Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 89
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

RobertF bedoelt dat niet he Gewoon Paul. Ik denk dat hij gewoon bedoelt dat je zelf eerst initiatief kan nemen om de relatie te starten, en dan zelf initiatief zelf blijft nemen. In een relatie ben je met 2, dus komt het initiatief wel van beide kanten. Dus als je merkt dat je jongen niet echt initiatief toont doorheen de relatie, kan je hem daarover eens aanspreken, in plaats van het direct uit te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En wat is het weerwoord van de jongen dan? 'Jij wou een relatie met mij, en nu wil je dat ik initiatief ga tonen naar jou?' En natuurlijk, hij heeft er mee ingestemd, maar dan nog. Zij heeft het eerste initiatief genomen, dan kun je niet(altijd) zomaar verwachten dat het andersom vanzelf wel komt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

naar mijn bescheiden mening moet je uiteindelijk de man de indruk geven - hoe je het ook speelt [kan ook heel subtiel] - dat hij diegene is die jou veroverd heeft.

volgens mij zit dat nog steeds in de genen. :D ook anno 2012.

ik denk dat een man er niets aan vindt dat een vrouw het voortouw neemt in deze kwestie.

als de relatie eenmaal een feit is, kan dat natuurlijk wel en lijkt het mij zelfs wenselijk af en toe dan... :D

je moet je daarna ook niet op je kop laten zitten en geen enkel initiatief tonen en maar slaafs volgen.

maar ja, ik kan er natuurlijk ook naast zitten...alhoewel ik dat betwijfel.

zal ook wel afhangen van het soort man misschien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik weet niet wat jouw gedachte is van relaties, maar een relaties is met 2. je gaat die samen aan. niet van: jij wilt een relatie met mij, ok dan, maar dan moet jij wel alle moeite doen.

In elk geval niet die. Er zijn ongetwijfeld jongens zat die door een meid verkering gevraagd worden, en ja zeggen omdat ze geen nee durven zeggen. Als je daar als meisje in de relatie achter komt, wat is dan aanlokkelijker, hem achter zijn reet aan zitten zodat hij wel initiatieven neemt, of de relatie uitmaken? In mijn ogen zou hij op zijn minst mogen zorgen dat hij uit zichzelf initiatieven gaat nemen, en het niet constant van zijn meisje af laat hangen. Een man laat zien dat hij, in de liefde, niet achter de feiten aanloopt door zelf een meisje verkering te vragen, in plaats van gevraagd te worden. Vraagt een meisje een relatie aan, dan is de kans groot dat als de jongen instemt, dat initiatieven in elk geval overwegend van het meisje gaan komen, en dat is, denk ik, voor het gros van die relaties funest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Hhmm, ja helaas wel.. Hij nodigde mij uit om te komen koken, saampies.. Het was enorm gezellig, en we hebben heel veel gepraat, maar het was niet nodig dat ik het vertelde, omdat we op het onderwerp relaties uitkwamen. Hij zei dat hij er niet aan moest denken nu al een langdurige relatie te hebben.. Dat leek me vrij duidelijk:) Wat niet maakt dat het nu makkelijker is, omdat ik nog steeds twijfel over of ik het had moeten zeggen, en of ik dat nu als nog moet doen, ook al is zijn antwoord vrij duidelijk..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jammer om te horen fladdervlinder. Ik twijfel nu een beetje, omdat ik jullie natuurlijk niet persoonlijk ken. Het kan namelijk zijn dat een man een afstandelijk, abstract verhaal houdt, en er anders in zal staan als hij er mee geconfronteerd wordt. Maar ik weet niet hoe hij er over praatte, daar was jij alleen bij dus dat moet je zelf beoordelen.

Je kunt hopen dat de verliefdheid wegebt en gewoon doorgaan met vrienden zijn. Je kunt ook wel je liefde verklaren, dan is die spanning weg ongeacht de gevolgen. De gevolgen moet je zelf overwegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mannen kunnen net zoals vrouwen wat "liegen" op dat vlak.

Toen Ebbeloe zich moeide tussen mij en Archillion door te zeggen: anders moeten jullie trouwen, deden we net het tegenovergestelde: wij reageerden boos en geirriteerd als van: wat zegt die nu! terweijl we in ons hart blij waren dat ze het zei.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, jullie denken dat hij dus niet bedoeld wat hij zegt? Hmm, dat maakt het nog ingewikkelder.. :P Ik geloof wel dat hij er nog niet aan toe is, dus ik laat het gewoon. Mocht het toch niet zo zijn, kom ik daar vast vanzelf achter. Voor nu zijn we vrienden, misschien dat ik het hem nog eens vertel, maar de gezelligheid die we nu samen hebben, wil ik er niet voor op het spel zetten:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Haha, jullie denken dat hij dus niet bedoeld wat hij zegt? Hmm, dat maakt het nog ingewikkelder.. :P Ik geloof wel dat hij er nog niet aan toe is, dus ik laat het gewoon. Mocht het toch niet zo zijn, kom ik daar vast vanzelf achter. Voor nu zijn we vrienden, misschien dat ik het hem nog eens vertel, maar de gezelligheid die we nu samen hebben, wil ik er niet voor op het spel zetten:)

dat is ook wat waard.

of je zegt tegen hem dat je verliefd ben geworden op een heel leuke jongen [om hem jaloers te maken] :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik een vrouw leuk vind en zij vraagt mij mee uit zou ik me waarschijnlijk verslikken waardoor ik koffie op haar witte blouse mors en het wel weer kan schudden. :@

Zonder gekheid, ik kan het ontzettend waarderen en zou wel willen dat ik elke dag werd uitgevraagd door een leuke vrouw die me ophaalt en weer thuisbrengt en nog bloemen geeft ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Haha, jullie denken dat hij dus niet bedoeld wat hij zegt? Hmm, dat maakt het nog ingewikkelder.. :P Ik geloof wel dat hij er nog niet aan toe is, dus ik laat het gewoon. Mocht het toch niet zo zijn, kom ik daar vast vanzelf achter. Voor nu zijn we vrienden, misschien dat ik het hem nog eens vertel, maar de gezelligheid die we nu samen hebben, wil ik er niet voor op het spel zetten:)

Ja, even vanuit mezelf bekeken... iets met abstract versus concreet. Voorbeeld:

'Ik moet er niet aan denken kinderen te hebben. Elke keer luiers verschonen...'

'Ja, en als je met mij kinderen zou hebben?'

'Uh... daar heb ik nog niet zo over nagedacht.'

Voordat Pinkeltje en ik 'officieel' gingen heb ik wel eens een verhaal tegen haar gehouden over happy single zijn. Daar was ik best fel in; je mocht niet wanhopig zijn enzo. En het leven als happy single beviel me prima. Dat betekende echter niet dat ik geen interesse had in een relatie, maar zo had het wel over kunnen komen.

Daarom zeg ik ook dat ik het niet weet. Het hangt er van af op welke manier hij 'geen trek had in een serieuze relatie'. Dat kun je het beste zelf beoordelen. Nogmaals: jij was er bij, ik niet. :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat doen gewone mensen toch verschrikkelijk ingewikkeld hè, ongelooflijk... :N

Dus hij zegt dat hij geen relatie wil, waardoor jij weer moet denken dat hij dat misschien niet zo bedoeld omdat zus en zo en dit en dat... Wat zou het toch een hoop duidelijkheid geven als mensen gewoon zeiden wat ze echt willen zeggen én men er vanuit gaat dat men dat ook echt doet. En dat hun lichaamstaal gewoon lekker helemaal in harmonie is met wat ze zeggen. Het zou denk ik een heleboel martelende gedachten, frustraties en ook conflicten en ruzies oplossen. Zei Jezus ook al niet dat je ja ja moest zijn en je nee nee?

Fladdervlinder, ik denk dat je twee dingen kunt doen. Óf zijn woorden gewoon serieus nemen en dus er vanuit gaan dat hij geen relatie wil. Óf hem op een geschikt moment op de man af vragen of hij een relatie wil met jou. Dus niet: "Goh, zou je misschien een relatie met iemand willen?" En ook niet: "Ik zat laatst na te denken over relaties enzo, wat vind jij daarvan?" Maar gewoon lekker duidelijk: "Ik ben erg verliefd op je. Wil je een relatie met mij?" Of iets in die buurt. Misschien een gedurfde zet, maar het levert wel meer duidelijkheid en dus rust op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat doen gewone mensen toch verschrikkelijk ingewikkeld hè, ongelooflijk... :N

Dus hij zegt dat hij geen relatie wil, waardoor jij weer moet denken dat hij dat misschien niet zo bedoeld omdat zus en zo en dit en dat... Wat zou het toch een hoop duidelijkheid geven als mensen gewoon zeiden wat ze echt willen zeggen én men er vanuit gaat dat men dat ook echt doet. En dat hun lichaamstaal gewoon lekker helemaal in harmonie is met wat ze zeggen. Het zou denk ik een heleboel martelende gedachten, frustraties en ook conflicten en ruzies oplossen. Zei Jezus ook al niet dat je ja ja moest zijn en je nee nee?

Dat is me uit het hart gegrepen RobertF en daarom ben ik ook zo blij dat de weinige vrienden die ik heb zo zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Haha, jullie denken dat hij dus niet bedoeld wat hij zegt? Hmm, dat maakt het nog ingewikkelder.. :P Ik geloof wel dat hij er nog niet aan toe is, dus ik laat het gewoon. Mocht het toch niet zo zijn, kom ik daar vast vanzelf achter. Voor nu zijn we vrienden, misschien dat ik het hem nog eens vertel, maar de gezelligheid die we nu samen hebben, wil ik er niet voor op het spel zetten:)

Ik zou dat niet kunnen want ik denk dat je jezelf te kort doet. Wat als hij straks wel iemand tegenkomt waar hij het zeker van weet? Met iemand die twijfelt kan je niks opbouwen, dus zelfs al krijg je met zo iemand een relatie zal er altijd een onoverbrugbare kloof tussen jullie zijn.

'... laat hij er in geloof om vragen en daarbij niet twijfelen. Immers, wie twijfelt, lijkt op een golf van de zee, die door de wind voortgestuwd en op- en neergeworpen wordt.' (Jak 1,6)

Als je hem puur als een vriend beschouwt kun je rustig met hem eten, maar als je hoopt op meer is het beter voor jezelf om met die etentjes te stoppen. Vaak zijn mensen die niet toe zijn aan een relatie simpelweg er niet aan toe om de relatie met jou aan te gaan. Ik neem geen genoegen met een twijfelaar, wie bij mij is moet dat van ganser harte willen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

'Ik zou dat niet kunnen want ik denk dat je jezelf te kort doet. Wat als hij straks wel iemand tegenkomt waar hij het zeker van weet? '

Hij twijfelt niet, hij zegt dat hij er niet aan toe is. Wat dat betreft ben ik dus de twijfelaar, omdat ik niet weet of ik het hem moet vertellen... Ik kan me daar best bij neerleggen, ik twijfel dus vooral of ik het moet zeggen. Maar nu ik vriendschappelijk met hem om ga, begin in steeds meer te twijfelen of ik eigenlijk wel echt verliefd was.. Ik ben er niet echt meer verdrietig om. Dat zou dan eigenlijk maken dat het probleem is opgelost:p maar daar twijfel ik ook over:p

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid