Iris1 0 Geplaatst 23 september 2011 Rapport Share Geplaatst 23 september 2011 Beetje raar misschien, maar ik heb toch een vraag. Mijn moeder was in haar laatste jaren Hindoe geworden, toen ze was overleden heb ik een beeldje van een Hindoegod van haar geërfd. 1 van mijn poezen heeft net dat beeldje kapot gegooid. Ik had er een beetje een raar gevoel bij. Misschien moet ik deze niet proberen te lijmen en gewoon weggooien (ik heb nog meer van mij moeder en ik ben Katholiek). Ik weet dat in de bijbel staat dat je geen afgoden in huis mag halen en vereren ed. Wat denken jullie? Is dit misschien een teken??? Of ga ik nu te ver? Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 23 september 2011 Rapport Share Geplaatst 23 september 2011 Of het een teken is of niet weet ik niet. Hier valt wel vaker wat kapot. Je kan het beeldje best maken als het een dierbare gedachtenis aan je moeder is. Ik neem namelijk aan dat je het beeld of de godheid waar het voor staat niet aanbid als katholiek. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 23 september 2011 Rapport Share Geplaatst 23 september 2011 @iris1: wat versta jij onder beelden dienen? even concreet: als jij nou dat beeldje in de prullenbak gooit, gooi ij dan voor je gevoel een god van je weg of gooi je iets weg wat van je moeder was? als je dan je God weggooit is het beeldendienst. Zo niet, dan niet of het een teken is weet ik niet... ik zou het niet weten... Ik zou het persoonlijk als een ongelukje zien... met vriendelijke groet, wees een licht Link naar bericht Deel via andere websites
Iris1 0 Geplaatst 23 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 september 2011 Nee, haha, dat doe ik niet. Maar ik moest gewoon denken aan de teksten in de bijbel. Misschien moet ik er maar niet meer van maken als dat het is Link naar bericht Deel via andere websites
Iris1 0 Geplaatst 23 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 september 2011 Nee, ik zie het niet als God, maar wel als toevlucht voor mijn moeder. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 23 september 2011 Rapport Share Geplaatst 23 september 2011 Je mag idd geen andere goden aanbidden. Maar een afgod kan van alles zijn, ook geld, je tv, je pc, etc. Alles wat de plaats van God inneemt in je leven. Wat dat beeldje betreft: het is pas een afgod wanneer je het als zodanig zou gaan behandelen. Ik zou er persoonlijk zelf geen probleem mee hebben en kan me goed voorstellen dat je het als erfstuk zou bewaren. Maar je moet uiteindelijk je eigen geweten er in volgen. Wanneer het enorm in de weg staat in je leven, kun je er beter afstand van doen. Link naar bericht Deel via andere websites
Iris1 0 Geplaatst 23 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 september 2011 Ja, ik denk dat ik het weg doe. Ik heb genoeg van mijn moeder. Het voelde niet goed op de een of andere manier. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 23 september 2011 Rapport Share Geplaatst 23 september 2011 Of het een teken is, weet ik ook niet. Maar ik zou het inderdaad weggooien. Als iets niet samen gaat met geloof, maar twijfel brengt, is het goed om er afstand van te doen, zodat het niet tussen jou en God in komt te staan. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten