Spring naar bijdragen

Dromen over de eindtijd , anticrist


Aanbevolen berichten

'Leuke' verhalen maar het doet mij altijd een beetje denken aan bijvoorbeeld de sterrenbeelden verhalen die in de Story, Privé of krant staan. Vrij algemeen en daardoor valt er altijd wel wat uit te halen.

Waarmee helpen deze teksten je in het christen zijn in de dagelijkse praktijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Logische dat je hierover gaat dromen, als je je laat opwinden of opvreten door al die eindtijdverhalen.

Internet staat er bol van of het nou op christensites is of niet.

En als je dan toch Openbraringen, wat visioenen (sterke dromen) zijn, voor werkelijkheid aan wil nemen, lees dat dan nog eens na.

Vele voorverschijnselen zijn er al gedurende de verlopen 2000 jaar geweest.

Andere zijn er voorlopig nog lanf niet.

Het allerbelangrijkste is:

Het zal komen als een dief in de nacht.

Dus volledig onverwacht.

Ga aub. je niet druk maken over hoe het er in detail uit zal zien, maar leef elke dag je leven alsof het je laatste zou kunnen zijn van deze periode in je leven en alsof het je eerste zou kunnen zijn in een nieuwe periode van je leven.

Ik vind het heel erg, dat mensen zich panische laten maken en ook vind ik het heel erg, dat mensen nog alleen hieraan kunnen denken en niet aan een vol leven op deze wereld, zolang het je gegeven is.

Dat is je eerste Bijbelse levenstaak.

Wat dromen betreft?

Er is niet één mens, die droomt over dingen, waarvan hij nooit iets heeft gehoord of gezien.

Ook al weet hij dat vaak niet meer, juist het onderbewuste komt naar boven tijdens het dromen.

Veel van die verhalen van dromenvertellers zijn al vaker verteld.

Maar het bedrieglijke ervan is, dat onze hersenen vaak niet de preciese volgorde en context hanteren bij het boven laten komen van bestaande gegevens in droom.

Vaak zijn heel veel gegevens gehusseld.

Ik noem altijd als voorbeeld:

Als je op een dag naar het Arnhems dierenpark bent geweest en daar vloog die dag keihard een militair vliegtuig over, dan kun je bijvoorbeeld dromen van vliegende olifanten.

Juist vaak omdat je dat vliegtuig op dat moment niet veel aandacht hebt gegeven.

Functie van dromen: Verwerking.

Hoe meer je hebt te verwerken, hoe meer je bezig bent overdag met dingen waar je nog niet helemaal uit bent, hoe meer en hoe krachtiger de dromen.

Aan de andere kant zijn overgestresste mensen vaak niet in staat te dromen, maar hebben af en toe een zeer duidelijke haast lucide droom.

Ten laatste:

Vergeet absoluut het psychotische verschijnsel niet.

Komt veel meer voor dan je zou denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Ik heb al die dromen ook gelezen. Er zijn ook nog Amerikaanse sites met van die dromen en youtube staat er bol van. Die Noorse profetie lijkt me wel kosjer, daar zijn ook dingen van uitgekomen. Maar je weet verder niet van wie die dromen afkomstig zijn en je moet het altijd toetsen. En als het al van God is, moet je 'm ook nog kunnen interpreteren. Hij kan weleens een droom geven waar iemand in voorkomt, maar het hoeft dan niet die persoon te betreffen. Hoeveel dromen er wel niet zijn van mensen die dan denken te weten wie de antichrist is.. en elke keer is het een ander. Niet voor niets wordt er in de Bijbel gezegd dat als iemand een woord heeft of droom, het in de gemeente getoetst moet worden. Niet zomaar het internet op gooien, zonder toetsing, dat is net als die parkeerplaatsprofetieen: als er ruimte wordt gegeven tijdens de dienst voor een profetie zeggen ze niks en dan na afloop komen ze naar je toe met wat de Heer had gezegd. En de mensen die ervan dromen zijn er ook vaak veel mee bezig. 2 Tes. 11:2. Ik geloof wel dat Jezus nu erg snel komt en dat er eerst nog een opwekking komt, maar ik ben ermee gestopt de hele tijd op die rapture sites te zitten. Ben overgestapt naar Sid Roth: It's supernatural. Daar las ik dat die 2 leiders van Azusa in 1909 hadden gezegd dat er over ongeveer 100 jaar een wereldwijde opwekking zou komen. En een hele goeie die ik nog nooit had gehoord: Want, indien hun verwerping de verzoening der wereld is, wat zal hun aanneming anders wezen dan leven uit de doden?  Romeinen 11:15 met uitleg: als de joden Yeshua accepteren, betekent dat opwekking.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid