Spring naar bijdragen

Vrouwen te veeleisend


Aanbevolen berichten

Vanwege het vrouwenoverschot in Australië raadt de katholieke Kerk jonge vrouwen aan eerder te trouwen en niet overdreven kieskeurig te zijn.

“Velen stellen hun wensen uit tot later, maar wanneer zij er eindelijk aan toe zijn, zijn hun kansen verkekenâ€, aldus Tony Kerin van de sociale dienst van het aartsbisdom Melbourne in de Herald Sun.

“Zij proberen alles te krijgen en komen uiteindelijk met lege handen te staanâ€, aldus de priester.

Volgens een berekening van demograaf Bernard Salt hebben de 1,34 miljoen Australische mannen in de leeftijd van 25 tot 35 jaar slechts de keuze uit 86.000 potentiële begeerlijk geachte echtgenoten. Dat zijn de mannen die overblijven wanneer de mannen buiten beschouwing worden gelaten die gehuwd zijn (485.000), een vaste relatie hebben (185.000), homoseksueel zijn (7.000), alleenstaande vader zijn (12.000) of een lager jaarinkomen hebben dan 46.700 euro.

Het aantal huwelijkssluitingen is sterk gedaald terwijl vier op de vijf mensen graag een gezin wil stichten. Volgens Kerin blijft dat voor velen een onbereikbare droom.

Volgens de statistieken woonde 78% van de gehuwden samen voorafgaand aan het huwelijk. Die paren gaan twee keer zo vaak uit elkaar als stellen die pas na het huwelijk samen gaan wonen.

“Bijna de helft van de samenwoners die vervolgens trouwen gaan weer uit elkaarâ€, aldus priester Kerin.

Bron: Katholieknieuwsblad

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil best geloven dat er een vrouwenoverschat is in Australië maar 1,34 miljoen vrouwen ten opzichte van 86.000 mannen klinkt wat al te fantastisch. Of er moeten heel veel mannen minder dan 46.700 euro verdienen natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vanwege het vrouwenoverschot in Australië raadt de katholieke Kerk jonge vrouwen aan eerder te trouwen en niet overdreven kieskeurig te zijn.

wat een belachelijk middeleeuws advies. :|

wat kan hier achter zitten?

let me guess: dan worden er meer kinderen geboren als nieuwe zieltjes voor de Kerk?

ja, het ledenaantal van de RKK loopt terug, dus dan komt men maar met dergelijke immorele voorstellen.

Het aantal huwelijkssluitingen is sterk gedaald terwijl vier op de vijf mensen graag een gezin wil stichten. Volgens Kerin blijft dat voor velen een onbereikbare droom.

om een gezin te stichten heb je geen huwelijk nodig.

Volgens de statistieken woonde 78% van de gehuwden samen voorafgaand aan het huwelijk. Die paren gaan twee keer zo vaak uit elkaar als stellen die pas na het huwelijk samen gaan wonen.
“Bijna de helft van de samenwoners die vervolgens trouwen gaan weer uit elkaarâ€, aldus priester Kerin.

:?

bijna de helft van diegenen, die trouwen zonder samengewoond te hebben gaat ook uit elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vanwege het vrouwenoverschot in Australië raadt de katholieke Kerk jonge vrouwen aan eerder te trouwen en niet overdreven kieskeurig te zijn.

wat een belachelijk middeleeuws advies. :|

wat kan hier achter zitten?

let me guess: dan worden er meer kinderen geboren als nieuwe zieltjes voor de Kerk?

ja, het ledenaantal van de RKK loopt terug, dus dan komt men maar met dergelijke immorele voorstellen.

Ben je vergeten je pilletje tegen paranoïa in te nemen?

Het aantal huwelijkssluitingen is sterk gedaald terwijl vier op de vijf mensen graag een gezin wil stichten. Volgens Kerin blijft dat voor velen een onbereikbare droom.

om een gezin te stichten heb je geen huwelijk nodig.

Nee maar tot nu toe nog wel twee geslachten.

Volgens de statistieken woonde 78% van de gehuwden samen voorafgaand aan het huwelijk. Die paren gaan twee keer zo vaak uit elkaar als stellen die pas na het huwelijk samen gaan wonen.
“Bijna de helft van de samenwoners die vervolgens trouwen gaan weer uit elkaarâ€, aldus priester Kerin.

:?

bijna de helft van diegenen, die trouwen zonder samengewoond te hebben gaat ook uit elkaar.

Misschien in Nederland, maar jij hebt de statistieken van Australië waarmee je die bijna 50% kan onderbouwen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dingo schreef:

Misschien in Nederland, maar jij hebt de statistieken van Australië waarmee je die bijna 50% kan onderbouwen?

Nee, wel dit artikel over Australië

MA 25 jul 2011 | 08.56

De Rooms-Katholieke Kerk van Australië heeft haar excuses aangeboden voor de gedwongen adopties van pasgeboren baby's van minderjarige, ongetrouwde vrouwen. Dergelijke praktijken waren in de periode 1950-1970 in het land 'normaal'.

Het zou gaan om zeker 150.000 adopties in de rooms-katholieke ziekenhuizen in het land. In die ziekenhuizen was het standaard gebruik om de baby's van tienermoeders voor adoptie ter beschikking te stellen.

"Een nationale schande", zo omschrijft de kerk de praktijken nu. Martin Laverty, het huidige hoofd van de rooms-katholieke ziekenhuizen in het land, zal vandaag ook zijn officiële excuses aanbieden. Hierna zal worden uitgezocht wat er voor de slachtoffers geregeld kan worden.

Bron: IKON

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met andere woorden je roept maar wat en koppelt vervolgens een geheel niet toedoent artikel aan dit nieuwsbericht. (H)

ik roep niet maar wat, de beweringen in dit artikel zijn op los zand gebaseerd; m.a.w. uit de lucht gegrepen.

bovendien is dit voorstel immoreel; wat tevens zal leiden tot nog meer scheidingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik wil best geloven dat er een vrouwenoverschat is in Australië maar 1,34 miljoen vrouwen ten opzichte van 86.000 mannen klinkt wat al te fantastisch. Of er moeten heel veel mannen minder dan 46.700 euro verdienen natuurlijk.

LOL een fout in de vertaling van het Katholiek nieuwsblad, ik heb het aangepast.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met andere woorden je roept maar wat en koppelt vervolgens een geheel niet toedoent artikel aan dit nieuwsbericht. (H)

ik roep niet maar wat, de beweringen in dit artikel zijn op los zand gebaseerd; m.a.w. uit de lucht gegrepen.

bovendien is dit voorstel immoreel; wat tevens zal leiden tot nog meer scheidingen.

Wat weet jij van Australische statistieken. Ik ben benieuwd en kan je dan even aantonen waarom het artikel op los zand is gebaseerd op basis van deze statistieken die jij aan ons gaat tonen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met andere woorden je roept maar wat en koppelt vervolgens een geheel niet toedoent artikel aan dit nieuwsbericht. (H)

ik roep niet maar wat, de beweringen in dit artikel zijn op los zand gebaseerd; m.a.w. uit de lucht gegrepen.

bovendien is dit voorstel immoreel; wat tevens zal leiden tot nog meer scheidingen.

Wat weet jij van Australische statistieken. Ik ben benieuwd en kan je dan even aantonen waarom het artikel op los zand is gebaseerd op basis van deze statistieken die jij aan ons gaat tonen...

ik wacht eerst de statistieken van diegene die deze beweringen doet maar eens af.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik roep niet maar wat, de beweringen in dit artikel zijn op los zand gebaseerd; m.a.w. uit de lucht gegrepen.

bovendien is dit voorstel immoreel; wat tevens zal leiden tot nog meer scheidingen.

Wat weet jij van Australische statistieken. Ik ben benieuwd en kan je dan even aantonen waarom het artikel op los zand is gebaseerd op basis van deze statistieken die jij aan ons gaat tonen...

ik wacht eerst de statistieken van diegene die deze beweringen doet maar eens af.

Wie stelt moet bewijzen en dat laat je dan maar weer achterwege. Wel roepen dat dingen niet juist zijn, maar niet kunnen aantonen op basis waarvan je die bewering denkt te kunnen maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

maar even los daarvan Michiel

zou jij gelukkig zijn met een vrouw die niet kieskeurig is en het niet uitmaakt of ze jou kiest of elk andere willekeurige persoon?

maar dat ze jou uitkiest omdat ze zo nodig wil trouwen en een gezin wil stichten?

ik moet ook nog lachen om de aanvang van het artikel.[vrouwenoverschot in Australië]

daar zit ook een foutje in.

wat dat betreft kunnen vrouwen maar beter lesbisch worden..... :D

of inderdaad voor mannen kiezen wie het niet uitmaakt dat ze tweede keus zijn :# .

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Michiel

er wordt in het artikel geen enkel bewijs aangevoerd waarom een huwelijk, waarbij mensen, die eerst wel hebben samengewoond eerder strandt, dan een huwelijk waarbij mensen, die niet eerder hebben samengewoond - het lijkt mij dus een aanname.

cijfers ontbreken n.l.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ Joon, vrouwen zoals jij vervullen me met genoeg hoop om nog maar even niet naar Australië te vliegen! ;)

Ik vind het bedrag echt overdreven.

dat is dan een maandloon van €3892,-. (H)

't zou wel handig zijn, dan hoef ik niet te gaan werken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Michiel

er wordt in het artikel geen enkel bewijs aangevoerd waarom een huwelijk, waarbij mensen, die eerst wel hebben samengewoond eerder strandt, dan een huwelijk waarbij mensen, die niet eerder hebben samengewoond - het lijkt mij dus een aanname.

cijfers ontbreken n.l.

Je weet er niets van dus, maar wil wel even een punt maken dat het niet klopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ Joon, vrouwen zoals jij vervullen me met genoeg hoop om nog maar even niet naar Australië te vliegen! ;)

Ik vind het bedrag echt overdreven.

dat is dan een maandloon van €3892,-. (H)

't zou wel handig zijn, dan hoef ik niet te gaan werken.

Zo hoog is 4000 in de maand ook niet natuurlijk. Wel rekening houden met alle lasten die erbij komen. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom worden alleenstaande vaders ook buitengesloten en mannen met lage inkomens? Die kunnen toch net zo goed hertrouwen als zij dat willen? Nu lijkt het net alsof de dames érg kieskeurig zijn, rijk en niet beneden stand willen trouwen. Ik bedoel, als je di criteria ook op vrouwen toepast, blijft er dan nog steeds zo'n grote groep over?

Waar is Esther? :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
maar even los daarvan Michiel

zou jij gelukkig zijn met een vrouw die niet kieskeurig is en het niet uitmaakt of ze jou kiest of elk andere willekeurige persoon?

maar dat ze jou uitkiest omdat ze zo nodig wil trouwen en een gezin wil stichten?

We hebben het niet over mij, maar over jouw beweringen.
ik moet ook nog lachen om de aanvang van het artikel.[vrouwenoverschot in Australië]

daar zit ook een foutje in.

wat dat betreft kunnen vrouwen maar beter lesbisch worden..... :D

of inderdaad voor mannen kiezen wie het niet uitmaakt dat ze tweede keus zijn :# .

Echt te krom voor woorden de gevolgtrekking die jij kan maken op basis van een kort artikel. (H)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er wordt wel een interessant punt aangestipt, namelijk dat blijkbaar de populatie van Australia niet evenwichtig is opgebouwd. Dat geeft voor later wel gevolgen voor de gehele populatie, zoals wij in Nederland te maken hebben met de vergrijzing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Michiel

er wordt in het artikel geen enkel bewijs aangevoerd waarom een huwelijk, waarbij mensen, die eerst wel hebben samengewoond eerder strandt, dan een huwelijk waarbij mensen, die niet eerder hebben samengewoond - het lijkt mij dus een aanname.

cijfers ontbreken n.l.

Je weet er niets van dus, maar wil wel even een punt maken dat het niet klopt.

vind jij dat het wel klopt?

ben jij het eens met de inhoud dit artikel?

mag van mij hoor - no problem.

ik geef mijn mening.

geef eens antwoord op mijn vraag

als je dat niet wilt of kunt is het mij ook goed; ik heb mijn punt gemaakt, n.l. dat ik het een belachelijk advies vind.

tevens een artikel zonder onderbouwingen; alleen aannames.

het water staat ze kennelijk na aan de lippen.... (K)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid