Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Waarom mogen gereformeerde geen TV?

waarschijnlijk omdat de kerk / gemeente ergens uit de bijbel een tekst heeft gehaald en zoiets er uit heeft afgeleid.

Wat dan zoal? Dat je geen beelden mag kijken? Gereformeerden mogen dan voor jou overkomen als rare snuiters, maar zo bont maken we het nu ook weer niet.
Ik ken zo iemand en wat ik dan raar vind is dat ze wel een camera /fototoestel hadden. Op de pc mochten ze die wel afspelen. erg raar :Y
Want een fototoestel is een TV? Denk is na man..

Doe maar rustig hoor.

Ik denk dat ze bedoeld wel filmen maar niet kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Wel filmen maar niet kijken? Dat is toch nog steeds exact hetzelfde? Een film kijken, waarmee bedoeld wordt 'een film gemaakt in b.v. Hollywood' of in een zin als 'naar de film gaan' is totaal anders dan zelf zaken filmen en die later terug kijken. Dat zijn namelijk persoonlijke zaken gefilmd in de privésfeer voor en door jou. Het zijn jouw gebeurtenissen door jou op film gezet, ja waarom zou je die in vredesnaam niet terug kijken?

Dat ik wat pissig reageerde komt door de stupiditeit van sommige vragen, waarbij door logisch na te denken zelf al een antwoord gegeven kan worden. Helemaal wanneer er onderhand behoorlijk wat pagina's in dit topic zijn waar de gedachte achter het al dan niet kijken van TV uitgelegd is (voornamelijk door mij, alhoewel ik zelf die mening niet ben toegedaan).

De vergelijking tussen TV en een foto/filmcamera ontgaat mij dan ook volkomen. Dat is net zo'n vergelijking als principieel geen radio luisteren en dan vragen of je wel geluid mag horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laat ik mijn beeld over de tv even uitleggen:

Ik vind het absoluut niet raar dat mensen geen tv in huis hebben, ik vind het zelfs begrijpelijk. Tegenwoordig is er zoveel rotzooi op tv. Alleen het verbieden vind ik wat te ver gaan.

Ik zelf heb wel een tv, ook al staat ie amper aan. Sommige films zijn overigens erg mooi (te denken aan huis op de prairie), ik weet niet of ze die dan ook niet mogen zien.

In elk geval ik heb zoiets:

Als je tv kijkt, vraag jezelf dan gewoon af; " Stel Jezus zit naast je, wat zou Hij dan zeggen over dat programma? , zou je het dan nog blijven kijken"

Bewust tv kijken is wat veel mensen vergeten, ze worden snel meegesleept door de media en dat is een groots gevaar.

Dat is mijn mening over de tv. Wat betreft hoe gereformeerden die geen tv in huis mogen hebben, met alle respect maar ik vind dat gewoon een beetje te ver gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Laat ik mijn beeld over de tv even uitleggen:

Ik vind het absoluut niet raar dat mensen geen tv in huis hebben, ik vind het zelfs begrijpelijk. Tegenwoordig is er zoveel rotzooi op tv. Alleen het verbieden vind ik wat te ver gaan.

Ik zelf heb wel een tv, ook al staat ie amper aan. Sommige films zijn overigens erg mooi (te denken aan huis op de prairie), ik weet niet of ze die dan ook niet mogen zien.

In elk geval ik heb zoiets:

Als je tv kijkt, vraag jezelf dan gewoon af; " Stel Jezus zit naast je, wat zou Hij dan zeggen over dat programma? , zou je het dan nog blijven kijken"

Bewust tv kijken is wat veel mensen vergeten, ze worden snel meegesleept door de media en dat is een groots gevaar.

Dat is mijn mening over de tv. Wat betreft hoe gereformeerden die geen tv in huis mogen hebben, met alle respect maar ik vind dat gewoon een beetje te ver gaan.

Als ik je hele post lees en dan vergelijk met de laatste zin vind ik dat wat tegenstrijdig. Het is niet ongewoon dat 'refo's' wel series kijken als het Kleine huis op de prairie enzo, maar vanwege al het pulp de tv niet in huis halen.

Ik heb ook geen tv, en gisteren keek ik mtv (stond aan in de kebabzaak :#) en vind ik het niet eens zo heel erg ;) Kwaliteitsmeuk kan je selectief kijken op internet :):#

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid