Spring naar bijdragen

Bisschoppen tegen I-pad


Aanbevolen berichten

De bisschoppen van Nieuw-Zeeland verbieden hun priesters om de iPad te gebruiken in plaats van de Romeinse Missaal. In een verklaring schrijven zij dat iPad-applets van de Romeinse Missaal voor tablets, gsm of e-reader uitstekend zijn geschikt voor studiedoeleinden. ’Maar voor de kerkelijke liturgie voldoen zij niet.’

In 2010 had pater Anthony Ward, de vicesecretaris van de Congregatie voor de Goddelijke Eredienst en raadgever van de Pauselijke Raad voor Sociale Communicatie, het blijvende belang benadrukt van publicaties speciaal voor de eredienst. Hij reageerde toen op het electronisch brevier voor iPad van de Italiaanse priester Paolo Padrini. Ward zei destijds dat het gebruik van iPad tijdens de eucharistie niet expliciet is verboden. ’Maar dat betekent nog niet dat het ook is toegelaten.’

Bron: Rorate

Link naar bericht
Deel via andere websites
De bisschoppen van Nieuw-Zeeland verbieden hun priesters om de iPad te gebruiken in plaats van de Romeinse Missaal. In een verklaring schrijven zij dat iPad-applets van de Romeinse Missaal voor tablets, gsm of e-reader uitstekend zijn geschikt voor studiedoeleinden. ’Maar voor de kerkelijke liturgie voldoen zij niet.’

Want?? Bisschoppen kunnen toch ook met hun tijd mee gaan? Waarom geen iPad. Ik moest wel aan dit stripje denken.

images?q=tbn:ANd9GcStraUqxsLbLk3kIxnsF3FwV4mZK3FzH2rocRFBLHIZcxZS2hxAGmI76ZqXbA

Link naar bericht
Deel via andere websites

De amish zijn natuurlijk welkom bij de Kerk voor gesprekken om te kijken wat er moet gebeuren zodat zij in de Kerk opgenomen kunnen worden. Evengoed kunnen andere christelijke groeperingen zulke gesprekken aangaan. Van een fusie zal echter geen sprake zijn.

De iPad kan men gewoon gebruiken, enkel niet tijdens de viering. Niet zo heel verwonderlijk aangezien men in een seculiere onderwijsinstelling al vreemd opkijkt omdat ik mijn iPhone als agenda gebruik. Momenteel lijd het dus nog te veel af van de blijde boodschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De iPad kan men gewoon gebruiken, enkel niet tijdens de viering. Niet zo heel verwonderlijk aangezien men in een seculiere onderwijsinstelling al vreemd opkijkt omdat ik mijn iPhone als agenda gebruik. Momenteel lijd het dus nog te veel af van de blijde boodschap.

sorry hoor, maar waarom zou een ipad niet als agenda worden gebruikt? alleen omdat men er raar van op kijkt? Beetje slechte rede. Ik denk dat gewone agenda's steeds minder gaan worden gebruikt omdat digitaal beter is. Niet meer krassen in je agenda want je kan teksten op een mobiel/Ipad makkelijk wissen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid