Spring naar bijdragen

Waarom denken mensen nog steeds dat God gebeden beantwoord?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 160
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Je spreekt jezelf wel vaak tegen zeg..

Waarom?

God heeft al genezing en gezondheid aan de mensen gegeven doordat Jezus elke ziekte op zich genomen heeft door Zijn lijden en kruisdood. Wanneer mensen bidden, ontvangen ze die genezing waarin God al heeft voorzien door Zijn Zoon voor de mensheid op te offeren.
Genezing wil Hij echter altijd geven.

Als God volgens jou altijd genezing wil geven, dan ligt het dus aan de mens als ze die genezing niet krijgen. Dat is precies wat je met die uitspraken zegt. En nu zeg je dat je dat niet beweert?

Ik beweer dat inderdaad niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kom morgen eens meelopen op de oncologie afdeling van het Rijnland Ziekenhuis in Leiderdorp en leg die mensen daar maar eens haarfijn uit dat ze ziek zijn omdat ze Jezus' woorden niet serieus nemen. Dat God ze al genezing heeft gegeven, en dat het aan hun ligt dat ze die genezing nog niet hebben ontvangen.

Ik zou zulke dingen niet beweren.

Ik heb het gevoel dat vooral de christenen die daar liggen daar graag meer over willen weten. Of ben je bang om uit je fantasie wereld getrokken te worden en dat je vervolgens de realiteit niet aan kan?

Ik zou mensen graag onderwijzen over Gods wijzen van genezingen en vertellen over Zijn reële uitwegen.

jij hebt wel lef zeg, om je zo laag uit tespreken over zieke mensen

Ik spreek me niet laag uit over wie dan ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Stel jezelf eerst eens de vraag wat geloof ik nu echt over genezing en Gods wil hierin? De bijbel laat duidelijk zien dat genezing onderdeel is van het reddingswerk van Jezus. Dus als je gelooft dat al je zonden zijn vergeven, dan geldt dat ook voor al je ziekten. De vraag is of je dit gelooft? Mensen die bidden 'Heer wilt U mij genezen' is feitelijk een gebed van ongeloof. God heeft genezing al beschikbaar gesteld net zoals de vergeving van zonden. Maar als je diep van binnen eigenlijk niet gelooft dat het Gods wil is om alle mensen te genezen, net zoals Hij alle mensen wil redden, dan zal ongeloof zijn intreden doen. De Geest, Gods kracht, werkt alleen maar door geloof.

Wijzen naar je omgeving waar er tal van voorbeelden zijn van zieken mensen die sterven betekent niet dat het Gods wil is dat dit gebeurd. Wij zijn echter Gods lichaam hier op aarde die de opdracht hebben gekregen om de zieken te genezen en het evangelie te brengen. Elke gelovige heeft Gods Geest, Jezus zei dat wij dezelfde en grotere werken zouden doen.

De kerk is zover afgeweken van de waarheid dat we geloven dat het Gods wil is dat mensen ziek worden of ziek blijven om ze een of andere les te leren. En als mensen al geloven dat het Gods plan is om een ziekte te dragen, waarom gaan ze dan naar de dokter om beter te worden?

Als wij volgelingen van Jezus zijn, waarom volgen wij zijn voorbeeld dan niet? Jezus genas aan de lopende band, wellicht moeten we eens stoppen met zeuren en starten met genezen. Nergens in de bijbel zie je Jezus discussiëren over de reden waarom iemand ziek is, Hij genas gewoon. Maar het begint met Gods woord te gaan geloven, je denken te vernieuwen en in lijn met Gods waarheid te gaan spreken.

Ja er is veel leed en ziekte in de wereld, maar als wij als chirstenen al niet geloven dat genezing deel is van onze redding, welke hoop kunnen we dan geven aan zieken? Dan wordt bidden inderdaad niet meer dan een vraag of God ons wil genezen en moeten we maar hopen of er ooit een antwoord komt en of het wel het antwoord is waar we op zitten te wachten.

Amen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat wil je daarmee zeggen?

dat ik joi classificeer als Radicale christen.

Ik ben inderdaad een radicale christen, oftewel een christen die geen compromissen sluit met de verzinsels van de duivel.

Hoe weet je wat een verzinsel van de duivel is en wat niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

dat ik joi classificeer als Radicale christen.

Ik ben inderdaad een radicale christen, oftewel een christen die geen compromissen sluit met de verzinsels van de duivel.

Hoe weet je wat een verzinsel van de duivel is en wat niet?

Als iets een slecht resultaat heeft, is het een verzinsel van de duivel.

Joh. 8:44

Gij hebt de duivel tot vader en wilt de begeerten van uw vader doen. Die was een mensenmoorder van den beginne en staat niet in de waarheid, want er is in hem geen waarheid. Wanneer hij de leugen spreekt, spreekt hij naar zijn aard, want hij is een leugenaar en de vader der leugen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je spreekt jezelf wel vaak tegen zeg..

Waarom?

God heeft al genezing en gezondheid aan de mensen gegeven doordat Jezus elke ziekte op zich genomen heeft door Zijn lijden en kruisdood. Wanneer mensen bidden, ontvangen ze die genezing waarin God al heeft voorzien door Zijn Zoon voor de mensheid op te offeren.
Genezing wil Hij echter altijd geven.

Als God volgens jou altijd genezing wil geven, dan ligt het dus aan de mens als ze die genezing niet krijgen. Dat is precies wat je met die uitspraken zegt. En nu zeg je dat je dat niet beweert?

Ik beweer dat inderdaad niet.

Dus toch een tweede persoonlijkheid...oke...je had me daarvoor wel even mogen waarschuwen voordat ik het gesprek met je aanging, dat had een hoop tijd gescheeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben inderdaad een radicale christen, oftewel een christen die geen compromissen sluit met de verzinsels van de duivel.

Hoe weet je wat een verzinsel van de duivel is en wat niet?

Als iets een slecht resultaat heeft, is het een verzinsel van de duivel.

Joh. 8:44

Gij hebt de duivel tot vader en wilt de begeerten van uw vader doen. Die was een mensenmoorder van den beginne en staat niet in de waarheid, want er is in hem geen waarheid. Wanneer hij de leugen spreekt, spreekt hij naar zijn aard, want hij is een leugenaar en de vader der leugen.

wat voor slecht resultaat zie je in dit topic dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

[...........]

Ja er is veel leed en ziekte in de wereld, maar als wij als chirstenen al niet geloven dat genezing deel is van onze redding, welke hoop kunnen we dan geven aan zieken? Dan wordt bidden inderdaad niet meer dan een vraag of God ons wil genezen en moeten we maar hopen of er ooit een antwoord komt en of het wel het antwoord is waar we op zitten te wachten.

Er is geen christen die er aan twijfelt dat God wil en kan genezen. Alleen is er maar een hele kleine groep christenen die gelooft dat God dat op ons commando doet. Je ziet het aan Paulus die onbekommerd schrijft dat hij ziek is (geweest) of dat hij zijn een van zijn medearbeiders ergens ziek achtergelaten heeft. Geloofde hij niet dat God hem kon en wilde genezen? Natuurlijk wel maar wel op Zijn tijd en niet klokslag 10:15 op zondag omdat er dan een genezingsdienst is en wij dan genezingen willen zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

[...........]

Ja er is veel leed en ziekte in de wereld, maar als wij als chirstenen al niet geloven dat genezing deel is van onze redding, welke hoop kunnen we dan geven aan zieken? Dan wordt bidden inderdaad niet meer dan een vraag of God ons wil genezen en moeten we maar hopen of er ooit een antwoord komt en of het wel het antwoord is waar we op zitten te wachten.

Er is geen christen die er aan twijfelt dat God wil en kan genezen. Alleen is er maar een hele kleine groep christenen die gelooft dat God dat op ons commando doet. Je ziet het aan Paulus die onbekommerd schrijft dat hij ziek is (geweest) of dat hij zijn een van zijn medearbeiders ergens ziek achtergelaten heeft. Geloofde hij niet dat God hem kon en wilde genezen? Natuurlijk wel maar wel op Zijn tijd en niet klokslag 10:15 op zondag omdat er dan een genezingsdienst is en wij dan genezingen willen zien.

Laten we eerst eens kijken naar Paulus zijn zogenaamde ziekte:

Gal 4:13

Ye know how through infirmity of the flesh I preached the gospel unto you at the first.

Dit betekent net zo makkelijk zwakheid in het vlees. Laat Paulus ergens anders nou net dat over zichzelf zeggen:

1 Kor 2:

1 Broeders en zusters, toen ik bij u kwam om u het geheim van God te verkondigen, beschikte ook ik niet over uitzonderlijke welsprekendheid of wijsheid. 2 Ik had besloten u geen andere kennis te brengen dan die over Jezus Christus – de gekruisigde. 3 Bovendien kwam ik bij u in al mijn zwakheid en was ik angstig en onzeker. 4 De boodschap die ik verkondigde overtuigde niet door wijsheid, maar bewees zich door de kracht van de Geest, 5 want uw geloof moest niet op menselijke wijsheid steunen, maar op de kracht van God.

In beide teksten (bold) wordt hier het woord astheneia gebruikt. Met andere woorden, tenzij hij hier ook ziek was kan het dus gewoon gaan over zwakheid, niet een of andere ziekte. Stel je voor zeg, Paulus die het evangelie komt brengen, de Geest die het met wonderen en tekenen bevestigt en dan zelf ziek zijn? Natuurlijk niet.

De andere tekst staat in 2 Kor 12:7

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

Ten eerste geeft Paulus zelf het antwoord: " ik word gekweld door een engel van Satan"

In de bijbel zien we ook nog in: Ezechiël 28:24

Maar het huis Israels zal geen wondende doorn noch pijndoende distel meer hebben onder alle omwonenden die hen verachten.

Numeri 33:55

Maar indien gij de bewoners van het land voor uw aangezicht niet verdrijft, dan zullen degenen die gij van hen over laat, tot dorens in uw ogen en tot prikkels in uw zijden zijn, en zij zullen u benauwen in het land waarin gij woonachtig zijt.

Dus kort samengevat, Paulus was niet ziek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laten we eerst eens kijken naar Paulus zijn zogenaamde ziekte:

Gal 4:13

Ye know how through infirmity of the flesh I preached the gospel unto you at the first.

Dit betekent net zo makkelijk zwakheid in het vlees. Laat Paulus ergens anders nou net dat over zichzelf zeggen:

Laten we dan ook eens naar vers 14 kijken:

14 And my temptation which was in my flesh ye despised not, nor rejected; but received me as an angel of God, even as Christ Jesus.

Kennelijk hadden de Galaten alle reden om hem af te wijzen wat voor een lichamelijke zwakheid het ook was maar deden ze dat niet integendeel zelfs.

Ben overigens ook benieuwd naar je antwoord op de andere helft van mijn vorige opmerking.

Link naar bericht
Deel via andere websites
wat heeft dit te maken met dit topic?

het vraagstuk is of zieke mensen denken dat God hun wel zal genezen

vooralsnog ben ik van mening dat dat niet zo is

De discussie lijkt mij iets breder, als je geloof op een leugen berust, namelijk God geneest niet iedereen, want zelfs Paulus was ziek, dan zul je weinig geloof kunnen opbrengen om genezing te ontvangen als je zelf ziek bent. Maar de leugen zit nog veel dieper, de meeste mensen geloven namelijk dat ze God om genezing moeten vragen, terwijl de bijbel duidelijk leert dat genezing onderdeel is van het reddingswerk van Jezus. Het is al een volbracht werk, God heeft zijn deel al gedaan.

1 Joh 3:

7 Kinderen, laat niemand u misleiden: wie rechtvaardig leeft is een rechtvaardige, zoals ook Jezus rechtvaardig is, 8 en wie zondigt komt uit de duivel voort, want de duivel heeft vanaf het begin gezondigd. De Zoon van God is dan ook verschenen om de daden van de duivel teniet te doen.

Jezus is dus gekomen om de daden van de duivel teniet te doen. In Hand 10 zien we wat de daden van de duivel zijn:

37 U weet wat er in heel het Joodse land is gebeurd, hoe het begon in Galilea, hoe God, na de doop waartoe Johannes opriep, 38 Jezus uit Nazaret met de heilige Geest heeft gezalfd en met kracht heeft bekleed. Hij trok als weldoener door het land en genas iedereen die in de macht van de duivel was, want God stond hem bij.

Ziekte is dus duidelijk van de duivel en Jezus is gekomen om dat teniet te doen. Twee vragen:

1) Is Jezus hierin geslaagd of niet?

2) Zou dat vandaag de dag anders zijn?

Als Jezus hierin geslaagd is waarom zien we dan nog ziekte? Jezus heeft hier al op geantwoord:

Joh 14:

12 Waarachtig, ik verzeker jullie: wie op mij vertrouwt zal hetzelfde doen als ik, en zelfs meer dan dat, ik ga immers naar de Vader. 13 En wat jullie dan in mijn naam vragen, dat zal ik doen, zodat door de Zoon de grootheid van de Vader zichtbaar wordt. 14 Wanneer je iets in mijn naam vraagt, zal ik het doen.

De vraag is dus wanneer de gelovigen eens wakker worden en de handen gaan opleggen en mensen gaan genezen in de naam van Jezus. Het is gewoon heel triest dat er zoveel mensen verloren gaan terwijl we aan het twisten zijn of het wel Gods wil is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laten we eerst eens kijken naar Paulus zijn zogenaamde ziekte:

Gal 4:13

Ye know how through infirmity of the flesh I preached the gospel unto you at the first.

Dit betekent net zo makkelijk zwakheid in het vlees. Laat Paulus ergens anders nou net dat over zichzelf zeggen:

Laten we dan ook eens naar vers 14 kijken:

14 And my temptation which was in my flesh ye despised not, nor rejected; but received me as an angel of God, even as Christ Jesus.

Kennelijk hadden de Galaten alle reden om hem af te wijzen wat voor een lichamelijke zwakheid het ook was maar deden ze dat niet integendeel zelfs.

Ik lees in vers 14 niet dat hij ziek was als vervolg op vers 13. Het sluit aan op 2 Kor 12:

9 maar hij zei: ‘Je hebt niet meer dan mijn genade nodig, want kracht wordt zichtbaar in zwakheid.’ Dus laat ik mij veel liever voorstaan op mijn zwakheid, zodat de kracht van Christus in mij zichtbaar wordt. 10 Omdat Christus mij kracht schenkt, schep ik vreugde in mijn zwakheid: in beledigingen, nood, vervolging en ellende. In mijn zwakheid ben ik sterk.

De zwakheid is hier dus beledigingen, vervolging en ellende. Dus niet ziekte. Het woord zwakheid is hier ook weer gelijk aan Gal 4:13.

Ben overigens ook benieuwd naar je antwoord op de andere helft van mijn vorige opmerking.

Phil 2:

For he longed after you all, and was full of heaviness, because that ye had heard that he had been sick.

Het griekse woord voor ziek is astheneÅ

1) to be weak, feeble, to be without strength, powerless

2) to be weak in means, needy, poor

3) to be feeble, sick

Het lijkt er inderdaad op dat hij ziek was geweest, maar het gaat dan ook verder met:

27 Hij was inderdaad ziek en is bijna gestorven, maar God heeft zich over hem ontfermd.

Dus hij is blijkbaar genezen. Nergens beweer ik dat we niet ziek kunnen worden, het gaat over genezing. Wat heeft het voor zin om zieken te genezen als er niemand meer ziek kan worden? Ik geloof hoe meer je vanuit de Geest gaat leven, hoe kleiner de kans dat je nog ziek wordt, maar er is ook een vijand die er alles aan doet om ons aan te vallen, dus ja, ziekte bestaat, treedt ook op bij gelovigen maar wij hebben een geneesheer. Wie is krachtiger, God of de duivel? Het werk van Jezus of het werk van de duivel? Dat moet je een keer vaststellen voor jezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dingo, bedoel je deze tekst?

1 Tim 4:

19 Groet Prisca en Aquila, en de huisgenoten van Onesiforus. 20 Erastus is in Korinte gebleven, Trofimus heb ik ziek in Milete achtergelaten. 21 Probeer voor de winter te komen. Eubulus, Pudens, Linus, Claudia en alle andere broeders en zusters laten je groeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dingo, bedoel je deze tekst?

1 Tim 4:

19 Groet Prisca en Aquila, en de huisgenoten van Onesiforus. 20 Erastus is in Korinte gebleven, Trofimus heb ik ziek in Milete achtergelaten. 21 Probeer voor de winter te komen. Eubulus, Pudens, Linus, Claudia en alle andere broeders en zusters laten je groeten.

Onder andere maar ook in Filemon komt het voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dingo, bedoel je deze tekst?

1 Tim 4:

19 Groet Prisca en Aquila, en de huisgenoten van Onesiforus. 20 Erastus is in Korinte gebleven, Trofimus heb ik ziek in Milete achtergelaten. 21 Probeer voor de winter te komen. Eubulus, Pudens, Linus, Claudia en alle andere broeders en zusters laten je groeten.

Dit is de enige tekst in de bijbel waar het lijkt of iemand ziek wordt achtergelaten. Ook hier is het griekse woord astheneÅ:

1) to be weak, feeble, to be without strength, powerless

2) to be weak in means, needy, poor

3) to be feeble, sick

Het kan net zo goed 1 of 2 betekenen, we weten niet waarom hij iemand achterliet en of hij erbij was, wat zijn conditie was en wat de omstandigheden waren. Ook niet of hij alsnog genezen is. Om hier dus een doctrine op los te laten dat het Gods wil niet is om iedereen te genezen vind ik zelf nogal mager, zeker gezien de teksten die er tegenover staan.

Wat betreft Filemon, daar zie ik niets over een zieke broeder. Zou je kunnen aangeven wat je bedoeld?

Link naar bericht
Deel via andere websites

37 U weet wat er in heel het Joodse land is gebeurd, hoe het begon in Galilea, hoe God, na de doop waartoe Johannes opriep, 38 Jezus uit Nazaret met de heilige Geest heeft gezalfd en met kracht heeft bekleed. Hij trok als weldoener door het land en genas iedereen die in de macht van de duivel was, want God stond hem bij.

Ziekte is dus duidelijk van de duivel en Jezus is gekomen om dat teniet te doen.

Als ik die zin lees denk ik eerder aan bezeten mensen. Niet aan mensen die ziek zijn.

Ziekte is dus duidelijk van de duivel en Jezus is gekomen om dat teniet te doen. Twee vragen:

1) Is Jezus hierin geslaagd of niet?

2) Zou dat vandaag de dag anders zijn?

Als Jezus hierin geslaagd is waarom zien we dan nog ziekte? Jezus heeft hier al op geantwoord:

Joh 14:

12 Waarachtig, ik verzeker jullie: wie op mij vertrouwt zal hetzelfde doen als ik, en zelfs meer dan dat, ik ga immers naar de Vader. 13 En wat jullie dan in mijn naam vragen, dat zal ik doen, zodat door de Zoon de grootheid van de Vader zichtbaar wordt. 14 Wanneer je iets in mijn naam vraagt, zal ik het doen.

En zo staan er nog heel veel dingen in de Bijbel die simpelweg niet waar zijn. Hoe kan je dat nou als feit naar voren brengen, als je zo met je neus op de feiten in de wereld van nu word gedrukt? Als mensen echt anderen konden genezen in naam van Jezus, dan zouden de ziekenhuizen vol zitten met priesters in plaats van dokters. Het is gewoon niet waar. Iedereen die hier wel in gelooft zou dus zelf ook anderen moeten kunnen genezen in de naam van Jezus. Maar dat is niet zo. Er is tegenwoordig nog nooit iemand genezen zoals het in Jezus' tijd gebeurde. Als je zegt dat dat wel zo is dan leef je echt nog in een droomwereld...

Ik heb mensen gezien op de terminale afdeling waarvoor de familie dagen achter elkaar bad en smeekte tot God en Jezus voor genezing. Deze patiënten leefden hun laatste dagen in enorm veel pijn omdat ze in plaats van euthanasie te nemen een wonder van God verwachtten dat nooit kwam. Geloofden zij niet genoeg? Waren zij God's genezing niet waardig? Aan welke voorwaarden moet men voldoen om EINDELIJK die godvergeten genezing in ontvangst te nemen?! Want ik heb het hier nog nooit meegemaakt. Wat er in de Bijbel ook staat over genezing, het is niet waar. Ongeneeslijk zieken gaan dood. Vandaar de term ongeneeslijk. En ja, er zijn uitzonderingen. Die bevestigen de regel. En ja, de kans is groot dat daar toevallig voor gebeden werd. Maar als je die genezingen toekent aan gebed, dan besef je dus ook dat die mensen dood waren gegaan als er niet voor werd gebeden. En een God die zo beïnvloedbaar is door gebed en zijn hand pas beweegt als men hem prijst en eert, is mijn aanbidding niet waardig.

Ik daag iedereen die denkt dat God nog geneest uit om de terminale afdeling bij hun dichtsbijzijnde ziekenhuis elke dag te bezoeken. Als je na een maand nog steeds denkt dat men kan genezen door gebed, dan heb je daar blijkbaar geblinddoekt rondgelopen met je handen over je oren.

PS: Ik heb het trouwens over genezing door gebed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Phil 2:

For he longed after you all, and was full of heaviness, because that ye had heard that he had been sick.

Het griekse woord voor ziek is astheneÅ

1) to be weak, feeble, to be without strength, powerless

2) to be weak in means, needy, poor

3) to be feeble, sick

Het lijkt er inderdaad op dat hij ziek was geweest, maar het gaat dan ook verder met:

27 Hij was inderdaad ziek en is bijna gestorven, maar God heeft zich over hem ontfermd.

Dus hij is blijkbaar genezen. Nergens beweer ik dat we niet ziek kunnen worden, het gaat over genezing. Wat heeft het voor zin om zieken te genezen als er niemand meer ziek kan worden? Ik geloof hoe meer je vanuit de Geest gaat leven, hoe kleiner de kans dat je nog ziek wordt, maar er is ook een vijand die er alles aan doet om ons aan te vallen, dus ja, ziekte bestaat, treedt ook op bij gelovigen maar wij hebben een geneesheer. Wie is krachtiger, God of de duivel? Het werk van Jezus of het werk van de duivel? Dat moet je een keer vaststellen voor jezelf.

Vooralsnog haal ik uit de tekst dat hij lichamelijk, "in het vlees" aanstootgevend/verachtelijk was maar de Galaten daar juist geen aanstoot aan namen maar hem "als een engel" of "als Jezus zelf" beschouwden. Meer staat er niet in de tekst. Tenminste niet in de vertalingen die ik bekeken heb.

Maar kern van mijn betoog is niet dat God geen genezing wil geven maar dat Hij dat niet op ons commando doet. En dat je daarvoor ook niet naar een genezingsdienst hoeft.

In de bijbel staat ook dat Hij zijn kinderen beproefd. Ook dat de hele schepping in doodsnood of in barensweeën verkeert. En als laatste staat er ook in de bijbel dat Hij ons geen zwaardere last geeft dan wij kunnen dragen maar die last is er dus wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar kern van mijn betoog is niet dat God geen genezing wil geven maar dat Hij dat niet op ons commando doet. En dat je daarvoor ook niet naar een genezingsdienst hoeft.

In de bijbel staat ook dat Hij zijn kinderen beproefd. Ook dat de hele schepping in doodsnood of in barensweeën verkeert. En als laatste staat er ook in de bijbel dat Hij ons geen zwaardere last geeft dan wij kunnen dragen maar die last is er dus wel.

Ik denk dat niemand beweert dat God iets zou doen op commando van gelovigen. Mensen hoeven God niet te commanderen, want God heeft genezing al gegeven aan de mensheid. God commanderen zou ook oneerbiedig zijn. Geen christen zou dat in zijn/haar hoofd halen. God reageert ook niet op commando's, omdat Hij Zelf Heer is en geen slaaf die bevelen van mensen of wie dan ook zou opvolgen. Het is juist God Die tegen de gelovigen zegt wat te doen, in plaats van andersom. De enigen die gelovigen commanderen, zijn de duivel, demonen en ziekten, net zoals Jezus deed. Jezus commandeerde demonen en ziekten om weg te gaan en op Zijn woord, gingen ze weg. Jezus gaf deze zelfde autoriteit aan gelovigen en als gelovigen demonen en ziekten in geloof commanderen weg te gaan, zullen deze weggaan.

Mensen hoeven niet naar een genezingsdienst. In genezingsdiensten worden demonen en ziekten gecommandeerd weg te gaan, maar overal op aarde kunnen demonen en ziekten worden gecommandeerd weg te gaan. Jezus had ook geen genezingsdienst nodig. Hij deed Zijn verlossende werk gewoon op straat en in de buitenlucht.

Er zijn lasten en moeiten in de wereld, maar dat wil niet zeggen dat mensen ziek hoeven te zijn. Er zullen verdrukkingen en vervolgingen zijn, maar dat zijn andere dingen dan ziekten en demonische bindingen, verslavingen enz. .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus gaf deze zelfde autoriteit aan gelovigen en als gelovigen demonen en ziekten in geloof commanderen weg te gaan, zullen deze weggaan.

Zo staat het misschien in de Bijbel, maar de werkelijkheid is anders.

Jouw werkelijkheid is misschien anders, maar mijn werkelijkheid is niet anders. In mijn omgeving verdwijnen demonen en ziekten op commando.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid