Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Beetje raar misschien, maar ik heb toch een vraag.

Mijn moeder was in haar laatste jaren Hindoe geworden, toen ze was overleden heb ik een beeldje van een Hindoegod van haar geërfd. 1 van mijn poezen heeft net dat beeldje kapot gegooid. Ik had er een beetje een raar gevoel bij. Misschien moet ik deze niet proberen te lijmen en gewoon weggooien (ik heb nog meer van mij moeder en ik ben Katholiek). Ik weet dat in de bijbel staat dat je geen afgoden in huis mag halen en vereren ed.

Wat denken jullie?

Is dit misschien een teken??? Of ga ik nu te ver?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

@iris1: wat versta jij onder beelden dienen?

even concreet: als jij nou dat beeldje in de prullenbak gooit, gooi ij dan voor je gevoel een god van je weg of gooi je iets weg wat van je moeder was?

als je dan je God weggooit is het beeldendienst. Zo niet, dan niet

of het een teken is weet ik niet... ik zou het niet weten... Ik zou het persoonlijk als een ongelukje zien...

met vriendelijke groet,

wees een licht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je mag idd geen andere goden aanbidden. Maar een afgod kan van alles zijn, ook geld, je tv, je pc, etc. Alles wat de plaats van God inneemt in je leven.

Wat dat beeldje betreft: het is pas een afgod wanneer je het als zodanig zou gaan behandelen. Ik zou er persoonlijk zelf geen probleem mee hebben en kan me goed voorstellen dat je het als erfstuk zou bewaren.

Maar je moet uiteindelijk je eigen geweten er in volgen. Wanneer het enorm in de weg staat in je leven, kun je er beter afstand van doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid