Gast Anon_phpbb Geplaatst 23 december 2011 Rapport Share Geplaatst 23 december 2011 Ik heb een vraag over Openbaring 2:6 en 2:15. In beide teksten wordt gesproken over de Nikolaieten: Openbaring 2:6 Het pleit echter voor u dat u net als ik de praktijken van de Nikolaieten verafschuwt. Openbaring 2:15 Zo is het ook bij u: sommigen houden op dezelfde manier vast aan de leer van de Nikolaieten. Wie kan mij vertellen wie de Nikolaieten waren en wat hun leer/praktijken inhielden? Link naar bericht Deel via andere websites
Boterbloem 0 Geplaatst 23 december 2011 Rapport Share Geplaatst 23 december 2011 Dat waren gelovigen die het geloof aanpasten om zo zonden te kunnen blijven doen. Dus eigenlijk bewust mee doen aan iets waarvan je weet dat het fout is maar met een soort excuusjes proberen je gedrag goed te praten (of zoals de Nikolaiten je geloof aanpassen aan je eigen wil) Zo heb ik het laaaaaaaaaaang geleden gehoord Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 23 december 2011 Rapport Share Geplaatst 23 december 2011 Er is vrij weinig bekend over deze leer en praktijken. De meeste bijbelverklaarders houden het op een stroming waarbij veel hoererij aan te pas kwam. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 23 december 2011 Rapport Share Geplaatst 23 december 2011 . Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 23 december 2011 Rapport Share Geplaatst 23 december 2011 misschien kun je hier wat vinden? http://www.bijbelgetrouw.nl/forum/topic.php?id=1189 of google eens op nikolatieten er zijn genoeg resultaten... waar best bruikbare dingen tussen zitten Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 24 december 2011 Rapport Share Geplaatst 24 december 2011 Deze ketterij is succesvol bestreden, als we al niet meer weten wat die inhield! Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 24 december 2011 Rapport Share Geplaatst 24 december 2011 of ze zijn geweldig goed ge infiltreerd... Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten