormen ;)

je kunt dergelijke [ook vergelijkbare] gebeurtenissen persoonlijk dan nog altijd als een wonder ervaren, omdat ze afwijken van de gangbare norm of van datgene wat de doktoren als prognose gesteld hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Wij hebben dit als een wonder van God ervaren

Mijn bijna militant atheistische oma heeft ook een hartstilstand overleeft, en een beroerte en op bijna 80 jaar een nieuwe heup operatie.

Ik dank vooral de dokteren.

Hartstikke fijn voor je oma natuurlijk. En fijn dat de doktoren wat voor haar konden betekenen.

Het overleven van een hartstilstand is niets bijzonders kimberley en het is zeker geen wonder!

Het overleven van een hartstilstand is wel degelijk bijzonder en kan als zeer vreugdevol worden ervaren zowel voor degene die het overkomt als dierbaren.

Je moet wel heel botte eikel zijn om bijvoorbeeld tegen je pa te zeggen die net een hartstilstand heeft overleeft en daar dankbaar voor is van 'ach stel je niet zo aan pa, zo bijzonder is het niet, and no single fuck was giving that day'.

Kimberly, mooie getuigenis laat je vooral er niet van weerhouden om te plaatsen wat je wil en waar je dankbaar voor bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ter bemoediging een stuk van Herman Finkers, uit zijn show Na de pauze:

Ik zat, moet u weten, in Almelo op een rooms-katholieke jongensschool. En op die rooms-katholieke jongensschool werden we doodgegooid met dogma's. Het dogma van: "1 + 1 = 2." Het dogma van: "Iets is in wezen niets anders dan..." "Een boom is in wezen niets anders dan een zuurstoffabriek." Die zuurstoffabriek benauwde mij en verstikte alle poëzie. Tot op een dag de kapelaan in de klas kwam. De kapelaan vertelde ons: "Er is maar één God... en Hij bestaat uit drie personen." Ik dacht: goddank, eindelijk iemand met wie je fatsoenlijk kunt praten.

[...]

Het was of mijn dichtgeknepen keel weer open ging en ik weer mocht ademhalen. De kapelaan had ook heel andere verhalen over een boom. Hij had het niet over een zuurstoffabriek, hij had het over de boom van het Leven... De boom van Kennis van Goed en Kwaad... De boom van de Zondeval en de boom van de Verlossing. Kortom, een boom was weer: In Wezen Alles. "Tja," zei de nogal rationeel ingestelde interviewer, "dat zijn natuurlijk fantastische sprookjes, maar ze zijn natuurlijk niet waar." Maar wat is waar? Het oog ziet niet wat op het netvlies valt, het oor hoort niet wat het trommelvlies doet trillen, het ziet en het hoort wat in het hart ligt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het overleven van een hartstilstand is niets bijzonders kimberley en het is zeker geen wonder!

Het overleven van een hartstilstand is wel degelijk bijzonder en kan als zeer vreugdevol worden ervaren zowel voor degene die het overkomt als dierbaren.

Je moet wel heel botte eikel zijn om bijvoorbeeld tegen je pa te zeggen die net een hartstilstand heeft overleeft en daar dankbaar voor is van 'ach stel je niet zo aan pa, zo bijzonder is het niet, and no single fuck was giving that day'.

Kimberly, mooie getuigenis laat je vooral er niet van weerhouden om te plaatsen wat je wil en waar je dankbaar voor bent.

Met 'bijzonder' wordt hier denk ik bedoeld dat het niet nodig is om het aan een god toe te schrijven. De TS ziet het als een goddelijke interventie, maar er is geen enkele reden om dat aan te nemen. Op die manier is het dus niet bijzonder. Het kan wel een bijzondere ervaring zijn in de zin van vreugde/geluk, omdat statistisch gezien de meeste mensen een hartaanval volgens mij niet overleven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt, dan kun je je afvragen waarom jouw god je oma dit heeft aangedaan om het vervolgens weer op het laatste moment af te wenden. Verder is er geen enkele aanwijzing van een goddelijke interventie. Een hartaanval is meestal het gevolg van bijvoorbeeld een hoog cholesterol gehalte, hoge bloeddruk, suikerziekte, enz. maar geen god. (beetje flauw misschien aangezien dit ook niet aan te tonen is).

Link naar bericht
Deel via andere websites
warningM.pngAdmod note:
Topic opgeruimd. Kritische posts + reacties verwijderd. Uit de Getuigenissen FAQ:

• Ik heb grote twijfels bij een getuigenis. Mag ik dat posten?

Ja, maar niet overal. Het is nadrukkelijk niet toegestaan om in een topic over een persoonlijk getuigenis een discussie te starten over de betrouwbaarheid van het verhaal of de persoon. Voor discussie over het fenomeen getuigenissen kun je hier terecht en voor het meer kritische geluid is er dit topic.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid