Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik kijk er hier weleens wat: http://topdocumentaryfilms.com/

Zoals "A Virus Called Fear". While fear is a program used for our survival, fear also creates irrational beliefs that cause larger systems of fear like politics, religion and the media. http://topdocumentaryfilms.com/virus-called-fear/

Link naar bericht
Deel via andere websites

De documentairereeks Planet Earth van de BBC is bijzonder fraai, met mooi, ingetogen commentaar op verbluffende en fascinerende beelden van onze planeet. Wanneer je dat iets te lang duurt, kun je ook de documentaire Earth aanschaffen, dat een soort van korte samenvatting is van de reeks. Een andere mooie documentaire is Deep Blue, over het leven in de oceanen, vanaf de oppervlakte tot in de diepste diepte.

Nog een fascinerende trilogie is The Universe van Stephen Hawking. De drie delen gaan over mogelijk buitenaards leven, tijdreizen en de geschiedenis van het heelal. Bijzonder boeiend en voldoende toegankelijk voor leken, hoewel er ook veel toekomstmuziek en speculatie inzit. Stephen spreekt de documentaire hier en daar ook zelf in met zijn computerstem, waarna de commentator het steeds van hem overneemt.

Een op zich niet zo'n geweldig en wat onevenwichtig gemaakte documentaire, maar wel met een fascinerend onderwerp, is Technocalyps. Dat is ook een trilogie en die gaat over de toekomst van de mens in relatie tot de wetenschap, met name de nanotechnologie. Allerlei zeer fascinerende ontdekkingen worden er getoond, waaronder robots die zichzelf leren lopen, en prikkelende discussie-onderwerpen worden er aangesneden.

Maar de meest boeiende documentaire die ik ooit gezien heb is Life After People. Daarin wordt de vraag beantwoord wat er zou gebeuren als hier de mensen zomaar plotseling in het niets zouden verdwijnen. Men laat zien wat er na een dag gebeurt, een maand, een jaar, en zo door tot zelfs na 100.000 jaar. Het is echt bijzonder mooi om te zien hoe de natuur in feite dan langzaam het door ons bebouwd gebied terugverovert.

Nu blijkt er dus een hele televisiereeks van verschillende seizoenen lang te zijn van Life After People, maar op internet staat echter één documentaire die denk ik de reeks samenvat. Ik heb die documentaire ook op internet gezien. De reeks is echter op DVD te verkrijgen. Ik denk dus niet dat het echt de bedoeling is dat ik naar die documentaire link hier. Die andere documentaires die ik noemde, zijn echter sowieso gewoon op DVD te verkrijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Louis Theroux

maakt sinds 1998 documentaires over uiteenlopende onderwerpen (altijd over mensen) Niet elk onderwerp zal je aanspreken, maar die kun je rustig overslaan, elke uitzending staat op zichzelf.

Genau!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een zeer indrukwekkende en schokkende docu: A Lamp In The Dark.

Gaat over de oorsprong van onze Bijbelvertalingen. De Reformatie. Hoe de roomsen door het verbranden, vermoorden van protestanten hebben geprobeerd dit allemaal te voorkomen. Dit laat je zien wat de waarde is van je Bijbel, iets wat we nu toch best wel vergeten zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid