Spring naar bijdragen

ik word gelovig - mijn familie is het ook namelijk


Aanbevolen berichten

ik was namelijk door het geloof afgewezen door dat ik een lichte form van autisme zou hebben.

heb ik ook wel maar het punt is waarom word ik afgewezen door me ouders die het niet goed keurden toen die tijd ? laatst hoorde ik van me moeder omdat het komt om dat veel vrouwen met rokjes lopen en fietsen dat ik er misschien niet tegen zou kunnen en nu kan ik er wel tegen - ik werk in elspeet / ermelo regelmatig en daar is het helemaal christelijk - dus ik ben het gewend en mijn ma weet het eindelijk beter.

dat ik gelovig wil worden als de rest ook zo is. ik geloof in meer en ik hoop dat god mij vergeeft dat ik soms foute dingen heb gedaan in me levens moment - niemand mochte mij en ik wilde altijd mensen leren kennen en dat gaat nog steeds zo.

tis boeiende onderwerp dit - je mag best reageren ik wil met jullie gelovige mensen ook mee leven op dit forum - ik bid ook voor jullie.

Amen

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik was namelijk door het geloof afgewezen door dat ik een lichte form van autisme zou hebben.

heb ik ook wel maar het punt is waarom word ik afgewezen door me ouders die het niet goed keurden toen die tijd ? laatst hoorde ik van me moeder omdat het komt om dat veel vrouwen met rokjes lopen en fietsen dat ik er misschien niet tegen zou kunnen en nu kan ik er wel tegen - ik werk in elspeet / ermelo regelmatig en daar is het helemaal christelijk - dus ik ben het gewend en mijn ma weet het eindelijk beter.

dat ik gelovig wil worden als de rest ook zo is. ik geloof in meer en ik hoop dat god mij vergeeft dat ik soms foute dingen heb gedaan in me levens moment - niemand mochte mij en ik wilde altijd mensen leren kennen en dat gaat nog steeds zo.

tis boeiende onderwerp dit - je mag best reageren ik wil met jullie gelovige mensen ook mee leven op dit forum - ik bid ook voor jullie.

Amen

Beste DeNette2728,

Autisme of niet, God houdt altijd van je en wijst je nooit af. Ook vergeeft God het je als je fouten hebt gemaakt. Jezus is juist naar de aarde gekomen voor mensen die fouten hebben gemaakt.

Mat. 9:13b

want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.

Als je Jezus hebt gevraagd om je Heer te zijn, heb je door Hem eeuwig leven gekregen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik was namelijk door het geloof afgewezen door dat ik een lichte form van autisme zou hebben.

heb ik ook wel maar het punt is waarom word ik afgewezen door me ouders die het niet goed keurden toen die tijd ? laatst hoorde ik van me moeder omdat het komt om dat veel vrouwen met rokjes lopen en fietsen dat ik er misschien niet tegen zou kunnen en nu kan ik er wel tegen - ik werk in elspeet / ermelo regelmatig en daar is het helemaal christelijk - dus ik ben het gewend en mijn ma weet het eindelijk beter.

dat ik gelovig wil worden als de rest ook zo is. ik geloof in meer en ik hoop dat god mij vergeeft dat ik soms foute dingen heb gedaan in me levens moment - niemand mochte mij en ik wilde altijd mensen leren kennen en dat gaat nog steeds zo.

tis boeiende onderwerp dit - je mag best reageren ik wil met jullie gelovige mensen ook mee leven op dit forum - ik bid ook voor jullie.

Amen

Beste DeNette2728,

Autisme of niet, God houdt altijd van je en wijst je nooit af. Ook vergeeft God het je als je fouten hebt gemaakt. Jezus is juist naar de aarde gekomen voor mensen die fouten hebben gemaakt.

Mat. 9:13b

want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.

Als je Jezus hebt gevraagd om je Heer te zijn, heb je door Hem eeuwig leven gekregen.

ik ben benieuwd of hij terug is gekomen

wat bedoel je met eeuwig leven ? blijf ik altijd jong er uit zien of is het meer meer volgende levens leven ?

hoe weet je dat jezus terug is op aarde ?

heb ik iets gemist ? ik had wel iets over gehoord maar wanneer wist ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit is de foute reden om te gaan geloven. "Omdat iederren inde buurt van ermelo en elsspeet dat ook is."

Je gaat toch ook niet roken omdat iedereen in je klas rookt?

Hoe denk jij dan over:

sokkendragen

Nederlands spreken

niet in je neus peuteren

jezelf rechts op de weg positioneren in het verkeer

tv kijken

koffie drinken

spijkerbroeken dragen

een bankrekening hebben

op een forum met gelijkgestemden overeenstemming vinden

Bjorn Borgboxers boven je broek uit laten steken

#TVOH kijken

?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit is de foute reden om te gaan geloven. "Omdat iederren inde buurt van ermelo en elsspeet dat ook is."

Je gaat toch ook niet roken omdat iedereen in je klas rookt?

Hoe denk jij dan over:

sokkendragen

Nederlands spreken

niet in je neus peuteren

jezelf rechts op de weg positioneren in het verkeer

tv kijken

koffie drinken

spijkerbroeken dragen

een bankrekening hebben

op een forum met gelijkgestemden overeenstemming vinden

Bjorn Borgboxers boven je broek uit laten steken

#TVOH kijken

?

Mijn voorkeur zou uitgaan naar zo'n zeeman boxer....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Los van het feit dat het een ronduit absurde lijst is ga ik graag de uitdaging aan.

Sommige van die dingen doe ik omdat ik er ZELF voor kies. Aan andere geef ik toe.

sokkendragen: Ik draag meer sokken dan de gemiddelde nederlander. Ik heb namelijk de hebbelijkheid ze in bed niet uit te trekken.

Nederlands spreken: Een aangeleerde uiting van en aangeboden vaardigheid.

niet in je neus peuteren: Wederom een hebbelijkheid. Ik mag nog steeds, tot aan de ellebogen in mijn neus graven. Ikzelf zou het resultaat een delicatesse noemen.

jezelf rechts op de weg positioneren in het verkeer: Uit veiligheids overwegingen heb ik besloten mij te conformeren aan deze regel. Ik durf met de medemens in discussie over veel dingen, zodra die medemens echter verpakt is een een daf-vrachtwagen en ik in een missan micra stel ik de discussie even uit.

tv kijken: Hier kan ik beweren dat in mijn jonge jaren wij geen TV hadden. Nu kijk ik TV omdat ik het leuk vind

koffie drinken: Ik drink geen koffie

spijkerbroeken dragen: Wederom heb ik mij daar lang tegen verzet, maar toegegeven.

een bankrekening hebben: Ik steun graag mijn eigen gemak en veiligheid. Dus geen geld in huis hebben is een pre.

op een forum met gelijkgestemden overeenstemming vinden: Overeenstemmming is niet wat de maatschappij groot maakt. Verandering komt altijd door een anders denkende.

Bjorn Borgboxers boven je broek uit laten steken: Mijn mening daarover is dat als mannen dat doen ik moet lachen. Als vrouwen het doen is het schaterlachen, omdat zij zichzelf in mijn ogen als een totaal onaantrekkelijk wezen neerzet, en het is knap als ik een vrouw niet meer aantrekkelijk vindt.

#TVOH kijken: Ik kijk het nooit. De afkorting was me zo onbekend dat ik hem zelfs moest opzoeken.

Ik geef toe aan ademhalen, eten, urineren en defaceren (op een niet openbare plaats), mijn belasting betalen, stemmen, behalve mijn sokken ook andere kledingstukken dragen al dan niet in bed, regelmatig baden en nog veel meer dingen.

Maar omdat je een schaap bent hoef je nog niet te blaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Los van het feit dat het een ronduit absurde lijst is ga ik graag de uitdaging aan.

Sommige van die dingen doe ik omdat ik er ZELF voor kies. Aan andere geef ik toe.

sokkendragen: Ik draag meer sokken dan de gemiddelde nederlander. Ik heb namelijk de hebbelijkheid ze in bed niet uit te trekken.

Nederlands spreken: Een aangeleerde uiting van en aangeboden vaardigheid.

niet in je neus peuteren: Wederom een hebbelijkheid. Ik mag nog steeds, tot aan de ellebogen in mijn neus graven. Ikzelf zou het resultaat een delicatesse noemen.

jezelf rechts op de weg positioneren in het verkeer: Uit veiligheids overwegingen heb ik besloten mij te conformeren aan deze regel. Ik durf met de medemens in discussie over veel dingen, zodra die medemens echter verpakt is een een daf-vrachtwagen en ik in een missan micra stel ik de discussie even uit.

tv kijken: Hier kan ik beweren dat in mijn jonge jaren wij geen TV hadden. Nu kijk ik TV omdat ik het leuk vind

koffie drinken: Ik drink geen koffie

spijkerbroeken dragen: Wederom heb ik mij daar lang tegen verzet, maar toegegeven.

een bankrekening hebben: Ik steun graag mijn eigen gemak en veiligheid. Dus geen geld in huis hebben is een pre.

op een forum met gelijkgestemden overeenstemming vinden: Overeenstemmming is niet wat de maatschappij groot maakt. Verandering komt altijd door een anders denkende.

Bjorn Borgboxers boven je broek uit laten steken: Mijn mening daarover is dat als mannen dat doen ik moet lachen. Als vrouwen het doen is het schaterlachen, omdat zij zichzelf in mijn ogen als een totaal onaantrekkelijk wezen neerzet, en het is knap als ik een vrouw niet meer aantrekkelijk vindt.

#TVOH kijken: Ik kijk het nooit. De afkorting was me zo onbekend dat ik hem zelfs moest opzoeken.

Ik geef toe aan ademhalen, eten, urineren en defaceren (op een niet openbare plaats), mijn belasting betalen, stemmen, behalve mijn sokken ook andere kledingstukken dragen al dan niet in bed, regelmatig baden en nog veel meer dingen.

Maar omdat je een schaap bent hoef je nog niet te blaten.

Nee, klopt, maar dan is een opmerking die jij maakte als eerste dus eigenlijk een holle klank en niet echt een tegenargument. Meedoen met sommige dingen is niet de kern van de zaak. Ik vind het juist wel mooi dat je je kan optrekken aan de gemeenschap in dingen als je jezelf onbekwaam of tekort hebbend aan inzicht acht. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wordt eerlijk gezegd niet helemaal wijs uit de beginpost.

Geloofde je niet en dat werd niet geaccepteerd, of werd het autisme niet geaccepteerd?

Geloofde je niet omdat je autistisch bent? En wil je nu toch geloven om geaccepteerd te worden?

Ikzelf heb Asperger (vorm van autisme) en weet dat het voor iemand die erg op zijn verstand moet leunen lastig is om iets te accepteren wat heel gevoelsmatig is, zoals geloof. Het is niet anders, het is een lichamelijke handicap waar nog weinig aan gedaan kan worden. Geloven is voor een autist dan ook vooral een verstandelijke afweging.

Als je geaccepteerd wilt worden door je omgeving en de voorwaarde is dat je gelovig bent, zou daarmee je doel bereikt zijn. Dat lijkt me wat dat betreft dan ook een verstandige keuze.

Eigenlijk zou vooral je persoonlijke overtuiging van het bestaan van God de reden moeten zijn om te geloven, maar ik weet zeker dat het voor veel mensen een (onbewuste) reden is om te geloven, alleen beseffen ze dat vaak niet omdat het allemaal zo normaal is (je bent erin opgegroeid bijvoorbeeld). Dus waarom niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gelovig zijn is iets wat je zelf moet doen. Het heeft met eigen keuzes te maken, dingen die je voor jezelf beslist. Plots zomaar gelovig zijn omdat je omgeving het verwacht/wil, kan natuurlijk niet als je niet zelf vanbinnen achter dat geloof staat. Als je vanbinnen niet gelovig bent, ben je dat niet, punt.

Je kan gelovig lijken, doen alsof, maar dat is wel heel erg om te doen en gaat in tegen alles wat God net wil. Als je enkel geaccepteerd wordt door de omgeving als je gelovig bent, vind ik dat totaal verkeerd en net het omgekeerde van waar het geloof om draait: een vrijwillige keuze om Jezus Christus te volgen, vanuit je hart. Nare omgeving heb je dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid