Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ow, je bedoelt manieren van evangelisatie bijvoorbeeld.

Nadenken over middelen hoe je het beste mensen met het geloof in aanraking kan brengen lijkt me een heel goed plan. Het moet alleen niet zo ver gaan dat je aan 'de tijdloze boodschap' zelf gaat sleutelen om het zo interessanter te maken. En ik denk ook dat je moet oppassen met eenzijdig op een bepaalde doelgroep te richten terwijl je doelgroep eigenlijk breder is dan waar je je toe richt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met dat eerste ben ik het idd eens... Maar wat de doelgroep betreft denk ik dat het mss wel goed is dat kerken zich op een bepaalde groep gaan richten. Uiteraard sluit je niemand uit, maar kan je niet veel meer 'bereiken' door je op een kleinere groep te richten dan op een groter geheel...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het kan geen kwaad om eens na te denken als gemeente op welke manier je mensen wil bereiken. Dat kan je marketing noemen natuurlijk. Als gemeente is er ook een taak om naar buiten te gaan, maar dan is samenspraak met de gemeente zelf en niet als een leuk idee van de kerkraad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met dat eerste ben ik het idd eens... Maar wat de doelgroep betreft denk ik dat het mss wel goed is dat kerken zich op een bepaalde groep gaan richten. Uiteraard sluit je niemand uit, maar kan je niet veel meer 'bereiken' door je op een kleinere groep te richten dan op een groter geheel...

Eens, bijvoorbeeld jongerendagen is daar een mooi voorbeeld van. Maar wat ik eigenlijk bedoel is dat je kans hebt dat je denkt tot een bepaalde doelgroep te richten, maar dat het maar deels klopt.

Bijvoorbeeld, je richt je op 'de jongeren', maar in werkelijkheid richt je je slechts op een bepaalde groep jongeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tim Keller van de Redeemer Presbyterian Church in New York heeft redelijk wat dingen geschreven over doelgroepbenadering e.d. Richt(te) zich in zijn geval zich op de in zijn gebied grootste groep namelijk twintigers en dertigers en niet op een kleine groep. Maar dan heb je het over een kerk in een grote stad als New York. Het kan zomaar zijn dat je in je eigen dorp of stad je op een hele andere doelgroep moet richten. Dat kun je marketing noemen maar Paulus zegt al dat hij de Joden een Jood en de Grieken een Griek wil zijn. Persoonlijk denk ik dat je het meeste bereikt door Christen-zijn te doen, niet door je Christen te noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bijvoorbeeld, je richt je op 'de jongeren', maar in werkelijkheid richt je je slechts op een bepaalde groep jongeren.

Dat klopt, maar als je als gemeent er echt mee aan de slag gaat dan ga je zulke zaken definieren in een plan van aanpak. Dan bepaal je daarin precies wie je wenst te bereiken en op welke manier. Dat klinkt heel zakelijk, maar daarmee maak je wel het een en ander inzichtelijk. Gemeentes zouden meer zichtbaar naar buiten mogen zijn om te laten zien hoe en wat van de kerk. Je kan, zeker niet in NL, verwachten dat er mensen vanzelf naar komen. Mensen hebben het nodig gewezen te worden op de rol van de gemeente en wat zij te bieden heeft. Een gemeente heeft namelijk ook last van concurrentie van menig sport.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid