Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Heeft u bevrijding nodig van:

occult, wicca, depressie, zelfmoord gedachten, stemmen, onvruchtbaarheid, ziekte, heeft u gebed nodig voor een situatie in uw leven, of Kent u iemand met deze problemen. Kom naar de dienst en Jezus zal u vrij zal maken.

Iedere Zondag om 13:30

Locatie:

Houtstraat 7

6102 BD Echt

http://www.anointedchurch.nl

Genees zieken, wek doden op, maak mensen die aan huidvraat

lijden rein en drijf demonen uit. - Matteüs 10

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je wordt automatisch vrijgemaakt wanneer je een dienst bijwoont? En komen mensen zo niet voor de verkeerde reden? "O, ik heb zoveel ellende en problemen, ik ga daarheen en dan ben ik er maar mooi vanaf" Waar is de bekering dan, zoals in Handelingen 2:38? Daar kwamen ze toch ook niet om hun issues op te laten lossen? Ze waren geraakt in het hart en wilden het goed maken met God. En Petrus legde uit hoe ze dat konden doen. En het gevolg van het gehoorzamen van God is het hebben van Zijn zegeningen in je leven omdat God goed zorgt voor Zijn kinderen. Kwestie van de juiste volgorde.

Het probleem met dit soort dingen lees je ook in Johannes 6:

6:26 Jezus antwoordde hun en zeide: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: gij zoekt Mij, niet omdat gij tekenen gezien hebt, maar omdat gij van de broden gegeten hebt, en verzadigd zijt.

6:27 Werkt niet om de spijs, die vergaat, maar om de spijs, die blijft tot in het eeuwige leven, welke de Zoon des mensen ulieden geven zal; want Dezen heeft God de Vader verzegeld.

Dit lijkt meer zoiets als een "prosperity gospel" oftewel, Kom bij ons en al je problemen worden opgelost. In plaats van, Hé, je zit verkeerd, bekeer je, laat je dopen en ontvang de Heilige Geest zodat je gered kan worden.

Dit is niet om mijn kritiek te spuien maar om dit bespreekbaar te makenn. Dit is tenslotte een forum :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heeft u bevrijding nodig van:

occult, wicca, depressie, zelfmoord gedachten, stemmen, onvruchtbaarheid, ziekte, heeft u gebed nodig voor een situatie in uw leven, of Kent u iemand met deze problemen. Kom naar de dienst en Jezus zal u vrij zal maken.

Iedere Zondag om 13:30

Locatie:

Houtstraat 7

6102 BD Echt

http://www.anointedchurch.nl

Genees zieken, wek doden op, maak mensen die aan huidvraat

lijden rein en drijf demonen uit. - Matteüs 10

ik heb grote bedenkingen bij dergelijke diensten.

eigenlijk vind ik het eng.

dus mensen die zelfmoordneigingen hebben of aan depressies lijden worden dan genezen?

ook van andere ziektes?

vreemd, dat hier ook Wicca wordt genoemd in het lijstje en occult [ wat gewoon 'verborgen' betekent].

doden opwekken

demonen uitdrijven? :?

ik raad liever mensen aan die aan depressies lijden en stemmen horen een goede psychiater of psycholoog te raadplegen.

en bij huidvraat een dermatoloog of een natuurarts.

Link naar bericht
Deel via andere websites

en bij huidvraat een dermatoloog of een natuurarts.

Dan is dus je basis om bevrijding van ziekten door gebed iig niet een wetenschappelijke?

liever een natuurarts die tevens ook arts is, dus geen kwakzalver. :D

alhoewel je met kruidenkennis ook heel ver komt - er zijn veel geneeskrachtige kruiden in de natuur te vinden.

en niet iedereen die daar kennis van heeft [zonder arts te zijn] is dan ook een kwakzalver.

de meeste mensen hebben die kennis helaas verloren.

van bidden is inderdaad niet bewezen dat het helpt.

het kan wel een positieve uitwerking hebben, die dan ook wel weer te verklaren is i.m.o.

maar niet altijd - niet alles is verklaarbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Heeft u bevrijding nodig van:

occult, wicca, depressie, zelfmoord gedachten, stemmen, onvruchtbaarheid, ziekte, heeft u gebed nodig voor een situatie in uw leven, of Kent u iemand met deze problemen. Kom naar de dienst en Jezus zal u vrij zal maken.

Iedere Zondag om 13:30

Locatie:

Houtstraat 7

6102 BD Echt

http://www.anointedchurch.nl

Genees zieken, wek doden op, maak mensen die aan huidvraat

lijden rein en drijf demonen uit. - Matteüs 10

Wat kost het?

Link naar bericht
Deel via andere websites

en bij huidvraat een dermatoloog of een natuurarts.

Dan is dus je basis om bevrijding van ziekten door gebed iig niet een wetenschappelijke?

liever een natuurarts die tevens ook arts is, dus geen kwakzalver. :D

alhoewel je met kruidenkennis ook heel ver komt - er zijn veel geneeskrachtige kruiden in de natuur te vinden.

en niet iedereen die daar kennis van heeft [zonder arts te zijn] is dan ook een kwakzalver.

de meeste mensen hebben die kennis helaas verloren.

van bidden is inderdaad niet bewezen dat het helpt.

het kan wel een positieve uitwerking hebben, die dan ook wel weer te verklaren is i.m.o.

maar niet altijd - niet alles is verklaarbaar.

is van natuurgeneeskunde dan wel allom wetenschappelijke consensus over of 'het helpt' of niet? :)
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat zijn we toch weer vriendelijk tegen elkaar zeg!

Ik heb moeite met de manier waarop veel, maar niet alle, Afrikaanse gemeenten bevrijdingen uitvoeren, maar bevrijding op zich heb ik totaal geen problemen mee.

Een christen kan ondanks zijn geloof in God namelijk wel degelijk emotioneel, fysiek of demonisch gebonden zijn.

Bezetenheid is van andere orde, maar komt soms ook voor.

Gebondenheid uit zich op meerdere manieren; lichamelijke, emotionele, psychische klachten, maar ook het onvermogen om ongestoord bijbel te kunnen lezen of te bidden of het altijd maar in financiële problemen zitten.

Echter betekent het niet dat omdat je lichamelijke, emotionele, psychische klachten hebt, niet kunt bijbel lezen of bidden of veelvuldig in financiële problemen zit per definitie gebonden bent.

Hiervoor is onderscheid van geesten voor nodig en juist dát is iets waar men dus heel voorzichtig in dient te zijn doordat het regelmatig voorkomt dat iets wat geen gebondenheid is toch als gebondenheid wordt aangezien.

Als ik kijk naar de dissociatieve identiteitsstoornis(meervoudige persoonlijkheid) dan zijn er een flink aantal christenen die dit als bezetenheid zien en alters wegsturen in de naam van Jezus.

Dat hiermee enorme schade aangericht wordt en er geen enkel benul is van wat DIS in werkelijkheid is wordt niet meegenomen.

DIS betekent niet per definitie bezetenheid of gebondenheid, maar het is mogelijk dat er alters zijn die gebonden dan wel bezeten zijn door de vormen waarop zij mishandeld en/of misbruikt zijn en omdat zij een eigen leven leiden met hun eigen geloofsovertuigingen.

Ik vind dat men goed moet kijken naar wat er aan gebondenheden opgelopen kan zijn en daarbij dat men goed moet nakijken wat de invloed op het leven van de mens in kwestie is en niet zomaar ergens instappen en denken dat men wel even bevrijdt kan/moet worden omdat er problemen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heeft u bevrijding nodig van:

occult, wicca, depressie, zelfmoord gedachten, stemmen, onvruchtbaarheid, ziekte, heeft u gebed nodig voor een situatie in uw leven, of Kent u iemand met deze problemen. Kom naar de dienst en Jezus zal u vrij zal maken.

Iedere Zondag om 13:30

Locatie:

Houtstraat 7

6102 BD Echt

http://www.anointedchurch.nl

Genees zieken, wek doden op, maak mensen die aan huidvraat

lijden rein en drijf demonen uit. - Matteüs 10

Wat kost het?

Niets, lijkt mij.

Matth. 10

7 Gaat en predikt en zegt: Het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen. 8 Geneest zieken, wekt doden op, reinigt melaatsen, drijft boze geesten uit. Om niet hebt gij het ontvangen, geeft het om niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even wat van de website gehaald waar naar verwezen is.

"Doneer nu,

"wanneer u uw zaad (gift) vandaag plant, zal in 2009, uw gebedsverzoeken met Pater Jose naar Luanda Angola gaan voor speciale gebedstijden daar."

"Geef dan zal je gegeven worden; een goede, stevig aangedrukte, goed geschudde en overvolle maat zal je worden toebedeeld. Want de maat die je voor anderen gebruikt, zal ook voor jullie worden gebruikt."

Lijkt me duidelijk dat het geld gewoon in eigen zak verdwijnt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Even wat van de website gehaald waar naar verwezen is.
"Doneer nu,

"wanneer u uw zaad (gift) vandaag plant, zal in 2009, uw gebedsverzoeken met Pater Jose naar Luanda Angola gaan voor speciale gebedstijden daar."

"Geef dan zal je gegeven worden; een goede, stevig aangedrukte, goed geschudde en overvolle maat zal je worden toebedeeld. Want de maat die je voor anderen gebruikt, zal ook voor jullie worden gebruikt."

Lijkt me duidelijk dat het geld gewoon in eigen zak verdwijnt.

Inderdaad ja, dat was wel te verwachten. Je moet wel erg naïef zijn om te geloven dat je bevrijd wordt van alle ongemakken. Een leven zonder lijden is onmogelijk. Ik vind het onvoorstelbaar dat dit soort mensen durven te beweren dat ze in naam van Jezus wel eventjes wat serieuze ziekten genezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat kost het?

Niets, lijkt mij.

Er is geen verplichte bijdrage, maar er zal waarschijnlijk wel collecte worden gehouden.

Op de vraag "wat kost het?" kan ik alleen maar tegenstrijdig antwoorden; niets en tegelijkertijd alles.

Financieel niets, maar het kost je volledige toewijding aan God als onze Vader.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Even wat van de website gehaald waar naar verwezen is.
"Doneer nu,

"wanneer u uw zaad (gift) vandaag plant, zal in 2009, uw gebedsverzoeken met Pater Jose naar Luanda Angola gaan voor speciale gebedstijden daar."

"Geef dan zal je gegeven worden; een goede, stevig aangedrukte, goed geschudde en overvolle maat zal je worden toebedeeld. Want de maat die je voor anderen gebruikt, zal ook voor jullie worden gebruikt."

Lijkt me duidelijk dat het geld gewoon in eigen zak verdwijnt.

Inderdaad ja, dat was wel te verwachten. Je moet wel erg naïef zijn om te geloven dat je bevrijd wordt van alle ongemakken. Een leven zonder lijden is onmogelijk. Ik vind het onvoorstelbaar dat dit soort mensen durven te beweren dat ze in naam van Jezus wel eventjes wat serieuze ziekten genezen.

@Quest, hoe bedoel je dat?

Is het niet zo dat je onkosten uit je werkzaamheden betaald dienen te worden?

Ik verwacht dan ook dat deze man volledig betaald wordt vanuit de verdiensten die hij krijgt met zijn bevrijdingsdiensten.

@Kyran, nergens in de bijbel, dan wel op de site wordt stellig beloofd dat je van alle ONGEMAKKEN in het leven verlost zult worden.

Ik vind het alles behalve onvoorstelbaar dat "dit soort mensen" durven te beweren serieuze ziekten te genezen aangezien het niet in de eerste plaats gaat om het "ik bidt eventjes en dan ben je verlost van de HIV, kanker of schizofrenie".

Elke zichzelf respecterende, maar ook op God vertrouwende spreker zal bij een bevrijdingsconferentie c.q. genezingsdienst aangeven niet te stoppen met de medicatie, maar juist medische bewijzen te krijgen dát het werkelijk genezen is vóór je stopt met je medicatie.

Nog een vraag aan je Kyran, vindt jij dan ook dat in de tijd van Jezus dat de blinde, de lamme en de maanzieke(bezeten) jongen dan ook naïef zijn geweest?

De bijbel is geen "mooi verhalenboek", maar van A tot Z door God ingegeven en door mensenhanden geschreven boek dat Zijn plan voor de mensheid en Zijn leidraad voor ons beschrijft.

Je openstellen voor Gods liefdevolle, genezende en genadevolle hand is iets anders dan naïveteit.

Geloven is namelijk niet naïef.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

@Kyran, nergens in de bijbel, dan wel op de site wordt stellig beloofd dat je van alle ONGEMAKKEN in het leven verlost zult worden.

Zo klonk de promotietekst van deze kerk anders wel...

Ik vind het alles behalve onvoorstelbaar dat "dit soort mensen" durven te beweren serieuze ziekten te genezen aangezien het niet in de eerste plaats gaat om het "ik bidt eventjes en dan ben je verlost van de HIV, kanker of schizofrenie".

Gelukkig maar, zo kwam de promotietekst wel op me over. Jezus als oplossing voor alles.

Ik vond het bijna als zo'n Tellsell-reclame klinken: "Heeft u last van occult, wicca, depressie, stemmen of onvruchtbaarheid? Met Jezus wordt u bevrijd van alles. Bestel nu en ontvang extra kracht!" Maar Jezus wordt volgens jou dus niet gebruikt als zo'n 'allesreiniger'.

Elke zichzelf respecterende, maar ook op God vertrouwende spreker zal bij een bevrijdingsconferentie c.q. genezingsdienst aangeven niet te stoppen met de medicatie, maar juist medische bewijzen te krijgen dát het werkelijk genezen is vóór je stopt met je medicatie.

Goed om te horen dat men het vertrouwen in de reguliere geneeskunde niet opgeeft.

Nog een vraag aan je Kyran, vindt jij dan ook dat in de tijd van Jezus dat de blinde, de lamme en de maanzieke(bezeten) jongen dan ook naïef zijn geweest?

Geen idee, ik weet niet hoe bijvoorbeeld die blindheid precies moet worden gezien. Soms wordt "blindheid" in het Evangelie ook bedoeld als het niet zien van de waarheid, zoals in Mat 13:13-17

13 Dit is de reden waarom ik in gelijkenissen tot hen spreek: omdat zij ziende blind en horende doof zijn en niets begrijpen. 14 In hen komt deze profetie van Jesaja tot vervulling:

“Jullie zullen goed luisteren maar niets begrijpen,

en jullie zullen goed kijken maar geen inzicht hebben.

15 Want het hart van dit volk is afgestompt,

hun oren zijn doof

en hun ogen houden zij gesloten.

Met hun ogen willen ze niets zien,

met hun oren niets horen,

met hun hart niets begrijpen.

Want anders zouden ze tot inkeer komen

en zou ik hen genezen.

16 Gelukkig jullie ogen omdat ze zien, en jullie oren omdat ze horen! 17 Want ik verzeker jullie: vele profeten en rechtvaardigen hebben ernaar verlangd te zien wat jullie zien, maar ze kregen het niet te zien, en te horen wat jullie horen, maar ze kregen het niet te horen.

De bijbel is geen "mooi verhalenboek", maar van A tot Z door God ingegeven en door mensenhanden geschreven boek dat Zijn plan voor de mensheid en Zijn leidraad voor ons beschrijft.

Ik begrijp dat je het op die manier interpreteert Selahrocks, dat respecteer ik ook. Persoonlijk denk ik juíst doordat de Bijbel door mensenhanden is geschreven, Gods plan nooit volledig kan worden beschreven, hoe je het ook noteert. Niet voor niets staat er aan het einde van het Evangelie van Johannes:

5 Jezus heeft nog veel meer gedaan: als al zijn daden, een voor een, opgeschreven zouden worden, zou de wereld, denk ik, te klein zijn voor de boeken die dan geschreven moesten worden.

Met andere woorden: God is te groot voor de mens om in een boek te vatten.

Je openstellen voor Gods liefdevolle, genezende en genadevolle hand is iets anders dan naïveteit.

Geloven is namelijk niet naïef.

Geloven heb ik ook niet naïef genoemd., Ik vind het naïef dat je gelooft dat Jezus als een soort bevrijding van alle kwalen wordt gebruikt, terwijl er altijd lijden zal zijn. Maar jij gaf al aan dat deze kerk het dus niet op die manier ziet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Quest, hoe bedoel je dat?

Is het niet zo dat je onkosten uit je werkzaamheden betaald dienen te worden?

Ik verwacht dan ook dat deze man volledig betaald wordt vanuit de verdiensten die hij krijgt met zijn bevrijdingsdiensten.

Lees nog eens wat ik qoute van de website. Denk niet dat je veel belangstelling voor je donateurs toont als er een verhaaltje staat over waar je geld in 2009 heen gaat.
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Quest, hoe bedoel je dat?

Is het niet zo dat je onkosten uit je werkzaamheden betaald dienen te worden?

Ik verwacht dan ook dat deze man volledig betaald wordt vanuit de verdiensten die hij krijgt met zijn bevrijdingsdiensten.

Lees nog eens wat ik qoute van de website. Denk niet dat je veel belangstelling voor je donateurs toont als er een verhaaltje staat over waar je geld in 2009 heen gaat.

Elke stichting en vereniging heeft de wettelijke plicht om te verantwoorden waar het geld heengaat.

Binnen wijd opgezette kerken is het meer regel dan uitzondering dat er verslag word gedaan van de uitgaven zoals het verkondigen van het evangelie naar mensen in de Congo bv.

Niets mis mee dus...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid