Spring naar bijdragen

Gebedsgenezers, kwakzalvers of geneesheren?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 302
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

maar alleen omdat er oplichters zijn, hoeft het niet te betekenen dat God niet meer geneest.

Petrus wekte iemand uit de dood op en er is niemand, maar dan ook helemaal niemand die dat tegenwoordig nog kan. Daar heb ik mijn conclusies uit getrokken.

Ik trek er een andere conclusie uit. Als God zegt dat de gelovigen dat zullen doen, dan komt het nog.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Elia kon t, Jezus kon t, de apostelen konden t, op papier. Jawel het papier van de bijbel. En vele anderen overigens in die streek, wiki dr maar op los. Tegenwoordig kunnen ze het op papier ook, het papier van getuigenissen van gelovigen. Maar live voor het oog van de camera en onafhankelijke waarnemers zal het nooit gebeuren. Het is een kwestie van geloof, van A-Z.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elia kon t, Jezus kon t, de apostelen konden t, op papier. Jawel het papier van de bijbel. En vele anderen overigens in die streek, wiki dr maar op los. Tegenwoordig kunnen ze het op papier ook, het papier van getuigenissen van gelovigen. Maar live voor het oog van de camera en onafhankelijke waarnemers zal het nooit gebeuren. Het is een kwestie van geloof, van A-Z.

Dan heb je waarschijnlijk zelf live nog niets gezien, bij mij is het niet alleen een kwestie van geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites
maar alleen omdat er oplichters zijn, hoeft het niet te betekenen dat God niet meer geneest.

Petrus wekte iemand uit de dood op en er is niemand, maar dan ook helemaal niemand die dat tegenwoordig nog kan. Daar heb ik mijn conclusies uit getrokken.

Je doet me op de een of andere manier aan Petrus denken.

En deze woorden schenen hun zotteklap en zij geloofden haar niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
maar alleen omdat er oplichters zijn, hoeft het niet te betekenen dat God niet meer geneest.

Petrus wekte iemand uit de dood op en er is niemand, maar dan ook helemaal niemand die dat tegenwoordig nog kan. Daar heb ik mijn conclusies uit getrokken.

Ik trek er een andere conclusie uit. Als God zegt dat de gelovigen dat zullen doen, dan komt het nog.

De gelovigen hebben het gedaan, lees handelingen maar. Alle tekenen die de gelovigen zouden doen hebben de apostelen gedaan. Wat onomstotelijk vast staat is dat de genezende gave van de Geest niet meer werkzaam is zoals in de handelingentijd. Wat je misschien bedoelde te zeggen is dat het weer komt, doch is daar geen enkele Bijbelse grond voor. Paulus leerde immers al dat van de gaven van de Geest liefde de meeste is (1 Kor 13,13) zelfs meer dan geloof! Als God dan in het bijzonder een Behouder is van gelovige mensen (1 Tim 4,10) hoeveel meer dan van mensen die de liefde hebben?

'De liefde vergaat nooit. Wat dan profetieën betreft, zij zullen tenietgedaan worden, wat talen betreft, zij zullen ophouden, wat kennis betreft, zij zal tenietgedaan worden.' (1 Kor 13,8)

Link naar bericht
Deel via andere websites
En deze woorden schenen hun zotteklap en zij geloofden haar niet.

Ik heb dit vraagstuk uitvoerig bestudeerd in de Bijbel en de wonderen zouden ten einde komen duizend tweehonderdnegentig dagen nadat het terugkerende offer werd weggenomen (Dan 12,11)en een verwoesting brengend afgodsbeeld (de stormram van de Romeinen) was opgericht. Het aantal dagen staat voor drie en een half jaar, de exacte duur van de joodse oorlog waarin de tempel vernietigd werd door de Romeinen en het dagelijkse offer noodgedwongen gestaakt werd. Volgens Daniel zouden de wonderen toen geëindigd zijn en dat geloof ik. Dit speelde tussen het jaar 66-70, dus precies één generatie nadat Jezus gekruisigd werd. Vergelijk dat eens met Mat 16,28 en het omstreden vers Mat 27,25.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan heb je waarschijnlijk zelf live nog niets gezien, bij mij is het niet alleen een kwestie van geloof.

Heb jij live een gelukte genezing gezien? Of lees ik het verkeerd.

O ja, wel meerdere.

Ken: You ain't seen nothing yet.

Ik hoef het niet te zien, het interesseert me niet want 'zalig zijn zij die niet gezien zullen hebben en toch zullen geloven.' (Joh 20,29)

Link naar bericht
Deel via andere websites

O ja, wel meerdere.

Oké, dan ben ik uiteraard benieuwd naar de details. :)

Ik ben vroeger getrouwd geweest met een voorganger met een genezingsbediening en een klein kerkje, dus in de kerk heb ik mensen zien genezen, een vrouw met staar, die ineens de vlaggen scherp zag en die kende ik ook, een nu ex schoonvader met kanker die ineens genezen was nadat we met de kerk voor 'm hadden gebeden, mijn tante met een hersentumor die haar kinderen niet meer herkende, zei m'n vader die niet geloofde. Dus ik zei wijselijk niets tegen 'm en deed haar naam in het voorbedemandje, met de kerk bidden voor de personen in de mand en de volgende dag belde ze ineens m'n moeder dat God een wonder had gedaan en zelf ben ik van RSI genezen. Maar ja, dat is natuurlijk allemaal toevallig, dus daarom blijven we maar bidden, ik hoorde eens van een katholieke priester die zei: ach, als ik bid, gebeuren er allemaal toevalligheden, dus dan blijf ik maar bidden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En deze woorden schenen hun zotteklap en zij geloofden haar niet.

Ik heb dit vraagstuk uitvoerig bestudeerd in de Bijbel en de wonderen zouden ten einde komen duizend tweehonderdnegentig dagen nadat het terugkerende offer werd weggenomen (Dan 12,11)en een verwoesting brengend afgodsbeeld (de stormram van de Romeinen) was opgericht. Het aantal dagen staat voor drie en een half jaar, de exacte duur van de joodse oorlog waarin de tempel vernietigd werd door de Romeinen en het dagelijkse offer noodgedwongen gestaakt werd. Volgens Daniel zouden de wonderen toen geëindigd zijn en dat geloof ik. Dit speelde tussen het jaar 66-70, dus precies één generatie nadat Jezus gekruisigd werd. Vergelijk dat eens met Mat 16,28 en het omstreden vers Mat 27,25.

En die 'het zal zijn in het laatst der dagen dat Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees' is al in Handelingen gebeurd? En de dorre doodsbeenderen die weer tot leven kwamen, dat was ook Handelingen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben vroeger getrouwd geweest met een voorganger met een genezingsbediening en een klein kerkje, dus in de kerk heb ik mensen zien genezen, een vrouw met staar, die ineens de vlaggen scherp zag en die kende ik ook, een nu ex schoonvader met kanker die ineens genezen was nadat we met de kerk voor 'm hadden gebeden, mijn tante met een hersentumor die haar kinderen niet meer herkende, zei m'n vader die niet geloofde. Dus ik zei wijselijk niets tegen 'm en deed haar naam in het voorbedemandje, met de kerk bidden voor de personen in de mand en de volgende dag belde ze ineens m'n moeder dat God een wonder had gedaan en zelf ben ik van RSI genezen. Maar ja, dat is natuurlijk allemaal toevallig, dus daarom blijven we maar bidden, ik hoorde eens van een katholieke priester die zei: ach, als ik bid, gebeuren er allemaal toevalligheden, dus dan blijf ik maar bidden.

Oké, allemaal persoonlijke ervaringen dus. Ik dacht eigenlijk dat je genezingsdiensten bedoelde met zo'n man die voorgaat in gebed zeg maar.

Maar om de gevallen even af te lopen.

Geval staar: er was geen sprake van genezing toch?

Ex-schoonvader: geweldig voor hem natuurlijk, maar ik neem aan dat hij nog niet was opgegeven door artsen en dat hij nog in behandeling was? En wat versta je onder 'ineens genezen'?

Tante: valt vrij weinig over te zeggen. Het meest logische lijkt me dat de tumor het hersendeel aantastte dat met het herkennen van mensen te doen had, maar dit is puur speculeren.

Mijn vader is ook genezen van RSI, zij het niet een ernstige vorm.

Inderdaad, een groot deel is toeval, hoewel er een kans aanwezig is dat bij de kanker-gevallen het bidden (of iig het geloven in een God) zijn invloed kan hebben gehad. Onderzoek wijst namelijk uit dat gelovigen iets vaker genezen van kanker dan atheïsten. Ofwel, het is een goed placebo effect (of mag ik dat hier niet zeggen in Geloof Algemeen).

En voor de haters, ik typ dit niet allemaal om mensen van hun geloof af te brengen, ik geef echter een logische verklaring.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sinds 9,5 jaar ga ik naar mijn huidige gemeente, waarbij alle leden geloven in bovennatuurlijke genezing door God.

Sinds die tijd ben ik nooit meer naar een dokter/ziekenhuis gegaan en ben ik nooit meer ziek geweest. Vroeger werd ik gemiddeld een week per jaar ziek, nu nooit meer.

Een keer had ik rugpijn door overbelasting. Op een zondag genas God mij daarvan.

In de loop der jaren heb ik vele kleinere en grotere genezingen gezien bij mensen die in mijn kerk kwamen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Inderdaad, een groot deel is toeval, hoewel er een kans aanwezig is dat bij de kanker-gevallen het bidden (of iig het geloven in een God) zijn invloed kan hebben gehad. Onderzoek wijst namelijk uit dat gelovigen iets vaker genezen van kanker dan atheïsten. Ofwel, het is een goed placebo effect (of mag ik dat hier niet zeggen in Geloof Algemeen).

Interessant. :)

En voor de haters, ik typ dit niet allemaal om mensen van hun geloof af te brengen, ik geef echter een logische verklaring.

Haters zullen haten. :+

Ik sta zelf ook redelijk sceptisch tegenover genezingsdiensten en grandioze verhalen. Ik houd de mogelijkheid wel open echter. Met of zonder bombarie worden gebeden verhoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
By the way: ook lachen helpt bij het overwinnen van kanker (en bij het afweren van infecties, verkoudheid, griep, etc.). :+

Klopt. Dergelijke dingen wist Salomo duizenden jaren geleden al door de wijsheid van de Heilige Geest.

Spreuken 17:22

Een vrolijk hart bevordert de genezing, maar een verslagen geest doet het gebeente verdorren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben vroeger getrouwd geweest met een voorganger met een genezingsbediening en een klein kerkje, dus in de kerk heb ik mensen zien genezen, een vrouw met staar, die ineens de vlaggen scherp zag en die kende ik ook, een nu ex schoonvader met kanker die ineens genezen was nadat we met de kerk voor 'm hadden gebeden, mijn tante met een hersentumor die haar kinderen niet meer herkende, zei m'n vader die niet geloofde. Dus ik zei wijselijk niets tegen 'm en deed haar naam in het voorbedemandje, met de kerk bidden voor de personen in de mand en de volgende dag belde ze ineens m'n moeder dat God een wonder had gedaan en zelf ben ik van RSI genezen. Maar ja, dat is natuurlijk allemaal toevallig, dus daarom blijven we maar bidden, ik hoorde eens van een katholieke priester die zei: ach, als ik bid, gebeuren er allemaal toevalligheden, dus dan blijf ik maar bidden.

Oké, allemaal persoonlijke ervaringen dus. Ik dacht eigenlijk dat je genezingsdiensten bedoelde met zo'n man die voorgaat in gebed zeg maar.

Maar om de gevallen even af te lopen.

Geval staar: er was geen sprake van genezing toch?

Ex-schoonvader: geweldig voor hem natuurlijk, maar ik neem aan dat hij nog niet was opgegeven door artsen en dat hij nog in behandeling was? En wat versta je onder 'ineens genezen'?

Tante: valt vrij weinig over te zeggen. Het meest logische lijkt me dat de tumor het hersendeel aantastte dat met het herkennen van mensen te doen had, maar dit is puur speculeren.

Mijn vader is ook genezen van RSI, zij het niet een ernstige vorm.

Inderdaad, een groot deel is toeval, hoewel er een kans aanwezig is dat bij de kanker-gevallen het bidden (of iig het geloven in een God) zijn invloed kan hebben gehad. Onderzoek wijst namelijk uit dat gelovigen iets vaker genezen van kanker dan atheïsten. Ofwel, het is een goed placebo effect (of mag ik dat hier niet zeggen in Geloof Algemeen).

En voor de haters, ik typ dit niet allemaal om mensen van hun geloof af te brengen, ik geef echter een logische verklaring.

Ik ben ook bij genezingsdiensten geweest en heb daar ook genezingen gezien. Die vrouw met staar was genezen, schoonvader was opgegeven en zijn longen zaten helemaal vol en de week erna was alles weg, zodat de doktoren zeiden: uw God heeft een wonder gedaan. Maar hij is nu overleden, andere jongere vrouw met kanker die opgegeven was, was toen ook genezen toen mijn ex voor haar bad in het ziekenhuis. RSI: Ik moest in de WIA, fysio had niet geholpen, maar bij het laatste gesprek zei ik tegen de bedrijfsarts: Ik ben naar een genezingsdienst geweest en ik kan weer fulltime werken. Hij zei: Jaja, nou als u er weer last van krijgt.. Dat was 10 jaar terug. Vorige week exschoonzus hartaanval gehad, in coma, complicaties met ziekenhuisbacterie, was binnen een week weer gezond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook bij genezingsdiensten geweest en heb daar ook genezingen gezien. Die vrouw met staar was genezen, schoonvader was opgegeven en zijn longen zaten helemaal vol en de week erna was alles weg, zodat de doktoren zeiden: uw God heeft een wonder gedaan. Maar hij is nu overleden, andere jongere vrouw met kanker die opgegeven was, was toen ook genezen toen mijn ex voor haar bad in het ziekenhuis. RSI: Ik moest in de WIA, fysio had niet geholpen, maar bij het laatste gesprek zei ik tegen de bedrijfsarts: Ik ben naar een genezingsdienst geweest en ik kan weer fulltime werken. Hij zei: Jaja, nou als u er weer last van krijgt.. Dat was 10 jaar terug. Vorige week exschoonzus hartaanval gehad, in coma, complicaties met ziekenhuisbacterie, was binnen een week weer gezond.

Ja dat is wonderbaarlijk te noemen, hoewel mijn definitie van wonder niet hetzelfde is als die van jou denk ik. En natuurlijk erg mooi dat het voor hun goed is afgelopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En deze woorden schenen hun zotteklap en zij geloofden haar niet.

Ik heb dit vraagstuk uitvoerig bestudeerd in de Bijbel en de wonderen zouden ten einde komen duizend tweehonderdnegentig dagen nadat het terugkerende offer werd weggenomen (Dan 12,11)en een verwoesting brengend afgodsbeeld (de stormram van de Romeinen) was opgericht. Het aantal dagen staat voor drie en een half jaar, de exacte duur van de joodse oorlog waarin de tempel vernietigd werd door de Romeinen en het dagelijkse offer noodgedwongen gestaakt werd. Volgens Daniel zouden de wonderen toen geëindigd zijn en dat geloof ik. Dit speelde tussen het jaar 66-70, dus precies één generatie nadat Jezus gekruisigd werd. Vergelijk dat eens met Mat 16,28 en het omstreden vers Mat 27,25.

En die 'het zal zijn in het laatst der dagen dat Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees' is al in Handelingen gebeurd? En de dorre doodsbeenderen die weer tot leven kwamen, dat was ook Handelingen?

Ja, zie Handelingen 2,17 en lees ook Heb 1,1.

Link naar bericht
Deel via andere websites
mijn definitie van wonder

Wonder = gebeurtenis die uitsluitend (minstens deels) bovennatuurlijk verklaard kan worden

zoiets?

1won·der (het; o; meervoud: wonderen)

1

(religie) door of met hulp van God verrichte handeling die de natuurkrachten te boven gaat

2

iets buitengewoons: de wonderen zijn de wereld nog niet uit gezegd bij iets zeer onverwachts; en wonder boven wonder, hij slaagde

Dan ga ik met nummer 2 mee. Iets buitengewoons(/uiterst merkwaardigs).

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid