Spring naar bijdragen

gospelkerk


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

ik ben op zoek naar een gospelkerk niet te ver van Venlo.

ik zag dat er wel in amsterdam en arnhem zijn maar dit vind ik een beetje ver.

we willen onze zoon graag laten dopen in een gospelkerk maar op internet kan ik er weinig over vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je hiermee een evangelische- of pinkstergemeente bedoelt, zal het niet eenvoudig zijn er één te vinden waar je je kind kunt laten dopen. In dit soort gemeenten doet men meestal alleen aan volwassendoop, waarbij degene die gedoopt wordt dus zelf de keus maakt. Enige uitzondering hierop zijn een paar Vrije Evangelische Gemeenten (en dan niet van de bond, maar aangesloten bij de federatie). Daar zijn dan beiden mogelijk: zowel kinder- als volwassendoop. Voorwaarde is dan wel, dat de ouders die hun kindje laten dopen bewust christen zijn, het voornemen hebben hun kind christelijk op te voeden en alles zullen doen wat in hun vermogen ligt, om hun kind God te doen leren kennen. Als je zelf niet actief betrokken bent bij de betreffende gemeente en geen lid bent van een gemeente, of lid bent van een andere kerk of gemeente, zul je wel goed moeten kunnen motiveren waarom je dan dáár je kindje wilt laten dopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tje, dat heeft meer te maken dat er nogal eens katholieken zijn die het verschil niet meer kennen tussen de Mis en een anderssoortige kerkdienst. Zij behoren dan vaak tot parochies waar dat verschil ook nauwelijks meer wordt gemaakt vanuit ongeloof in de eucharistie en verkwanseling van de liturgie. Maar de Mis is toch echt katholiek. Protestanten houden erediensten, of diensten van woord en gebed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wordt er inderdaad persé een RK mis? Een dame uit ons katholieke buurdorp noemde de evangelische trouwdienst van een kennis van mij ook een 'prachtige mis'.

Dat moet jessica2k zelf maar bedenken dan; in het lijstje staan ook evangelische kerken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tje, dat heeft meer te maken dat er nogal eens katholieken zijn die het verschil niet meer kennen tussen de Mis en een anderssoortige kerkdienst. Zij behoren dan vaak tot parochies waar dat verschil ook nauwelijks meer wordt gemaakt vanuit ongeloof in de eucharistie en verkwanseling van de liturgie. Maar de Mis is toch echt katholiek. Protestanten houden erediensten, of diensten van woord en gebed.

Het verschil tussen een mis en een eredienst/dienst van woord en gebed/samenkomst ken ik. Wat ik echter bedoel te zeggen is: aangezien de dame die ik in de evangelische dienst ontmoette, dit een mis noemde, bedoelen mensen dus niet per definitie een 'mis', wanneer ze 'mis' zeggen.

Maar idd, zoals Ursa zegt, kan Jessica2k zelf alleen vertellen of ze echt een RK mis bedoelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

hmm eerlijk gezegt heb ik niet zo heel veel verstand van de kerken hier in de buurt.

maar in Venlo is er geen kerk die het doet zoals ze in een gospelkerk het doen. ken het ook alleen van andere mensen die het vertellen maar het moet heel anders zijn als een RK kerk. ik zou voor de doopviering graag iets speciaals willen doen maar heb rondgekeken en de dichtstbijzijnde gospelkerk is in brunsum. nu vind ik dat een beetje ver rijden voor de kleine man. hopelijk komt er toch nog iemand met een suggestie over een kerk.

iedereen die zijn best al gedaan heeft bedankt en als iemand nog iets weet hoor ik het graag (K)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus als ik het goed begrijp wil je je kind laten dopen in een kerkgemeenschap waar je eigenlijk nooit komt en wat je eigenlijk gewoon leuk lijkt.

Hoeveel waarde hecht jij aan de gemeenschap van broeders en zusters in Christus? En verwacht je eigenlijk zonder meer dat zo'n voorganger je kind gaat dopen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

? denk niet dat ik daar antwoord op hoef te geven want daar gaat het helemaal niet om.

ik ben katoliek opgevoed en wil mijn kind ook zo opvoeden. alleen weet ik dat vrienden van mij de vieringen ook in een gospelkerk hebben gedaan maar dat is allemaal niet hier in de buurt. ze wonen in rotterdam. dus weet niet wat het hier mee te maken heeft maar als ik al zoon vraag krijg weet ik niet of ik er goed aan doe om het hier op de site na te vragen. ik dacht dat de mensen hier wel hun kennis wilde delen. omdat ik er zelf niet zo heel veel vanaf weet dacht ik dat hier wel behulpzame mensen me konden helpen maar helaas. denk dat ik maar ergens anders hulp ga vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid