Spring naar bijdragen

Geen religieuze symbolen voor Olympische Spelen


Aanbevolen berichten

Op de badge van de aalmoezeniers van de Olympische Spelen zijn geen religieuze symbolen te zien, omdat geen consensus werd bereikt over een voorstel om daarop de symbolen van de negen belangrijkste godsdiensten af te beelden.

Tijdens een bezoek van religieuze leiders aan het Olympisch park in Londen werd de badge voor de aalmoezeniers voorgesteld aan de anglicaanse aartsbisschop Rowan Williams en acht vertegenwoordigers van andere godsdiensten. Op de badge staat het woord 'faith' (geloof) samen met een afbeelding van een wereldbol en het symbool van de Olympische Spelen.

Volgens de Britse krant The Daily Telegraph wordt de badge in de zomer overhandigd aan 193 aalmoezeniers van verschillende godsdiensten en levensbeschouwingen. Zij staan tijdens de Spelen in voor de geestelijke begeleiding van atleten, verantwoordelijken en medewerkers van de Spelen, evenals de journalisten.

In het Olympisch dorp komt ook een geestelijk centrum, waar permanent een vertegenwoordiger van de belangrijkste godsdiensten beschikbaar is.

 

Bron: kerknet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wie heeft dat nu weer bedacht? Er zijn genoeg wat ze noemen interfaith symbolen. Het gaat imo nergens over.

Wat is er bijvoorbeeld mis met dit symbool?

if-logo-cb.jpg

Hier staan de meeste geloven op die hier erkend zijn. Ik vind het alleen maar moeilijkdoenerij van de organisatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De keuze die nu is gemaakt, vind ik een prima keuze.

faith200.jpg

Liever had ik (alleen) een kruissymbool gezien, maar als compromis tussen religies, aangezien onder de 7 miljard aardbewoners meerdere geloofsopvattingen zijn, vind ik de keuze acceptabel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vraag me alleen af welke paganistische, polytheïstische en/of mythologische symbolen er wel te zien zullen zijn.

Tijdens de 4 Daagse in Nijmegen was dit ook niet, maar de 4 Daagse wordt wel opgedragen aan Gaia, 1 van de vele benamingen van "moeder aarde" terwijl Bram van der Vlugt verkleed is al een druïde.

(zie film vanaf 3:30 minuten...)

Als we dit soort evenementen ook bij de OS gaan krijgen dan hoef ik dit niet meer te zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Ik vraag me alleen af welke paganistische, polytheïstische en/of mythologische symbolen er wel te zien zullen zijn.

Tijdens de 4 Daagse in Nijmegen was dit ook niet, maar de 4 Daagse wordt wel opgedragen aan Gaia, 1 van de vele benamingen van "moeder aarde" terwijl Bram van der Vlugt verkleed is al een druïde.

(zie film vanaf 3:30 minuten...)

Als we dit soort evenementen ook bij de OS gaan krijgen dan hoef ik dit niet meer te zien.

Waarom heb je daar zoveel moeite mee?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid