Spring naar bijdragen

Gebedsgenezers, kwakzalvers of geneesheren?


Aanbevolen berichten

Stel ik ga naar Jan Zijlstra met clusterhoofdpijn, hij prevelt een gebed, legt mij de handen op en ik verklaar voor de groep dat ik van mijn hoofdpijn af ben. De aanwezigen moeten mij dan maar op mijn woord geloven, terwijl Jezus zijn gehoor uitnodigde om zijn werken te geloven (Joh 10,37-38) oftewel de wonderen die hij deed indien ze zijn woord niet geloofden. De werken die Jezus deed waren het opwekken van doden, genezen van blinden, doven en kreupelen (Luk 7,22) vandaar dat Christus de mensen als het ware uitdaagde om zijn werken te toetsen. Jan Zijlstra daarentegen omringt zich met mensen die hem geloven als hij zegt dat een boos en overspelig volk een teken verzoekt. Waren Jezus zijn discipelen dan ook verkeerd aan wie hij zich na zijn dood openbaarde?

Wat mij opvalt aan moderne gebedsgenezers is dat zij uitsluitend kwalen 'genezen' die voor buitenstaanders niet zijn waar te nemen. Dat hoofdpijn genezen van worden door een gebedsgenezer weet je nooit zeker tot je het zelf meemaakt. Waarom zouden we het opnemen voor fraudeurs en mogelijk zelf ook het oordeel Gods over ons afroepen? Immers, de maat waar u mee meet zal u worden afgenomen.

Kortom, ik ben stellig van mening dat moderne gebedsgenezers allemaal kwakzalvers zijn. Mee eens of oneens? En waarom? Barst maar los!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 302
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Persoonlijk heb ik veel wantrouwen, zelfs aversie tegen al die gebedsgenezers die denken van alles te kunnen genezen maar vooral beenlengte verschillen.

Nu kan iedere fysiotherapeut je zeggen dat met wat duw en trekwerk dit wel weer opgelost is, dus hier kan ik mijn schouders nog over ophalen.

Moeilijker vind ik het wanneer men psychische problemen gaat "behandelen" als is het een demonische bezetting.

Ik heb het meegemaakt dat iemand na een cursus van Herman Boon zich liet vrijbidden omdat ze demonisch bezet was. Ze kampte al tijden o.a met een depressies en Hallelujah men bidde haar vrij.....Nog geen week later werd ze opgenomen na een suicide poging, want wanneer je gaat denken dat je bezet bent door demonen wanneer je b.v psych. ziek bent is dat nog een extra zware last. Met God heeft dit m.i weinig te maken al zullen er best gebedsgenezers zijn die het met een oprechte intentie doen. Maar vaker maken ze iets stuk i.p.v iets heel, dit is mijn persoonlijke ervaring. Maar weinigen vragen hoe het een paar weken later gaat. Ik heb er heel wat over gelezen en gezien, en het lijkt me veel egotripperij.

Wanneer een gebedsgenezers ~~ en ik hoop dat hij/zij de naam van God erbij noemt, iets wat ook niet altijd gebeurd ~~ dwarslaesie, down syndrom, uitbehandelde kankerpatienten kan genezen dan zie ik dat als een wonder. Ik hoop dat ze dan ook in een sneltrein vaart alle ziekenhuizen in de wereld afgaan. Ze zullen dan echt overuren moeten maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat jan zijlstra wel een oplichter is.

lees dit maar eens

Mijn moeder was er geweest en ze wilde eigenlijk dat ik ook ging. Echt niet dus.

Ze was er zelf ook snel van bekomen. Hij was zijn show begonnen met om geld bedelen. Hij had gezegd dat de een 5 euro kon missen, een ander 10 euro, maar dat er ook mensen waren die 100 of 200 euro konden missen. En dat ze dat niet voor hem moesten doen, maar om in het reine te komen met God.

(aflaten worden toch niet meer verkocht?)

En toen hij iedereen de hand op ging leggen, bleek dat hij dat lang niet bij iedereen deed. De een deed hij wel, de ander zei hij alleen: Ziekte verdwijn! en dan mochten ze doorlopen.

Volgens mijn moeder is het gewoon een handige, op geldbeluste paragnost en mensen ook inschat door ze aan te kijken. De gehoorzame slaafjes legt hij de handen op en de mensen met twijfels kunnen doorlopen. Wegwezen!

Dus tuin er alsjeblieft niet in. Het is voor veel mensen het laatste redmiddel tot genezing, denken ze, maar dat is het niet. Er is maar 1 iemand die er beter van wordt en dat is Jan Zijlstra zelf!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meisjexxx schreef:

Mijn moeder was er geweest en ze wilde eigenlijk dat ik ook ging.

je moeder is toch niet gelovig?

waarom wilde ze dan toch naar Jan Zijlstra?

Hij had gezegd dat de een 5 euro kon missen, een ander 10 euro, maar dat er ook mensen waren die 100 of 200 euro konden missen. En dat ze dat niet voor hem moesten doen, maar om in het reine te komen met God.

:?

ik heb veel gehoord over Jan Zijlstra, maar dit nog nooit.....dus ik ben benieuwd of anderen ook die ervaring hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat jan zijlstra wel een oplichter is.

lees dit maar eens

Mijn moeder was er geweest en ze wilde eigenlijk dat ik ook ging. Echt niet dus.

Ze was er zelf ook snel van bekomen. Hij was zijn show begonnen met om geld bedelen. Hij had gezegd dat de een 5 euro kon missen, een ander 10 euro, maar dat er ook mensen waren die 100 of 200 euro konden missen. En dat ze dat niet voor hem moesten doen, maar om in het reine te komen met God.

(aflaten worden toch niet meer verkocht?)

En toen hij iedereen de hand op ging leggen, bleek dat hij dat lang niet bij iedereen deed. De een deed hij wel, de ander zei hij alleen: Ziekte verdwijn! en dan mochten ze doorlopen.

Volgens mijn moeder is het gewoon een handige, op geldbeluste paragnost en mensen ook inschat door ze aan te kijken. De gehoorzame slaafjes legt hij de handen op en de mensen met twijfels kunnen doorlopen. Wegwezen!

Dus tuin er alsjeblieft niet in. Het is voor veel mensen het laatste redmiddel tot genezing, denken ze, maar dat is het niet. Er is maar 1 iemand die er beter van wordt en dat is Jan Zijlstra zelf!!!!

Hij bedelt niet om geld, maar geeft mensen de gelegenheid het werk te steunen om mensen het evangelie te brengen. Met aflaten of in het reine komen met God heeft het niets te maken. Wel zegt de Bijbel dat het niet goed is als mensen hun geld voor hunzelf houden en geen geld willen geven aan het verspreiden van het evangelie. In de katholieke en traditioneel-protestantse kerk wordt mensen ook de gelegenheid geboden om geld te geven.

Jezus legde ook bij de een de handen op en bij de ander sprak Hij, of deed iets anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Meisjexxx schreef:
Mijn moeder was er geweest en ze wilde eigenlijk dat ik ook ging.

je moeder is toch niet gelovig?

waarom wilde ze dan toch naar Jan Zijlstra?

Hij had gezegd dat de een 5 euro kon missen, een ander 10 euro, maar dat er ook mensen waren die 100 of 200 euro konden missen. En dat ze dat niet voor hem moesten doen, maar om in het reine te komen met God.

:?

ik heb veel gehoord over Jan Zijlstra, maar dit nog nooit.....dus ik ben benieuwd of anderen ook die ervaring hebben.

nee dit bericht is niet van mij, ik heb het gekopierd van iemand die ervaring met jan zijlstra heeft
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wanneer een gebedsgenezers ~~ en ik hoop dat hij/zij de naam van God erbij noemt, iets wat ook niet altijd gebeurd ~~ dwarslaesie, down syndrom, uitbehandelde kankerpatienten kan genezen dan zie ik dat als een wonder. Ik hoop dat ze dan ook in een sneltrein vaart alle ziekenhuizen in de wereld afgaan. Ze zullen dan echt overuren moeten maken.

Mensen die anderen willen genezen in Jezus' naam zijn niet welkom in ziekenhuizen. Alleen op uitdrukkelijk verzoek van een patiënt mogen ze in het ziekenhuis komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wanneer een gebedsgenezers ~~ en ik hoop dat hij/zij de naam van God erbij noemt, iets wat ook niet altijd gebeurd ~~ dwarslaesie, down syndrom, uitbehandelde kankerpatienten kan genezen dan zie ik dat als een wonder. Ik hoop dat ze dan ook in een sneltrein vaart alle ziekenhuizen in de wereld afgaan. Ze zullen dan echt overuren moeten maken.

Mensen die anderen willen genezen in Jezus' naam zijn niet welkom in ziekenhuizen. Alleen op uitdrukkelijk verzoek van een patiënt mogen ze in het ziekenhuis komen.

hahaha...wat een nonsense..... :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heeft Jan zijlstra ooit iemand van kanker of van een andere ziekte genezen die NIET vanzelf over kan gaan..?

Jan Zijlstra niet, Jezus wel en o.a. door hem heen. Waarom die man zo opvalt, is omdat het eigenlijk de bedoeling is dat er in elke kerk en door elke gelovige voor gebeden wordt, maar dat gebeurt niet overal. Ik heb 17 jaar terug in een dochtergemeente van hem gezeten. De voorganger en iemand anders van de gemeente gingen naar een vrouw uit de kerk die opgegeven was, met kanker. 3 kleine kinderen had ze. Ze is op slag genezen. Maar niet iedereen geneest en zo komen er negatieve verhalen, want men verwacht het van hem. Je moet het van God verwachten. Dan heb je nog niet de garantie dat je geneest, want de kerk als geheel zit nog niet op het niveau van de eerste gemeente.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heeft Jan zijlstra ooit iemand van kanker of van een andere ziekte genezen die NIET vanzelf over kan gaan..?

Jan Zijlstra niet, Jezus wel en o.a. door hem heen. Waarom die man zo opvalt, is omdat het eigenlijk de bedoeling is dat er in elke kerk en door elke gelovige voor gebeden wordt, maar dat gebeurt niet overal. Ik heb 17 jaar terug in een dochtergemeente van hem gezeten. De voorganger en iemand anders van de gemeente gingen naar een vrouw uit de kerk die opgegeven was, met kanker. 3 kleine kinderen had ze. Ze is op slag genezen. Maar niet iedereen geneest en zo komen er negatieve verhalen, want men verwacht het van hem. Je moet het van God verwachten. Dan heb je nog niet de garantie dat je geneest, want de kerk als geheel zit nog niet op het niveau van de eerste gemeente.

af en toe geneest er iemand bij Jan Zijlstra en daar hoor je nog jaren later over - zoals Janneke Vlot - die aan dystrofie leed.

maar zij was waarschijnlijk ook zonder de tussenkomst van J.Z. genezen.

ergens las ik dat ze nu weer in een rolstoel zit. :|

want heb je daarna nog gehoord dat mensen met een dwarslaesie, blinden of doven genezen waren tijdens zijn diensten?

niets van dat alles....alleen maar van simpele kwaaltjes, die vanzelf ook over gaan.

of door de tijd, of door wat extra aandacht en liefde, waardoor blokkades opgeheven kunnen worden en men het zelfvertrouwen weer terug krijgt en zich bewust worden van hun eigen kracht.

daar maakt J.Z. ook gebruik van.

en natuurlijk het uitgekauwde ongelijke benen verhaal.

maar de meesten genezen niet...

hun geloof is waarschijnlijk niet groot genoeg - woorden van J.Z. himself.

dan ga ik liever naar een goede magnetiseur.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Cobybryant schreef:

Je moet het van God verwachten. Dan heb je nog niet de garantie dat je geneest, want de kerk als geheel zit nog niet op het niveau van de eerste gemeente.

hier kan ik me echt over opwinden.

dus dan heeft Jan Zijlstra toch gelijk wanneer hij zegt dat diegenen die niet genezen het hun ontbreekt aan geloof.... :+

Link naar bericht
Deel via andere websites

Magnetisme is verboden volgens de Bijbel.

Ik heb altijd alleen maar grote genezingen van ziekten gezien die blijvend waren.

Mensen die tegen genezingen zijn, zullen altijd zeggen dat het 'tussen de oren zit' of dat het vanzelf ook wel overgegaan zou zijn.

Als iemand van kanker geneest, zeggen de mensen ook dat het tussen de oren zat of dat het vanzelf over zou zijn gegaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cobybryant schreef:
Je moet het van God verwachten. Dan heb je nog niet de garantie dat je geneest, want de kerk als geheel zit nog niet op het niveau van de eerste gemeente.

hier kan ik me echt over opwinden.

dus dan heeft Jan Zijlstra toch gelijk wanneer hij zegt dat diegenen die niet genezen het hun ontbreekt aan geloof.... :+

Het gaat er niet om wat Crediblers of Jan Zijlstra zeggen. Het gaat erom wat erover in de Bijbel staat.

Overigens heeft Zijlstra het boek '50 hindernissen op de weg naar genezing' geschreven, waaruit al blijkt dat het volgens hem helemaal niet allemaal alleen om (persoonlijk) geloof draait.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij was jaren terug bij Kamphuys zoekt vrienden. Die zat toen nog bij BNN. Ik heb nog nooit zo'n goede uitzending gezien. De laatste dag zat hij te eten met allemaal sceptici (hij zei later: ik dacht: Heer, wat doe ik hier?) en hadden ze twee jodelaarsters uitgenodigd en van die ene werden spontaan haar ogen genezen. Kamphuys had ook nog een vrouw opgezocht thuis die genezen was. Jammer dat die uitzending niet meer te vinden is. Hij vond het allemaal wel bijzonder en is daarna naar de KRO overgestapt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eulogia schreef:

Magnetisme is verboden volgens de Bijbel.

oh ja? jammer dan - het werkt vaak wel.

waar staat dat trouwens dat het verboden is?

Ik heb altijd alleen maar grote genezingen van ziekten gezien die blijvend waren.

dan heb je meer gezien dan menigeen.

Mensen die tegen genezingen zijn, zullen altijd zeggen dat het 'tussen de oren zit' of dat het vanzelf ook wel overgegaan zou zijn.

iedereen wil graag genezen, maar de praktijk laat veelal wat anders zien bij deze z.g. genezingsdiensten.

Als iemand van kanker geneest, zeggen de mensen ook dat het tussen de oren zat of dat het vanzelf over zou zijn gegaan.

wat een flauwekul - kanker zit ook vaak tussen je oren?

het moet niet gekker worden.

maar sommigen genezen inderdaad wonderwel van kanker, maar velen ook niet.

en dan kun je nog zo hard bidden maar het helpt niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Eulogia schreef:
Magnetisme is verboden volgens de Bijbel.

oh ja? jammer dan - het werkt vaak wel.

waar staat dat trouwens dat het verboden is?

Ik heb altijd alleen maar grote genezingen van ziekten gezien die blijvend waren.

dan heb je meer gezien dan menigeen.

Mensen die tegen genezingen zijn, zullen altijd zeggen dat het 'tussen de oren zit' of dat het vanzelf ook wel overgegaan zou zijn.

iedereen wil graag genezen, maar de praktijk laat veelal wat anders zien bij deze z.g. genezingsdiensten.

Als iemand van kanker geneest, zeggen de mensen ook dat het tussen de oren zat of dat het vanzelf over zou zijn gegaan.

wat een flauwekul - kanker zit ook vaak tussen je oren?

het moet niet gekker worden.

maar sommigen genezen inderdaad wonderwel van kanker, maar velen ook niet.

en dan kun je nog zo hard bidden maar het helpt niets.

Deuteronomium 18.

Inderdaad zou het flauwekul zijn te zeggen dat kanker tussen de oren zou zitten, maar bijna dergelijke belachelijke uitspraken doen tegenstanders van deze genezingen.

Bij elke genezing bedenken ze wel een smoesje om Gods werk te bagatelliseren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Feit blijft dat Jan Zijlstra nog nooit iemand heeft genezen van een kwaal die niet uit zichzelf geneest, maar dat wil jij simpelweg niet zien. Genas hij je maar van je blindheid.

Dat is geen feit. God heeft door JZ vele genezingen gedaan. God heeft bij mij ook een genezing gedaan en bij vele christenen in mijn omgeving.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Feit blijft dat Jan Zijlstra nog nooit iemand heeft genezen van een kwaal die niet uit zichzelf geneest, maar dat wil jij simpelweg niet zien. Genas hij je maar van je blindheid.

Dat is geen feit. God heeft door JZ vele genezingen gedaan. God heeft bij mij ook een genezing gedaan en bij vele christenen in mijn omgeving.

Ja, velen heeft hij genezen van een volle portemonnee! :+

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, je draait de zaak nu om, jij bagatelliseert het uitblijven van genezing! Zolang jij Jan Zijlstra blindelings volgt ben je het levende bewijs dat hij blinden kan laten zien noch doven kan laten horen.

Ik draai niets om en bagatelliseer geen uitblijven van een genezing. Waarom denk je dat? Ik volg JZ niet (blindelings). Ik volg Jezus Christus. Met JZ houd ik me niet zo bezig.

BOT maar weer?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid