Spring naar bijdragen

Johannes 6:44


Aanbevolen berichten

"44 Toch kan niemand bij mij komen, tenzij de Vader die mij gezonden heeft hem bij me brengt, en ik zal hem op de laatste dag tot leven wekken. "

Ik heb de volgende vraag over deze teksts:

brengt de Vader iedereen bij de Zoon?

Zo ja, word dan iedereen gered, aangezien hij die gene allemaal op zal wekken op de laatste dag.

zo nee, is dit dan een voorbeeld voor uitverkiezing, dat alleen sommige worden gegeven.

Of is er nog een externe factor die bepalend is of je bij Jezus kan komen.

Of geen van allen natuurlijk.

Ik hoor graag wat jullie van deze tekst denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moest net aan die tekst denken: Wanneer Ik van de aarde verheven ben, zal Ik allen tot Mij trekken.

Wie tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen. Velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren. Dat is niet dat je niet gered kunt worden, als je dat wel wilt, omdat de Vader je niet zou trekken. Hij trekt iedereen volgens bovenstaande tekst, maar sommigen zullen dat niet willen. Als je Hem wederstaat, kan Hij niet tegen je wil ingaan en je uit de zonde naar Hem toe trekken. Hij heeft niet op iedereen aantrekkingskracht denk ik. Hij wederstaat de hoogmoedigen, maar de nederigen geeft Hij genade. Als je zelf het voor het zeggen wilt hebben en dus trots bent, zal het idee van je leven overgeven aan Hem niet zo aantrekkelijk klinken. Je kunt iemand niet dwingen van je te houden.

Ik ging trouwens uit van die tekst, tenzij de Vader hem trekke. Zal wel NBG zijn als ie zo in mijn hoofd zit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
"44 Toch kan niemand bij mij komen, tenzij de Vader die mij gezonden heeft hem bij me brengt, en ik zal hem op de laatste dag tot leven wekken. "

Ik heb de volgende vraag over deze teksts:

brengt de Vader iedereen bij de Zoon?

Zo ja, word dan iedereen gered, aangezien hij die gene allemaal op zal wekken op de laatste dag.

zo nee, is dit dan een voorbeeld voor uitverkiezing, dat alleen sommige worden gegeven.

Of is er nog een externe factor die bepalend is of je bij Jezus kan komen.

Of geen van allen natuurlijk.

Ik hoor graag wat jullie van deze tekst denken.

De Godheid ( God de Vader, de Zoon van God en de H.Geest ) is één van zin en handelswijze maar elk met een bepaalde functionaliteit. m.a.w..elk heeft zijn taak

Alles dat Christus dus deed en doet is in overeenstemming met de wil van de Vader.

En ja het is de wil van de Vader dat Jezus ALLEN die “slapen in het stof der aarde†( die dood zijn) terug uit het stof zal doen opstaan; of anders gezegd “ zal herscheppen.â€

25 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, de ure komt en is nu, dat de doden naar de stem van de Zoon van God zullen horen, en die haar horen, zullen leven.

26 Want gelijk de Vader leven heeft in Zichzelf, heeft Hij ook de Zoon gegeven leven te hebben in Zichzelf.

27 En Hij heeft Hem macht gegeven om gericht te houden, omdat Hij de Zoon des mensen is.

Afhankelijk van de keuze tijdens hun aards bestaan zal :

De ene opstaan om voor eeuwig te leven

De andere opstaan om onder de veroordeling terug te sterven (voor eeuwig niet meer bestaan)

In het eerste geval wordt dit "de eerste opstanding" genoemd of ook "de opstanding ten leven"

In het tweede geval wordt dit "de opstanding ten oordeel" genoemd of "de tweede dood"

28 Verwondert u hierover niet, want de ure komt, dat allen, die in de graven zijn, naar zijn stem zullen horen,

29 en zij zullen uitgaan, wie het goede gedaan hebben, tot de opstanding ten leven, wie het kwade bedreven hebben, tot de opstanding ten oordeel.(joh 5:24-29)

In de Openbaring van Jezus Christus wordt ook terug duidelijk gesteld dat IEDER MENS zal opstaan na de eerste dood, en dat sommigen onder hen, die God en zijn systeem niet hebben aangenomen, een†tweede dood†( voor altijd niet meer bestaan) zullen ondergaan. (Openb 20: 1-15)

Link naar bericht
Deel via andere websites
"44 Toch kan niemand bij mij komen, tenzij de Vader die mij gezonden heeft hem bij me brengt, en ik zal hem op de laatste dag tot leven wekken. "

Ik heb de volgende vraag over deze teksts:

brengt de Vader iedereen bij de Zoon?

Zo ja, word dan iedereen gered, aangezien hij die gene allemaal op zal wekken op de laatste dag.

zo nee, is dit dan een voorbeeld voor uitverkiezing, dat alleen sommige worden gegeven.

Of is er nog een externe factor die bepalend is of je bij Jezus kan komen.

Of geen van allen natuurlijk.

Ik hoor graag wat jullie van deze tekst denken.

Niet iedereen wordt gered. Als het aan God ligt, wordt iedereen gered, maar Hij heeft mensen een eigen wil gegeven.

De uitverkiezingsleer bestaat niet. God heeft iedereen uitgekozen, maar het ligt aan de mensen zelf of ze die uitverkiezing aanvaarden.

Er is niets zo aantrekkelijk als het evangelie. Wie wil er nu niet gered worden van de hel en een leven krijgen in gezondheid, voorspoed, rust, vrede, blijdschap, bescherming enz. ?

Toch zijn er mensen die aan die goede boodschap aanstoot nemen. De duivel verleidt en misleidt mensen, waardoor ze dat volmaakte aanbod van God afwijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is niets zo aantrekkelijk als het evangelie. Wie wil er nu niet gered worden van de hel en een leven krijgen in gezondheid, voorspoed, rust, vrede, blijdschap, bescherming enz. ?

Begrijp je eigenlijk dat al die begrippen, gezondheid, voorspoed, rust etc.... niet bestaan zonder ziekte, tegenslag, onrust.. etc.. Het evangelie verkondigd alleen een ander leven, hoe dat precies eruit ziet is onbekend, conclusies over het hoe en wat lijkt me een beetje voorbarig.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
brengt de Vader iedereen bij de Zoon?

Zo ja, word dan iedereen gered, aangezien hij die gene allemaal op zal wekken op de laatste dag.

Nee, de vader brengt niet iedereen bij de Zoon (vgl. Joh. 10:22vv).

Tegelijk geldt dat de Vader wil dat iedereen in de Zoon gelooft (6:40).

In die tijd was het in het jodendom niet ongewoon om zowel alles aan God toe te schrijven, als de mens verantwoordelijk stellen. (Zie bijvoorbeeld Josefus, Bellum 2.162-163: De farizeeën schrijven alles toe aan het Lot en aan God. Zij menen dat het voor het grootste deel aan de mensen zelf ligt of zij goed of slecht handelen, maar in alles speelt het Lot mee.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ja Jezus is de spil van heel Gods voornemen. God heeft Zijn zoon intens lief dat is altijd zo geweest en zeker na een leven van gehoorzaamheid tot de offeranderlijke dood op aarde.

Alles is door bemiddeling van en voor Jezus geschapen.

Geen wonder dat niemand tot de Vader komt dan door Jezus, Jezus is de toegang tot de vander.

Jezus zei ook "ik ben de weg, de waarheid en het leven".

Hij is De weg naar God, hij spreekt over en leeft voor de waarheid van God en (als Eeuwige vader) geeft Jezus leven aan hen die door de Vader worden getrokken.

De cirkel is rond.

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid