Spring naar bijdragen

Gitaarakkoorden opwekking?!?


Aanbevolen berichten

Die boeken zijn gewoon te koop.

Bij christelijke boekwinkels zijn ze te koop en ze zijn ook vast te bestellen bij gewone boekenwinkels en bij opwekking zelf.

Wij hebben ze tot en met de nieuwste uitgaven. Zowel voor gitaar maar we hebben ook de toetsenversie. (piano, keyboard, orgel etc.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom flowergirlie,

Hou er rekening mee dat je niet zomaar gitaar-akkoorden van internet mag plukken. Er zitten auteursrechten op, dus je moet ze wel kopen. Als christen moet je, zo ik geloof, daarin wel eerlijk en principieel zijn.

Als ik me echter vergis daarin, hoor ik het graag, maar het lijkt mij toch niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 17:30:01 schreef flowergirlie het volgende:

ja,das dus allemaal in het engels ik wil ook met nederlandstalig zoals ik al zei.

en ik wil ze van internet,niet kopen...

* gorthaur gaf aan dat je het ook in Nederland kunt kopen, Gorthaur vertelde niet erbij dat deze boeken in het Nederlands zijn

Als je ze koopt in NL heb je hem bijna altijd in het Nederlands. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 17:40:13 schreef Oogje het volgende:

Sjaloom flowergirlie,

Hou er rekening mee dat je niet zomaar gitaar-akkoorden van internet mag plukken. Er zitten auteursrechten op, dus je moet ze wel kopen. Als christen moet je, zo ik geloof, daarin wel eerlijk en principieel zijn.

Als ik me echter vergis daarin, hoor ik het graag, maar het lijkt mij toch niet.

nope.. je mag gitaar akkoorden(alle bladmuziek eigenlijk) voor prive doeleinden gebruiken, je mag ze ook uitprinten voor studie e.d.) Je mag er alleen geen geld mee verdienen..

Mijn gitaar archiefje moet ik vrijwel nog aan beginnen hoor... maar het mag wel!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Gast Anon_phpbb

Hey iedereen.

Ik ben net nieuw hier.

ik probeer al een tijdje de liedjes van opwekking op mn gitaar te spelen {k heb een half jaar les}

Maar als je de akkoorden 1 keer aanslaat klinkt het nergens naar.

Weet iemand misschien iets van slagpatronen ofzoiets dat het ook een beetje ergens naar gaat klinken??

Alvast bedankt

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

kijk op www.higherpraise.com

tabs van a tot z M.W.Smith, delious veel opwekking

in het eng kijk gewoon naar de nummer in het boekje die je mooi vind als ze er in het eng zijn staat het er onder

suc6 ichtusone

ps in het nederlands is het wat lastiger opwekking heeft volgens mij alle rechten over de tekst en blad muziek

een monopolie positie dus en zal je dus hellaas moetn betalen

maar er zijn vast addertjes te vinden

bijv opwekking is vaak van het eng vertaald

dus op de site boven kun je de accoorden vinden

die je nodig hebt

die kan je dan ook in het ned zingen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 9 months later...

Je kan ook altijd proberen zo'n nummer uit te zoeken, is altijd meer een uitdaging dan gewoon wat tabs ergens vandaan plukken. Het vergt wel wat oefening, en het zal vooral in het begin moeilijk zijn, maar het wordt steeds makkelijker; je leert er ook heel van.

Tenminste, dat is mijn ervaring.

Je kan proberen om nummers van Iron Maiden uit te zoeken. het is dan wel geen christelijke muziek, maar het is wel heel technisch en je leert er goed gitaar van spelen.

Ik raad je Iron Maiden aan omdat zij echt extreem goede gitaristen hebben, maar als iemand een christelijke band weet van vergelijkbaar niveau vind je dat mischien beter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...
Gast Anon_phpbb

Hee

een akkoordenboek van opwekking moet je gewoon kopen in een evangelische winkel ofzo.

Je kan het ook op Opwekking kopen dat eraan komt.

dat is een bijeenkomst met pinksteren.

Als je het gratis van internet kan halen is het illegaal!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ja,das dus allemaal in het engels ik wil ook met nederlandstalig zoals ik al zei.

en ik wil ze van internet,niet kopen...

Dus eigenlijk wil je het jatten??

hmmmzzz... bedenkelijk...

En dat terwijl het gitaarboekje:

1: veeeel handiger is dan al die losse papier shizzle...

2: Eigenlijk nauwelijks iets kost.

3: de originele akkoorden bevatten, terwijl eigen interpretaties van mensen vaak fouten met zich mee brengen

4: de enige legale manier is (samen met het "Grote" opwekkingsboek natuurlijk) om de akkoorden in je bezit te krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 9 months later...

Een vraagje sinds kort probeer ik wat geluid uit een keyboard te krijgen. Omdat ik het leuk vind om eerst wat te kunnen spelen (en geen tijd geld heb knipoog_dicht.gif ) volg ik geen lessen om noten te lezen. Ik leer dus alleen wat akkoorden en speel deze vervolgens.

Nu vroeg ik mij af kan ik op deze manier ook opwekkingsnummers leren. Is het bijvoorbeeld mogelijk om met het gitaar-akkoordenboek van opwekkking gewoon de akkoorden te leren en ze dan na te spelen? Of komt dit niet overeen met de keyboard akkoorden, en moet ik daarom noten leren lezen, en het bladmuziek voor piano aanschaffen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is prima te doen. Alleen lijkt me dat juist voor een toetseninstrument het erg fijn is om noten te kunnen spelen, omdat je dan het instrument pas echt gebrukt. Akkoorden zijn maar de helft van het verhaal. In opwekking staan ook een aantal hele simpele liedjes die je met een beetje kennis van akkoorden en noten ook dan vevolgens prima kunt spelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Karin en Olorin dank voor jullie reactiessmile.gif

@t Olorin, je hebt groot gelijk! Alleen ik vind het leuk om eerst al wat te kunnen met het keyboard. Als het me dan bevalt kan ik noten gaan leren lezen en mij meer verdiepen in het instrument. Ik vind het leuk om gewoon een liedje te kunnen spelen en dat is zonder kennis van noten ook mogelijksmile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid