Spring naar bijdragen

Hoe kan God helpen bij het kiezen van de juiste job?


Aanbevolen berichten

Persoonlijk denk ik dat het gebed je rust, kracht en zelfvertrouwen kan geven. Dat betekend mijns inziens niet dat God ons op onze wenken bediend.

Dan was er geen lijden, geen armoede, geen oorlog meer; want wat zal daar veel om gebeden. Gebeden of God een einde aan deze ellende zou willen maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Persoonlijk denk ik dat het gebed je rust, kracht en zelfvertrouwen kan geven. Dat betekend mijns inziens niet dat God ons op onze wenken bediend.

Dan was er geen lijden, geen armoede, geen oorlog meer; want wat zal daar veel om gebeden. Gebeden of God een einde aan deze ellende zou willen maken.

Mee eens.

Bidden, en Vader vragen of Hij je hierin wil leiden, vragen of Hij de wegen in je baan bekent wil maken.

En inderdaad het is niet zo dat je meteen antwoord zult krijgen, maar misschien ook wel.

Succes

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onze voorganger(of een spreker) sprak ooit eens over dit verschijnsel.

Er staat (ergens...) in de bijbel dat we niet voor God uit moeten lopen, maar soms zegt God ook doe wat uw hand wil.

Het is ons toen uitgelegd dat we Gods leiding altijd horen te vragen, maar dat we soms zelf die keuze hebben.

Je kunt God vragen om hulp wat het "beste" is.

Wanneer God direct antwoord geeft is dat fijn en goed.

Wanneer God uiteindelijk geen antwoord geeft, of jou de keus laat dan zou je zelf moeten kiezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt het, zoals anderen al zeggen, in gebed naar voren brengen. Vaak heb of krijg je dan al een idee van wat verstandig is (je ratio gebruiken om voors en tegens af te wegen is ook goed). Daarnaast kun je te rade gaan bij anderen die je vertrouwt, daar vind je vaak bevestiging of juist weer een andere visie waar je mee verder kunt. Mijn ervaring is dat God vaak spreekt door de mensen om je heen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook het lezen van de Bijbel lijkt mij een goede leidraad. Je weet vast, wat voor acties er van je verwacht worden in je nieuwe functie. Kun je dit herleiden naar het leven, wat Jezus van je vraagt? Zo nee, kun jij iets in die functie doen, waarmee je toch Gods kracht laat zien? Ook dat kan natuurlijk een goede motivatie zijn.

Succes met het maken van je keuze in ieder geval !

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Hebben jullie tips voor mij hoe ik mij door God kan laten leiden bij het kiezen van een nieuwe functie binnen het bedrijf waar ik werk? Hebben jullie goede ervaringen hierin die je graag met me wil delen?

ik als evolutietheorie aanhanger kan slects zeggen: doe wat je hart wilt en wat je leuk vind. als ik even als christen moet redeneren [ben ik niet], god zal vanzelf ingrijpen als hij het nodig vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Bidden of Hij je wil laten zien wat Hij wil dat je doet. En als je dan niet een Stem hoort: in vrede zult gij geleid worden. Als je vrede ervaart over een keuze, is het goed. Verder natuurlijk kijken of je een functie wel aankunt.

En doen wat je hand vindt om te doen.

Toen ik net was afgestudeerd, kon ik geen werk vinden. Ik ben toen gewoon cateringwerk gaan doen via een uitzendbureau. In mijn branche is er nauwelijks werk, dus ik had de moed al opgegeven (deed wel steeds open sollicitaties). Toen zei iemand: Je moet gewoon bidden en geloven. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Dus ik bad en kreeg direct 2 mogelijkheden. Naar een ben ik toegegaan en dat was gewoon precies wat ik zocht, dus bij die andere ben ik niet eens meer op gesprek geweest. Heb direct ja gezegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid