Spring naar bijdragen

Gebedsgenezers, kwakzalvers of geneesheren?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 302
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Eulogia schreef
Deuteronomium 18.

graag duidelijke tekstverwijzing.

als je doelt op waarzeggerij etc. raad ik je aan eerst eens iets te lezen over magnetiseren.

want daar heeft het niets mee te maken.

Het gaat over de heidense praktijken in tegenstelling tot de joods-christelijke praktijken.

Magnetisme, occultisme, hekserij, wicca, magie, reiki, satanisme, tovenarij, enz. worden onder Gods volk niet toegelaten.

Het uitdrijven van boze geesten en het opleggen van handen tot genezing, het zalven enz. in Jezus' naam worden wel toegestaan, sterker nog: gepromoot.

In genezingsdiensten moeten mensen trouwens vaak bevrijd worden van lasten die ze bij magnetiseurs hebben opgelopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Eulogia schreef
Deuteronomium 18.

graag duidelijke tekstverwijzing.

als je doelt op waarzeggerij etc. raad ik je aan eerst eens iets te lezen over magnetiseren.

want daar heeft het niets mee te maken.

Het gaat over de heidense praktijken in tegenstelling tot de joods-christelijke praktijken.

Magnetisme, occultisme, hekserij, wicca, reiki, satanisme, tovenarij, enz. worden onder Gods volk niet toegelaten.

Het uitdrijven van boze geesten en het opleggen van handen tot genezing, het zalven enz. in Jezus' naam worden wel toegestaan, sterker nog: gepromoot.

Zeker gelezen in je eigen occulte boeken dan, want de Bijbel leert juist het tegenovergestelde.

'Leg niemand haastig de handen op en heb geen deel aan zonden van anderen. Bewaar uzelf rein.' (1 Tim 5,22)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Eulogia schreef

graag duidelijke tekstverwijzing.

als je doelt op waarzeggerij etc. raad ik je aan eerst eens iets te lezen over magnetiseren.

want daar heeft het niets mee te maken.

Het gaat over de heidense praktijken in tegenstelling tot de joods-christelijke praktijken.

Magnetisme, occultisme, hekserij, wicca, reiki, satanisme, tovenarij, enz. worden onder Gods volk niet toegelaten.

Het uitdrijven van boze geesten en het opleggen van handen tot genezing, het zalven enz. in Jezus' naam worden wel toegestaan, sterker nog: gepromoot.

Zeker gelezen in je eigen occulte boeken dan, want de Bijbel leert juist het tegenovergestelde.

'Leg niemand haastig de handen op en heb geen deel aan zonden van anderen. Bewaar uzelf rein.' (1 Tim 5,22)

Mar. 16

17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.

1 Tim. 5:22 gaat over het niet te haastig opleggen van handen ter instelling van een ambt. In 1 Tim. 3 staat waaraan iemand moet voldoen om geschikt te zijn om een ambt als oudste of diaken te vervullen.

Het is niet goed om een te weinig beproefde christen al snel een zeer grote verantwoordelijkheid in Gods koninkrijk te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Eulogia schreef
Deuteronomium 18.

graag duidelijke tekstverwijzing.

als je doelt op waarzeggerij etc. raad ik je aan eerst eens iets te lezen over magnetiseren.

want daar heeft het niets mee te maken.

Het gaat over de heidense praktijken in tegenstelling tot de joods-christelijke praktijken.

Magnetisme, occultisme, hekserij, wicca, reiki, satanisme, tovenarij, enz. worden onder Gods volk niet toegelaten.

Het uitdrijven van boze geesten en het opleggen van handen tot genezing, het zalven enz. in Jezus' naam worden wel toegestaan, sterker nog: gepromoot.

:Z:Z

over magnetiseren wordt niet gesproken in de bijbel, ook niet in jouw tekst....daar had ik het over.

magnetiseren is niets anders dan handoplegging en datzelfde geldt trouwens voor reiki.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat over de heidense praktijken in tegenstelling tot de joods-christelijke praktijken.

Magnetisme, occultisme, hekserij, wicca, reiki, satanisme, tovenarij, enz. worden onder Gods volk niet toegelaten.

Het uitdrijven van boze geesten en het opleggen van handen tot genezing, het zalven enz. in Jezus' naam worden wel toegestaan, sterker nog: gepromoot.

Zeker gelezen in je eigen occulte boeken dan, want de Bijbel leert juist het tegenovergestelde.

'Leg niemand haastig de handen op en heb geen deel aan zonden van anderen. Bewaar uzelf rein.' (1 Tim 5,22)

Mar. 16

17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.

1 Tim. 5:22 gaat over het niet te haastig opleggen van handen ter instelling van een ambt. In 1 Tim. 3 staat waaraan iemand moet voldoen om geschikt te zijn om een ambt als oudste of diaken te vervullen.

Het is niet goed om een te weinig beproefde christen al snel een zeer grote verantwoordelijkheid in Gods koninkrijk te geven.

Zo lust ik er nog wel een paar. Hetgeen Jezus heeft gezegd over de te volgen tekenen van de gelovigen: als je handelingen nou eens leest dan zie je over wie dat gaat. Kennelijk ben je wat minder scherpzinnig als het gaat om rechtvaardigheid te zoeken voor je dwaalleer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Eulogia schreef

graag duidelijke tekstverwijzing.

als je doelt op waarzeggerij etc. raad ik je aan eerst eens iets te lezen over magnetiseren.

want daar heeft het niets mee te maken.

Het gaat over de heidense praktijken in tegenstelling tot de joods-christelijke praktijken.

Magnetisme, occultisme, hekserij, wicca, reiki, satanisme, tovenarij, enz. worden onder Gods volk niet toegelaten.

Het uitdrijven van boze geesten en het opleggen van handen tot genezing, het zalven enz. in Jezus' naam worden wel toegestaan, sterker nog: gepromoot.

:Z:Z

over magnetiseren wordt niet gesproken in de bijbel, ook niet in jouw tekst....daar had ik het over.

magnetiseren is niets anders dan handoplegging en datzelfde geldt trouwens voor reiki.

Handoplegging kan uit twee bronnen komen: handoplegging als magnetisme komt uit een verkeerde bron, handoplegging door de Heilige Geest komt uit de goede Bron. Magnetisme staat inderdaad niet letterlijk in de Bijbel. Niet elk verschijnsel op aarde staat in de Bijbel. Uit de Bijbel kan echter wel worden opgemaakt wat toelaatbaar is en wat niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zeker gelezen in je eigen occulte boeken dan, want de Bijbel leert juist het tegenovergestelde.

'Leg niemand haastig de handen op en heb geen deel aan zonden van anderen. Bewaar uzelf rein.' (1 Tim 5,22)

Mar. 16

17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.

1 Tim. 5:22 gaat over het niet te haastig opleggen van handen ter instelling van een ambt. In 1 Tim. 3 staat waaraan iemand moet voldoen om geschikt te zijn om een ambt als oudste of diaken te vervullen.

Het is niet goed om een te weinig beproefde christen al snel een zeer grote verantwoordelijkheid in Gods koninkrijk te geven.

Hetgeen Jezus heeft gezegd over de te volgen tekenen van de gelovigen: als je handelingen nou eens leest dan zie je over wie dat gaat..

Het gaat inderdaad over de gelovigen. Het geldt dus voor de gelovigen. Handelingen verandert daar niets aan, maar bevestigt veeleer dat de genezingen niet alleen aan Jezus voorbehouden, maar aan al Zijn volgelingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eulogia schreef:

Handoplegging kan uit twee bronnen komen: handoplegging als magnetisme komt uit een verkeerde bron, handoplegging door de Heilige Geest komt uit de goede Bron. Magnetisme staat inderdaad niet letterlijk in de Bijbel. Niet elk verschijnsel op aarde staat in de Bijbel. Uit de Bijbel kan echter wel worden opgemaakt wat toelaatbaar is en wat niet.

handoplegging, hoe dan ook, op wat voor manier dan ook, die vanuit liefde plaatsvindt kan maar uit één bron komen.

de rest vul je zelf in.

je noemt hier dat magnetisme uit een verkeerde bron komt, terwijl je tevens zegt dat het niet in de bijbel staat.... :#

misschien werkt de HG wel door magnetisme.... :E

wie zal het zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mar. 16

17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.

1 Tim. 5:22 gaat over het niet te haastig opleggen van handen ter instelling van een ambt. In 1 Tim. 3 staat waaraan iemand moet voldoen om geschikt te zijn om een ambt als oudste of diaken te vervullen.

Het is niet goed om een te weinig beproefde christen al snel een zeer grote verantwoordelijkheid in Gods koninkrijk te geven.

Hetgeen Jezus heeft gezegd over de te volgen tekenen van de gelovigen: als je handelingen nou eens leest dan zie je over wie dat gaat..

Het gaat inderdaad over de gelovigen. Het geldt dus voor de gelovigen. Handelingen verandert daar niets aan, maar bevestigt veeleer dat de genezingen niet alleen aan Jezus voorbehouden, maar aan al Zijn volgelingen.

Het gaat uitsluitend over de eerste gelovigen, denk bijvoorbeeld aan Petrus die iemand uit de dood opwekte. Dat soort dingen gebeuren nu niet meer, behalve natuurlijk in donker Afrika! :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
Eulogia, als jij me meeneemt naar een dienst van Jan Zijlstra en me bewijst dat hij een wonder verricht dan neem ik elke beschuldiging aan jouw adres terug.

Ik neem je niet mee naar zo'n dienst en zal je ook niets bewijzen. Ten eerste kan je zelf naar zo'n dienst gaan, ten tweede zal je het toch niet geloven als een wonder voor je ogen gebeurt, als je er niet voor open staat. Zoals ik eerder schreef, kunnen mensen altijd wel een medische verklaring verzinnen waarom dat wonder dan gebeurde.

Alleen iemand die echt ernstig op zoek is naar de waarheid, zal de waarheid vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hetgeen Jezus heeft gezegd over de te volgen tekenen van de gelovigen: als je handelingen nou eens leest dan zie je over wie dat gaat..

Het gaat inderdaad over de gelovigen. Het geldt dus voor de gelovigen. Handelingen verandert daar niets aan, maar bevestigt veeleer dat de genezingen niet alleen aan Jezus voorbehouden, maar aan al Zijn volgelingen.

Het gaat uitsluitend over de eerste gelovigen, denk bijvoorbeeld aan Petrus die iemand uit de dood opwekte. Dat soort dingen gebeuren nu niet meer, behalve natuurlijk in donker Afrika! :+

Waarom denk je dat het alleen om de eerste gelovigen gaat? In Markus wordt gesproken over het doen van deze dingen over de hele wereld. De hele wereld is nog niet bereikt met Gods woord en genezingen, dus moderne gelovigen zijn nog steeds bezig met dit zendingsbevel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Eulogia, als jij me meeneemt naar een dienst van Jan Zijlstra en me bewijst dat hij een wonder verricht dan neem ik elke beschuldiging aan jouw adres terug.

Ik neem je niet mee naar zo'n dienst en zal je ook niets bewijzen. Ten eerste kan je zelf naar zo'n dienst gaan, ten tweede zal je het toch niet geloven als een wonder voor je ogen gebeurt, als je er niet voor open staat. Zoals ik eerder schreef, kunnen mensen altijd wel een medische verklaring verzinnen waarom dat wonder dan gebeurde.

Alleen iemand die echt ernstig op zoek is naar de waarheid, zal de waarheid vinden.

_O-

Bedankt dat je mijn gelijk op onnavolgbare wijze hebt bevestigd! Een ieder die zijn gelijk kan bewijzen zal van die gelegenheid gebruikmaken als hij wordt uitgedaagd. Daarom ben jij een leugenaar en een leugenaar verafschuwt de waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Eulogia schreef:
Handoplegging kan uit twee bronnen komen: handoplegging als magnetisme komt uit een verkeerde bron, handoplegging door de Heilige Geest komt uit de goede Bron. Magnetisme staat inderdaad niet letterlijk in de Bijbel. Niet elk verschijnsel op aarde staat in de Bijbel. Uit de Bijbel kan echter wel worden opgemaakt wat toelaatbaar is en wat niet.

handoplegging, hoe dan ook, op wat voor manier dan ook, die vanuit liefde plaatsvindt kan maar uit één bron komen.

de rest vul je zelf in.

je noemt hier dat magnetisme uit een verkeerde bron komt, terwijl je tevens zegt dat het niet in de bijbel staat.... :#

misschien werkt de HG wel door magnetisme.... :E

wie zal het zeggen.

Christenen en niet-christenen geven een andere invulling aan het begrip 'liefde'. Magnetisme staat wel in de Bijbel, maar niet letterlijk. Magnetisme valt onder alle bovennatuurlijke heidense praktijken.

De Heilige Geest werkt niet door magnetisme. Hij werkt alleen door mensen die Jezus Christus hebben aangenomen als Redder en Heer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Eulogia, als jij me meeneemt naar een dienst van Jan Zijlstra en me bewijst dat hij een wonder verricht dan neem ik elke beschuldiging aan jouw adres terug.

Ik neem je niet mee naar zo'n dienst en zal je ook niets bewijzen. Ten eerste kan je zelf naar zo'n dienst gaan, ten tweede zal je het toch niet geloven als een wonder voor je ogen gebeurt, als je er niet voor open staat. Zoals ik eerder schreef, kunnen mensen altijd wel een medische verklaring verzinnen waarom dat wonder dan gebeurde.

Alleen iemand die echt ernstig op zoek is naar de waarheid, zal de waarheid vinden.

_O-

Bedankt dat je mijn gelijk op onnavolgbare wijze hebt bevestigd! Een ieder die zijn gelijk kan bewijzen zal van die gelegenheid gebruikmaken als hij wordt uitgedaagd. Daarom ben jij een leugenaar en een leugenaar verafschuwt de waarheid.

In de Bijbel zijn ook gelovigen die geen moeite doen om de waarheid te bewijzen.

"Een ieder die zijn gelijk kan bewijzen zal van die gelegenheid gebruikmaken als hij wordt uitgedaagd." Waar staat dat in de Bijbel? Dat verzin je zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eulogia schreef:

Christenen en niet-christenen geven een andere invulling aan het begrip 'liefde'. Magnetisme staat wel in de Bijbel, maar niet letterlijk. Magnetisme valt onder alle bovennatuurlijke heidense praktijken.

het wordt al langer hoe grappiger...... :D

lees je eigen reactie nou eens terug.

maar misschien [zeker denk ik] kun jij me het verschil uitleggen hoe christenen en niet christenen liefde zien, invullen en/of ervaren.

ben ik wel benieuwd naar.

en magnetisme staat wel in de bijbel, maar niet letterlijk? :?

dus jij roept zo maar iets - net hoe je het uitkomt.....roept u maar en Eulogia weet het wel in te vullen naar eigen goeddunken.. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste allemaal, in de Bijbel staat het zo gschreven dat vooraleer Jezus ten hemel is gestegen hij de apostelen gezegd heeft dat hij hen en alle christenen (dus ook voor ons) de Heilige Geest zou nalaten opdat we nog veel meer wonderen dan Hem zouden kunnen verrichten. Als je dan Corinthiërs 1, 13 op naslaat is het zo dat de Heilige Geest aan ons verschillende gaven kan schenken , éér ervan is de gave van genezing. Uiteraard is het zo dat als er een genezing plaats vindt dit altijd door de Heilige Geest gebeurt. Wel is jammer genoeg zo dat ook niet gelovigen een dergelijke gave kunnen bezitten, maaar dit niet in de naam van Jezus doen, en dan is het duidelijk dat hun Meester niet God is. Daar moet je je veraf van verwijderd worden. Zo iemand - medium - is dan wel in contact met geesten maar wel niet met de Heilige Geest. In de bijbel staat dat we ons niet mogen inlaten met geesten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

lees je eigen reactie nou eens terug.

maar misschien [zeker denk ik] kun jij me het verschil uitleggen hoe christenen en niet christenen liefde zien, invullen en/of ervaren.

ben ik wel benieuwd naar.

en magnetisme staat wel in de bijbel, maar niet letterlijk? :?

dus jij roept zo maar iets - net hoe je het uitkomt.....roept u maar en Eulogia weet het wel in te vullen naar eigen goeddunken.. :+

Lees eens wat ik schrijf. Ik schrijf: Het staat niet letterlijk in de Bijbel.

Liefde onder niet-christenen is: aardig en lief voor elkaar doen en elkaar iets geven of een dienst bewijzen en daardoor een fijn gevoel krijgen.

Liefde onder christenen is jezelf voor de ander opofferen zonder daar zelf blij om te hoeven worden, maar zelfs haat op de koop toe accepteren, zonder het geduld te verliezen en die liefde keer op keer te blijven tonen, ook bij vijanden. Liefde is God Zelf en liefde is de kracht van God.

Ik roep niet iets naar eigen goeddunken. Ten eerste roep ik niets, maar ik zeg/schrijf iets. Ik zeg niet iets naar eigen goeddunken, maar ik vertel wat God zegt door Zijn Geest. Daarmee hoef je het niet eens te zijn. Ik zeg het gewoon en je kan ermee doen wat je wilt.

BOT?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even om Eulogía een hart onder de riem te steken: ik ben het met vrijwel alles eens wat je hier zegt, ook al weet ik niet overal evenveel vanaf. Ik snap al die vijandigheid niet, we proberen toch allemaal de waarheid achterna te gaan, waarom vallen jullie iemand zo aan.

Kortom, ik ben stellig van mening dat moderne gebedsgenezers allemaal kwakzalvers zijn. Mee eens of oneens? En waarom? Barst maar los!

Ik ben het oneens met de stelling.

Stel ik ga naar Jan Zijlstra met clusterhoofdpijn, hij prevelt een gebed, legt mij de handen op en ik verklaar voor de groep dat ik van mijn hoofdpijn af ben. De aanwezigen moeten mij dan maar op mijn woord geloven, terwijl Jezus zijn gehoor uitnodigde om zijn werken te geloven (Joh 10,37-38) oftewel de wonderen die hij deed indien ze zijn woord niet geloofden. De werken die Jezus deed waren het opwekken van doden, genezen van blinden, doven en kreupelen (Luk 7,22) vandaar dat Christus de mensen als het ware uitdaagde om zijn werken te toetsen. Jan Zijlstra daarentegen omringt zich met mensen die hem geloven als hij zegt dat een boos en overspelig volk een teken verzoekt. Waren Jezus zijn discipelen dan ook verkeerd aan wie hij zich na zijn dood openbaarde?

In de tijd van Jezus waren ook genoeg mensen die van alle dingen die Jezus deed alleen maar viavia wat gehoord hadden. Weet je wat ze deden? Ze gingen gewoon zelf kijken of het inderdaad waar was, of er echt mensen genezen werden, en brachten zelf hun zieken mee. Voor zover ik weet kan je bij de diensten van Jan Zijlstra toch gewoon kijken of er mensen genezen worden of niet, niemand houdt je tegen en niemand die zegt dat je zelf ziek moet zijn.

Wat mij opvalt aan moderne gebedsgenezers is dat zij uitsluitend kwalen 'genezen' die voor buitenstaanders niet zijn waar te nemen. Dat hoofdpijn genezen van worden door een gebedsgenezer weet je nooit zeker tot je het zelf meemaakt. Waarom zouden we het opnemen voor fraudeurs en mogelijk zelf ook het oordeel Gods over ons afroepen? Immers, de maat waar u mee meet zal u worden afgenomen.

Dat is mij niet opgevallen, dat zou kunnen maar ik heb ook wel verhalen gehoord over mensen die uit hun rolstoel zijn opgestaan en van kanker zijn genezen, maar ik geef toe dat ik die verhalen alleen viavia heb gehoord. Maar op dit moment heb ik geen reden om te twijfelen dat er mensen echt genezen zijn, immers dan zouden alle verhalen die ik heb gehoord bedacht moeten zijn, en het lijkt me sterk dat er een complot van duizenden mensen is alleen maar zodat men naar gebedsgenezers gaat. Waarom noem je ze fraudeurs als ze in de naam van Jezus mensen genezen? Zelfs al zou er helemaal niemand genezen worden, ze doen gewoon wat de bijbel van ons vraagt. Als het niet meer om Jezus gaat, dan moet je pas echt gaan uitkijken.

Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel kritiek is op mensen als Jan Zijlstra? Dat er mensen genezen worden is toch alleen maar geweldig, ook al is het 'maar' van beenlengteverschil? En zelfs al zouden 9 op de 10 mensen niet genezen worden maar eentje wel, is het het dan niet waard om alle moeite te doen voor die ene persoon? Ik snap dit topic nog niet helemaal denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik neem je niet mee naar zo'n dienst en zal je ook niets bewijzen. Ten eerste kan je zelf naar zo'n dienst gaan, ten tweede zal je het toch niet geloven als een wonder voor je ogen gebeurt, als je er niet voor open staat. Zoals ik eerder schreef, kunnen mensen altijd wel een medische verklaring verzinnen waarom dat wonder dan gebeurde.

Alleen iemand die echt ernstig op zoek is naar de waarheid, zal de waarheid vinden.

_O-

Bedankt dat je mijn gelijk op onnavolgbare wijze hebt bevestigd! Een ieder die zijn gelijk kan bewijzen zal van die gelegenheid gebruikmaken als hij wordt uitgedaagd. Daarom ben jij een leugenaar en een leugenaar verafschuwt de waarheid.

In de Bijbel zijn ook gelovigen die geen moeite doen om de waarheid te bewijzen.

"Een ieder die zijn gelijk kan bewijzen zal van die gelegenheid gebruikmaken als hij wordt uitgedaagd." Waar staat dat in de Bijbel? Dat verzin je zelf.

Als Jan Zijlstra werkelijk de wonderdokter is die jij beweert kom dan maar eens met harde bewijzen want praatjes vullen geen gaatjes. Ik ben bereid om je duizend euro te geven als je mij kan overtuigen dat Jan Zijlstra of welke moderne gebedsgenezer dan ook geen kwakzalver is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En zelfs al zouden 9 op de 10 mensen niet genezen worden maar eentje wel, is het het dan niet waard om alle moeite te doen voor die ene persoon? Ik snap dit topic nog niet helemaal denk ik.

Dat is mooi voor die ene die geneest, maar wel het bewijs dat Jan Zijlstra niet is wie hij beweert en niet doet wat hij zegt. Dat jij daar geen notie van wilt nemen zegt niets over hem, noch over mij maar alles over jou! Dankzij mensen als Eulogia en jij zullen er altijd kwakzalvers zijn, want jullie verdedigen hen met hand en tand maar helaas niet met keiharde objectieve bewijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid