Spring naar bijdragen

Gebedsgenezers, kwakzalvers of geneesheren?


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb
Nou kijk, er zit een grens tussen merkwaardig en uiterst merkwaardig (buitengewoon, een wonder). Die grens is vaag ja. Wonderen zijn erg zeldzaam, merkwaardige dingen niet zo.

En waar ligt die grens?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 302
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb
Bij of het wel of niet (eenvoudig) te verklaren is en het ligt aan de grootte van de kans van de gebeurtenis in kwestie. Zoiets, denk ik. Zoals ik al zei, de grens is vaag.

Pakweg de big bang is een wonder?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb jij live een gelukte genezing gezien? Of lees ik het verkeerd.

O ja, wel meerdere.

Ken: You ain't seen nothing yet.

Ik hoef het niet te zien, het interesseert me niet want 'zalig zijn zij die niet gezien zullen hebben en toch zullen geloven.' (Joh 20,29)

Da's een mooie tekst voor jou dan, maar bij Humanist krijg ik toch meer de indruk dat Johannes 4:48 opgaat:

Jezus zeide dan tot hem: Indien gijlieden geen tekenen en wonderen ziet, zult gij niet geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

O ja, wel meerdere.

Ken: You ain't seen nothing yet.

Ik hoef het niet te zien, het interesseert me niet want 'zalig zijn zij die niet gezien zullen hebben en toch zullen geloven.' (Joh 20,29)

Da's een mooie tekst voor jou dan, maar bij Humanist krijg ik toch meer de indruk dat Johannes 4:48 opgaat:

Jezus zeide dan tot hem: Indien gijlieden geen tekenen en wonderen ziet, zult gij niet geloven.

Dat was volgens mij specifiek gericht aan joden want Paulus werd gezonden naar de heidenen en verrichtte weinig tot geen wonderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoef het niet te zien, het interesseert me niet want 'zalig zijn zij die niet gezien zullen hebben en toch zullen geloven.' (Joh 20,29)

Da's een mooie tekst voor jou dan, maar bij Humanist krijg ik toch meer de indruk dat Johannes 4:48 opgaat:

Jezus zeide dan tot hem: Indien gijlieden geen tekenen en wonderen ziet, zult gij niet geloven.

Dat was volgens mij specifiek gericht aan joden want Paulus werd gezonden naar de heidenen en verrichtte weinig tot geen wonderen.

O tof. Zoiets zei Sid Roth ook. Ik moest toch zeker eerst wonderen zien voordat ik kon geloven, komt misschien door die paar druppels joods bloed dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Da's een mooie tekst voor jou dan, maar bij Humanist krijg ik toch meer de indruk dat Johannes 4:48 opgaat:

Jezus zeide dan tot hem: Indien gijlieden geen tekenen en wonderen ziet, zult gij niet geloven.

Dat was volgens mij specifiek gericht aan joden want Paulus werd gezonden naar de heidenen en verrichtte weinig tot geen wonderen.

O tof. Zoiets zei Sid Roth ook. Ik moest toch zeker eerst wonderen zien voordat ik kon geloven, komt misschien door die paar druppels joods bloed dan.

Dat zal het zijn. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Wil je nou dat ik ergens ga happen ofzo? Het punt is dat ik een wonder niet in verband breng met goden.

Happen? Ik probeer duidelijkheid te krijgen, omdat je zelf begon over verschillende visies op wat een wonder is, over wat jij bedoelt met de term "wonder". Omdat je niet zo duidelijk bent in je definitie (wat ik me levendig kan voorstellen) probeer ik via een voorbeeld duidelijkheid te krijgen.

Wonderlijk genoeg ben je nu al de derde die denkt dat ik spelletjes speel als ik gewoon duidelijkheid zoek. Maar goed, als op dit forum de norm is geworden dat je vooral niet moet doorvragen, dan is dat ook prima. Zijn we toch gewoon uitgepraat :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vragen of ik vind dat de big bang een wonder is, is ronduit flauw te noemen. Dat het ergens lijkt te passen bij mijn gegeven definitie van een wonder.. oké. Dan snap je wel dat die definitie niet 100% juist is.

Je mag heus wel doorvragen, maar als het niet relevant is zie ik er het nu niet van in (bijvoorbeeld mijn vage definitie van een wonder).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Vragen of ik vind dat de big bang een wonder is, is ronduit flauw te noemen. Dat het ergens lijkt te passen bij mijn gegeven definitie van een wonder.. oké. Dan snap je wel dat die definitie niet 100% juist is.

Je mag heus wel doorvragen, maar als het niet relevant is zie ik er het nu niet van in (bijvoorbeeld mijn vage definitie van een wonder).

:) alles is flauw te noemen. Maar dat zegt me vooral iets over degene die het zo noemt. Ik weet nog steeds niet of je de big bang nu als een wonder zou benoemen. Maar dat is ook niet meer relevant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pakweg de big bang is een wonder?

Wil je nou dat ik ergens ga happen ofzo? Het punt is dat ik een wonder niet in verband breng met goden.

En als je een been ziet aangroeien als iemand bidt in Jezus Naam, voor je neus, zeg maar? Niet een stuk been, maar gewoon een heel been? Mijn ex heeft weleens voor een jochie gebeden thuis, z'n been werd langer en z'n voet was heel klein, die werd normaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pakweg de big bang is een wonder?

Wil je nou dat ik ergens ga happen ofzo? Het punt is dat ik een wonder niet in verband breng met goden.

En als je een been ziet aangroeien als iemand bidt in Jezus Naam, voor je neus, zeg maar? Niet een stuk been, maar gewoon een heel been? Mijn ex heeft weleens voor een jochie gebeden thuis, z'n been werd langer en z'n voet was heel klein, die werd normaal.

Sorry hoor, maar dat geloof ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wil je nou dat ik ergens ga happen ofzo? Het punt is dat ik een wonder niet in verband breng met goden.

En als je een been ziet aangroeien als iemand bidt in Jezus Naam, voor je neus, zeg maar? Niet een stuk been, maar gewoon een heel been? Mijn ex heeft weleens voor een jochie gebeden thuis, z'n been werd langer en z'n voet was heel klein, die werd normaal.

Sorry hoor, maar dat geloof ik niet.

Niet een heel stuk, gewoon een stukkie. Hij kon weer basketballen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En als je een been ziet aangroeien als iemand bidt in Jezus Naam, voor je neus, zeg maar? Niet een stuk been, maar gewoon een heel been? Mijn ex heeft weleens voor een jochie gebeden thuis, z'n been werd langer en z'n voet was heel klein, die werd normaal.

Sorry hoor, maar dat geloof ik niet.

Niet een heel stuk, gewoon een stukkie. Hij kon weer basketballen.

Maar je hebt het niet zelf gezien? Je gaat er even vanuit dat je ex z'n verhaal niet heeft aangedikt? Vissers overdrijven graag over hun vangsten, het zal me niks verbazen als gebedsgenezers hetzelfde doen ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry hoor, maar dat geloof ik niet.

Niet een heel stuk, gewoon een stukkie. Hij kon weer basketballen.

Maar je hebt het niet zelf gezien? Je gaat er even vanuit dat je ex z'n verhaal niet heeft aangedikt? Vissers overdrijven graag over hun vangsten, het zal me niks verbazen als gebedsgenezers hetzelfde doen ;)

Ik vond dit wel het meest wonderlijke verhaal, jammer dat ik er niet bij was. Ik zal het eens navragen wie dat was, het is jaren geleden. Hij gaat trouwens weer genezingsdiensten houden hoorde ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er is een bekende goocheltruck waardoor het lijkt alsof iemands been een stukje langer wordt.

Waarom zou je in hemelsnaam goocheltrucken gaan uithalen als iemand last heeft van zijn been? Wij kregen trouwens vroeger gewoon cursus in de kerk: Hoe u de zieken kunt genezen. Dan kon je voor elkaar bidden en die vrouw waarvoor ik bad had een gekantelde baarmoeder, dus ze kon geen kinderen meer krijgen. Daarna heeft ze er nog een gehad.

Maar het zal ook best voorkomen hoor, ik ben bij Joshua Mills geweest, dat was echt New Age en niet van God en er gebeurde niets. Hij ging voor rimpels bidden, ze zitten er nog steeds. Als de focus niet op Jezus is, zou ik het inderdaad niet vertrouwen. Heb zelfs gehoord dat ze van die nep-edelstenen rond gaan strooien. Als de focus op geld is en flauwekul, wordt het link.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dan kon je voor elkaar bidden en die vrouw waarvoor ik bad had een gekantelde baarmoeder, dus ze kon geen kinderen meer krijgen. Daarna heeft ze er nog een gehad.

De ligging van de baarmoeder heeft geen invloed op de kans op een zwangerschap ;) Vroeger dacht men van wel, maar tegenwoordig weten we beter. Niet echt wonderbaarlijk dus dat het haar lukte om zwanger te raken... :+

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze bedoelt natuurlijk, dat ze twee gekantelde baarmoeders kreeg. Dat is op zijn minst opmerkelijk te noemen.

:+

Maarja, het zegt iets over haar (cobybryant's) naïviteit.

Ik twijfel of ik dit zal posten aangezien men zich hier soms nogal snel aangevallen voelt, dus mochten er problemen zijn, PM me maar en dan haal ik deze laatste 2 zinnen weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doet me een beetje denken aan Rob Muntz die in de jaren 90 als fake tv predikant voor de VPRO in Amerika een satirisch programma had gemaakt. Hij ging ook bij iemand die een been had zeggen dat hij hem zou healen. Ik vind dat zelf een totaal verkeerde grap maar er zijn mensen die het serieus beweren te kunnen. Zonder bewijs kan ik niet geloven met dit soort ervaringen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ze bedoelt natuurlijk, dat ze twee gekantelde baarmoeders kreeg. Dat is op zijn minst opmerkelijk te noemen.

:+

Maarja, het zegt iets over haar (cobybryant's) naïviteit.

Ik twijfel of ik dit zal posten aangezien zich hier soms nogal snel aangevallen voelt, dus mochten er problemen zijn, PM me maar en dan haal ik deze laatste 2 zinnen weg.

Ik voel me niet aangevallen hoor Humanist, ben wel wat gewend. Je hebt het wel goed gezien, naief ben ik wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid