Joëlle 0 Geplaatst 3 oktober 2004 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2004 Opwekking 356 - Heer, ik wil U prijzen Heer, ik wil U prijzen, 'k hef mijn handen op tot U, Heer. U bent alles voor mij, en ik verhoog uw heil'ge naam, o Heer. Heer, ik wil U prijzen, 'k hef mijn handen op tot U, Heer. U bent alles voor mij, en ik verhoog uw heil'ge naam. Ik verhoog uw heil'ge naam. Ik verhoog uw heil'ge naam, o Heer. Oorspronkelijk: I just want to praise You Copyrights: Tekst & muziek: Arthur Tannous. Ned. tekst: Erik Smith. © Kingsway's Thankyou Music / Unisong Music Publishers. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 3 oktober 2004 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2004 Enkele Taize-liederen die op mijn PC staan en waarvan ik de rillingen kreeg zo mooi van eenvoud en melodie... 1. Bless the Lord, my soul And bless God's holy Name Bless the Lord, my soul Who leads me into life 2. Nada te turbe, nada te_espante Quien a Diostienne nada le falta Nada te turbe, nada te_espante: Sólo Dios basta Vertaling in Engels: Nothing can trouble, nothing can frighten Those who seek God shall never go wanting Nothing can trouble, nothing can frighten God alone fills us 3. Jésus le Christ Lumiére intérieure Ne laisse pa smes ténèbres me parler Jésus le Christ Lumiére intérieure Donnemoi d'accueillir ton amour Vertaling in Engels: Lord Jesus Christ Your Light shines within us Let not my dark nor my doubtness speak to me Lord Jesus Christ Your Light shines within us Let my heart alway's welcome Your love Bron: www.taize.fr/nl/index.htm Link naar bericht Deel via andere websites
Jameson 0 Geplaatst 3 oktober 2004 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2004 Heilig is de HEER! Link naar bericht Deel via andere websites
Glenn 0 Geplaatst 3 oktober 2004 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2004 Jezus, wij verhogen U, wij erkennen U als Heer. U bent hier, in ons midden, Heer, en onze lofprijs geeft U eer. Als wij aanbidden, bouw uw troon, als wij aanbidden, bouw uw troon, als wij aanbidden, bouw uw troon. Kom, Heer Jezus en neem uw plaats. Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 5 oktober 2004 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2004 Openbaringen 7:10-12: En zij riepen met luider stem en zeiden: De zaligheid is van onze God, die op de troon gezeten is, en van het Lam! 11 En al de engelen stonden rondom de troon en de oudsten en de vier dieren, en zij wierpen zich op hun aangezicht voor de troon en aanbaden God, 12 zeggende: Amen, de lof en de heerlijkheid, en de wijsheid en de dankzegging, en de eer en de macht en de sterkte zij onze God tot in alle eeuwigheden! Amen. Link naar bericht Deel via andere websites
Marieke 0 Geplaatst 5 oktober 2004 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2004 In de Heer vind ik heel mijn sterkte In mijn God de vreugdezang Hij die mijn bevrijding bewerkt Op U vertrouw ik en ken geen angst In the Lord I'll be ever thankfull In the Lord I will rejoice Look to God, do not be afraid Lift up your voices the Lord is near Meine Hoffnung und meine Freude Meine Starke, mein Licht Christus meine Zuversicht Auf Dich vertrau ich un furcht mich nicht El Senyor es la meva forca El Senyor el meu cant Ell m haestat la salvacio En ell confio i no tinc por (Taizé nr 17) Mijn ziel verstilt in rust en vrede bij God Aan Hem alleen mijn heil Ja, bij de Heer verstilt mijn ziel in vrede Keert zich stil tot Hem Mon ame se repose en paix sur Dieu seul de lui vient mon salut qui, sur Dieu seul mon ame se repose se repose en paix (Taize nr 32) Nothing can ever come between us and the love of God, the love of God reveald to us in Christ Jesus (Taize nr 137) In resurrecione tua Christe, coeli et terra laetentur (uit mijn hoofd vertaald: In Uw opstanding, Christus, verheugd zich de hemel en de aarde) (Taize nr 121) Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 1 november 2004 Rapport Share Geplaatst 1 november 2004 opwekking 245 Hier in uw heiligdom, dicht bij de troon, vraagt Uw aanwezigheid ons stil te zijn. Zo komen wij tot U, met heilig ontzag, als Uw Geest ons trekt tot U. Rein door uw zuiver bloed, met zekerheid dat wij geborgen in uw liefde zijn. Staan wij vrijmoedig hier en antwoordt ons hart op de roepstem van Uw Geest. Heer, ik wil horen uw zachte stem. Laat and're stemmen in mij zwijgen. Open mijn ogen, Heer opdat ik het licht van uw aangezicht zal zien. Dat wij écht bij Hem mogen komen... Wat ontzettend GROOT is onze God toch! Link naar bericht Deel via andere websites
Michie23 0 Geplaatst 1 november 2004 Rapport Share Geplaatst 1 november 2004 Van Kees Kraayenoord z'n geweldige cd: God of the moon and stars God of the gay- and singles bars God of the fragile hearts we are, I come to you God of our history, God of the future that will be What will you make of me, I come to you God of the meek and mild, God of the reckless and the wild God of the unreconciled, I come to you God of our life and death God of our secrets unconfessed God of or every breath, I come to you God of the rich and poor God of the princess and the whore God of the ever open door, I come to you God of the unborn child God of the pure and undefiled God of the pimp and paedophile, I come to you God of the war and peace God of the junkie and the priest God of the greatest and the least, I come to you God of the refugee God of the prisoner and the free God of our doubt and certainty, I come to you God of our joy and grief, God of the lawyer and the thief God of our faits and unbelief, I come to you God of the wounds we bear God of the deepest dreams we share God of our unspoken prayer, I come to you God of a world that's lost God of the lonely cross God who has come to us, I come to you Link naar bericht Deel via andere websites
Erna 0 Geplaatst 6 november 2004 Rapport Share Geplaatst 6 november 2004 Hoorde ik net, wat een geweldig bemoedigend en aanbiddend nummer: There's a lot of pain, Godfrey Birtill There's a lot of pain but a lot more healing There's a lot of trouble but a lot more peace There's a lot of hate but a lot more loving There's a lot of sin but a lot more grace Oh outrageous grace, oh outrageous grace Love unfurled by heaven's hand Oh outrageous grace, oh outrageous grace Through my Jesus I can stand There's a lot of fear but a lot more freedom There's a lot of darkness but a lot more light There's a lot of cloud but a lot more vision There's a lot of perishing but a lot more life Oh outrageous grace, oh outrageous grace Love unfurled by heaven's hand Oh outrageous grace, oh outrageous grace Through my Jesus I can stand There's an enemy, that seeks to kill what it can't control It twists and turns, making mountains out of molehills But I will call on the Lord Who is whorthy of praise I run to Him and I am saves... by Oh outrageous grace, oh outrageous grace Love unfurled by heaven's hand Oh outrageous grace, oh outrageous grace Through my Jesus I can stand Link naar bericht Deel via andere websites
Gods child 0 Geplaatst 6 november 2004 Rapport Share Geplaatst 6 november 2004 Ik weet niet of deze er al staat, maar het is een van mijn mooiste liederen When He rolls up His sleeves He ain't just puttin' on the ritz Our God is an awesome God. There is thunder in His footsteps and lightning in His fists Our God is an awesome God. And the Lord wasn't joking when he kicked 'em out of Eden It wasn't for no reason that He shed His blood His return is very close and so you better be believin' that our God is an awesome God. Our God is an awesome God He reigns from heaven above with wisdom, pow'r and love Our God is an awesome God. When the sky was starless in the void of the night, our God is an awesome God He spoke into the darkness and created the light Our God is an awesome God. The judgement and wrath He poured out on Sodom, the mercy and grace He gave us at the cross I hope that we have not to quickly forgotten that our God is an awesome God. Our God is an awesome God He reigns from heaven above wisth wisdom, pow'r and love Our God is an awesome God! Link naar bericht Deel via andere websites
Erna 0 Geplaatst 7 november 2004 Rapport Share Geplaatst 7 november 2004 My Jesus, my Saviour (Shout to the Lord) My Jesus, my Saviour Lord there is none like You All of my days, I want to praise The wonders of Your mighty love My comfort, my shelter Tower of refuge and strength Let every breath all that I am Never cease to worship You Shout to the Lord, all the Earth let us sing Power and majesty praise to the King Mountains bow down And the seas will roar At sound of Your name I sing for joy at the work of Your hands Forever I'll love You, forever I'll stand Nothing compares to the promise I have in You Link naar bericht Deel via andere websites
Lief Dorientjuh 0 Geplaatst 8 november 2004 Rapport Share Geplaatst 8 november 2004 hee mensen als jullie dit lezen bedenk dan ff hoe goed God voor je is en tel je zegeningen ff!!! worden jullie ook al zo blij??? ik wel, k wordt hier alweer bijna hyper van!!! Thank you God!!!!!!!!!! I just want to praise you!!!!! xx dorien Link naar bericht Deel via andere websites
Lief Dorientjuh 0 Geplaatst 8 november 2004 Rapport Share Geplaatst 8 november 2004 hier heb ik nog ff een heel mooi nummertje waar ik ook altijd heel blij van wordt!!! hahaha is ook niet zo gek, dit was het nummer bij mn bekering HEER IK KOM TOT U (488)G Heer ik kom tot U; neem mijn hart, verander mij, als ik U ontmoet vind ik rust bij U. Want Heer ik heb ontdekt, dat als ik aan Uw voeten ben, trots en twijfel wijken voor de kracht van uw liefde. Refrein: Houd mijn vast, laat uw liefde stromen. Houd mij vast, heel dichtbij uw hart. Ik voel uw kracht en stijg op als een arend; dan zweef ik op de wind, gedragen door uw Geest en de kracht van uw liefde. Heer, kom dichterbij dan kan ik uw schoonheid zien en uw liefde voelen, diep in mij. En Heer, leer mij uw wil, zodat ik U steeds dienen kan en elke dag mag leven door de kracht van uw liefde. (Refrein 2x) Houd mijn vast, laat uw liefde stromen. Houd mij vast, heel dichtbij uw hart. Ik voel uw kracht en stijg op als een arend; dan zweef ik op de wind, gedragen door uw Geest en de kracht van uw liefde. dan zweef ik op de wind, gedragen door uw Geest en de kracht van uw liefde. © Word Music / Universal Songs Tekst & muziek: Geoff Bullock Ned. tekst: Mireille Schaart Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 8 november 2004 Rapport Share Geplaatst 8 november 2004 Quote: Op maandag 08 november 2004 16:20:35 schreef Lief Dorientjuh het volgende: hier heb ik nog ff een heel mooi nummertje waar ik ook altijd heel blij van wordt!!! hahaha is ook niet zo gek, dit was het nummer bij mn bekering HEER IK KOM TOT U (488)G Heer ik kom tot U; neem mijn hart, verander mij, als ik U ontmoet vind ik rust bij U. Want Heer ik heb ontdekt, dat als ik aan Uw voeten ben, trots en twijfel wijken voor de kracht van uw liefde. Refrein: Houd mijn vast, laat uw liefde stromen. Houd mij vast, heel dichtbij uw hart. Ik voel uw kracht en stijg op als een arend; dan zweef ik op de wind, gedragen door uw Geest en de kracht van uw liefde. Heer, kom dichterbij dan kan ik uw schoonheid zien en uw liefde voelen, diep in mij. En Heer, leer mij uw wil, zodat ik U steeds dienen kan en elke dag mag leven door de kracht van uw liefde. (Refrein 2x) Houd mijn vast, laat uw liefde stromen. Houd mij vast, heel dichtbij uw hart. Ik voel uw kracht en stijg op als een arend; dan zweef ik op de wind, gedragen door uw Geest en de kracht van uw liefde. dan zweef ik op de wind, gedragen door uw Geest en de kracht van uw liefde. © Word Music / Universal Songs Tekst & muziek: Geoff Bullock Ned. tekst: Mireille Schaart Mooi nummer vind ik dat, is uit opwekking toch? Bij ons hadden ze een keer een clip van dit nummer laten zien op de beamer, waarbij je echt die arend zag vliegen met enorme vleugels, en een hoop uitzicht. Zo vrij als die arend vliegt door de lucht, zo vrij zijn wij door Christus, echt prachtig. Is ook 1 van mijn favoriete opw.nummers mvg Danny Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 17 november 2004 Rapport Share Geplaatst 17 november 2004 Youth For Christ Bundel, nummer 203 Zie ik sterren aan de hemel staan, aan de donkerblauwe lucht de maan is het of de nacht mij noemt de naam van een machtig God Zie ik 's morgens weer de zon opgaan, in het veld de bloemen opengaan, is het of de dag mij noemt de naam van een machtig God Deze God die aard en hemel schiep ik dank U wel Is dezelfde God die mij eens riep ik dank U wel uit het duister tot zijn heerlijk licht, zodat ik elke dag Hem Vader noemen mag en die zijn liefde voor mij openbaart, mij rechtvaardig in zijn Zoon verklaart, elke dag mij in Zijn hand bewaart: Hoe groot is God voor mij. Hoe groot is God voor mij... Heel erg groot. Heer, dank U wel dat U zaterdag weer zo duidelijk hebt laten zien dat U er bent en dat U helpt! Amen! Link naar bericht Deel via andere websites
Tantastic 0 Geplaatst 12 december 2004 Rapport Share Geplaatst 12 december 2004 bij deze zet ik hem hier! ik had dit topic niet gezien een daarom zelf 1 begonnen ik kon me al niet voorstellen dat er niet 1 was maar gelukkig laten we juigen, dansen en zingen laten we voor de poorten van Gods koningkrijk staan springen. laat ons verlangen o, Heer verlangen naar U elke keer. omdat wij bij U mogen zijn, zonder leiden zonder pijn. Heer laat ons bij U komen laat het mooier zijn dan onze dromen. want Heer bij U wil ik wezen, dan zou ik nergens meer voor vrezen. Heer U geeft mij dit verlangen, wil U zich zelf laten zien in alle gangen. zodat een ieder die ik ken, bij U morgen zijn zoals ik ben! Link naar bericht Deel via andere websites
txc 0 Geplaatst 13 december 2004 Rapport Share Geplaatst 13 december 2004 Voor de kerstdagen die er aan zitten te komen. Voor iedereen die al blij is, en anders is mijn gebed dat je droefheid in blijdschap zal omslaan: GEZANG 144: 1-7 1 Dansen wil mijn hart en springen, Heer, voor U juichen, nu alle eng'len zingen. Luister, hun vervoerde koren, hel en luid, juub'len 't uit: Christus is geboren! 2 Heden heeft zijn rijk verlaten 's hemels held, uw geweld, dood, zal niet meer baten! Als bevrijder zond de Here van zijn troon ons zijn Zoon. Lof zij Hem en ere! 3 Tot zijn krib roept Hij de mensen, u en mij. Kom, zegt Hij, Ik vervul uw wensen; laat u niet door schijn verblinden: wat gij mist, in Mij is 't voor wie zoekt te vinden. 4 Komt dan haastig toegelopen! Hier wordt heel 't heil uw deel, zie, de poort staat open! Hij is liefde, Hij is leven; niet meer ver straalt de ster, die u licht zal geven. 5 Gij die zijt in 't nauw gedreven, hebt vrij baan, gij moogt gaan op de weg ten leven. Kom, Hij wil u vrolijk maken; gij zult zijn daar waar pijn, nood noch dood u raken. 6 Gij die onder uw geweten deerlijk lijdt, kom, gij zijt niet door God vergeten. Zie dit kind, gij hebt gevonden die geneest hart en geest en verbindt uw wonden. 7 Staat gij daar met lege handen, hier zendt geen u weer heen in uw schuld en schande. Want in Hem schenkt God ons allen 's hemels schat, 't schoonste wat ons ten deel kan vallen. Link naar bericht Deel via andere websites
Gods child 0 Geplaatst 13 december 2004 Rapport Share Geplaatst 13 december 2004 sweet little lie: waar heb je dat liedje vandaan? ben wel benieuwd naar de wijs Link naar bericht Deel via andere websites
Tantastic 0 Geplaatst 13 december 2004 Rapport Share Geplaatst 13 december 2004 * sweet little lie heeft dat stukje tekst zelf geschreven Link naar bericht Deel via andere websites
Gods child 0 Geplaatst 13 december 2004 Rapport Share Geplaatst 13 december 2004 echt waar!!! toen ik het las vond ik het zo onwijs cool, dat ik heel graag de wijs erbij wilde horen, maar die bestaat niet? of heb je die ook zelf geschreven? echt cool joh! onwijs gaaf! (dit was even mijn blije uitbarsting ) Link naar bericht Deel via andere websites
Tantastic 0 Geplaatst 13 december 2004 Rapport Share Geplaatst 13 december 2004 ik heb de reactie wel vaker gehoort en in het topic gedichten hadden we hem iets meer op zang vrm gezet en heeft RobertF er een wijsje op bedacht!!! Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 14 december 2004 Rapport Share Geplaatst 14 december 2004 Gezang 297 (Liedboek voor de Kerken) 1 Toch overwint eens de genade,      en maakt een einde aan de nacht.      Dan onderwerpt de Heer het kwade,      dan is de strijd des doods volbracht.      De wereld treedt in 's Vaders licht,      verheerlijkt voor zijn aangezicht.      2 O welk een vreugde zal het wezen,      als Hem elk volk is toegedaan;      uit aard' en hemel opgerezen      vangt dan het nieuwe loflied aan.      Als ieder voor de Heer zich buigt      en aller stem Gods lof getuigt. Link naar bericht Deel via andere websites
JonathanV 0 Geplaatst 15 december 2004 Rapport Share Geplaatst 15 december 2004 Mijn dooplied Vet mooi lied! Opwekking 427 - Maak mij rein voor U Maak mij rein voor U als gelouterd goud, en zuiver zilver. Laat mij zijn voor U als gelouterd goud; puur goud. Dwars door het vuur maakt U mij rein en puur. Ik strek mij uit, Jezus, naar meer van uw Geest en uw heiligheid. Ja, ik besluit, Jezus, een dienstknecht te zijn van U, mijn Meester, steeds tot uw wil bereid. Maak mij rein voor U. Was mijn leven schoon, vergeef mijn zonden. Laat mij zijn voor U, zuiver als uw Zoon; heilig mij. Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 2 januari 2005 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2005 U leeft in mij U bent het waard om te ontvangen al mijn dank en eer U bij alles te betrekken dat is wat ik verlang U bent het waard om te ontvangen al mijn dank en eer Wat U voor mij gedaan hebt besef ik meer en meer U bent het waard om te ontvangen al mijn dank en eer Mijn schaamte en mijn zorgen leg ik voor U neer Niet ik, maar U, leeft in mij! © 2003 tekst & muziek: Rutger Verhoek Link naar bericht Deel via andere websites
Aniron 0 Geplaatst 3 januari 2005 Rapport Share Geplaatst 3 januari 2005 Zal jullie vertellen over mijn mooiste moment met God tot nu toe. Het was op de Ronduit paasconferentie van 2004. Ze lieten beelden zien van the Passion of the Christ met het nummer Majesty van Delirious op de achtergrond. Echt supermooi, opeens besefte ik wat Jezus voor mij had gedaan en wat dat betekende. Tranen stroomden over mijn wangen, forever I am changed by Your love! Hier is de tekst nog ff Majesty (Here I Am) Here I am humbled by your Majesty Covered by your grace so free Here I am, knowing I'm a sinful man Covered by the blood of the Lamb Now I've found the greatest love of all is mine Since you laid down your life The greatest sacrifice Majesty, Majesty Your grace has found me just as I am Empty handed, but alive in your hands Majesty, Majesty Forever I am changed by your love In the presence of your Majesty Here I am humbled by the love that you give Forgiven so that I can forgive Here I stand, knowing that I'm your desire Sanctified by glory and fire Now I've found the greatest love of all is mine Since you laid down your life The greatest sacrifice Majesty, Majesty Your grace has found me just as I am Empty handed, but alive in your hands Majesty, Majesty Forever I am changed by your love In the beauty of your Majesty Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten