Spring naar bijdragen

Houd God nog van mij


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Ik hoop dat jullie mij hiermee willen helpen.

Ik heb een vriend van een schat ik ben christelijk en hij ook hetzelfde als mij.

Het enige probleem is dat ik stiekem met hem hebt en mijn ouders weten het niet want dat mag ook niet.

Ik ben namelijk arabisch en bij ons iin het cultuur is het zo dat we geen relaties mogen ( op zoo een leeftijd) ik ben 17.

Het gaat heel erg serieus tuusen ons en we houden allebij van elkaar en ook van GOD natuurlijk. Het is zo dat ik steeds moet liegen tegen mijn ouders zodat ik naar hem toe kan gaan. maar daardoor voel ik me schuldig over. De vraag is Houd God hierdoor nog van mij?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Rinaa,

God houdt altijd van jou, het maakt niet uit wat je doet. Daar hoef je niet bang voor te zijn.

Maar ik begrijp dat je in een moeilijke situatie zit. Komt jouw vriend uit dezelfde cultuur?

Wat gebeurt er als je het aan je ouders zou vertellen?

En je zegt dat het niet gebruikelijk is om op deze leeftijd een relatie te hebben, maar mag dat op een latere leeftijd wel? Of is het de bedoeling dat jullie dan meteen zouden trouwen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Jaa hij komt uit hetzelfdde cultuur als mij en hij is 21 jaar

Later kan ik hem pas aan me ouders voorstellen (later is over ong 2 jaar)

Maar het is niet alleen dat we hebben ook sex met elkaar gehad dit is mijn grootste punt.

Ik voel me heel veilig bij hem

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar wat zou er gebeuren als je het nu aan je ouders zou vertellen? Je hoeft dan natuurlijk niet meteen te vermelden dat jullie ook seks hebben gehad.

Maar mag je bijvoorbeeld wel gewoon vrienden zijn met een jongen? Dan zou je hem misschien eerst als een vriend kunnen introduceren zodat ze aan hem kunnen wennen of iets dergelijks.

Ik begrijp dat je erg gek op hem bent en met hem samen wil blijven, toch? Maar het is ook niet fijn om tegen je ouders te moeten liegen. Ik hoop dat jullie een middenweg vinden.

Misschien zijn er nog andere crediblers die je van advies kunnen voorzien. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

God houdt inderdaad altijd van je. Iets anders is het of het goed is om continue te moeten liegen om met je vriend om te kunnen gaan. Wat is het ergste wat er kan gebeuren als je je ouders vertelt dat je iemand ontmoet hebt waar je mee verder wil en aan hen wil voorstellen? Daarbij als je ook seks met hem hebt, loop je ook het risico zwanger te worden. Met voorbehoedsmiddelen is kans misschien niet zo groot maar niet weg. Misschien moet je God om wijsheid hierover te vragen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid