Spring naar bijdragen

Geldproblemen bij Soul Survivor


Aanbevolen berichten

HARDERWIJK - Door tegenvallende bezoekersaantallen van het jaarlijkse festival heeft de charismatisch-evangelische jongerenorganisatie Soul Survivor geld tekort.

De situatie is niet zo acuut dat de salarissen niet meer kunnen worden betaald, relativeert voorzitter Lambert Dekkers het bericht op de website van Soul Survivor. Daarin wordt de Summer Party aangekondigd, een benefietconcert, ,,want het geld is op''. Dekkers: ,,Als jeugdorganisatie hebben we op een heel directe manier gecommuniceerd. Naast het festival hebben we nog een aantal nevenactiviteiten die niet kostendekkend zijn, zoals trainingen voor jeugdleiders en campagnes voor sociale gerechtigheid. Doordat dit jaar minder jongeren naar het festival zijn gekomen, is de buffer voor extra projecten te klein geworden.''

Het benefietconcert is gratis toegankelijk, maar Soul Survivor hoopt daar jonge donateurs te winnen. ,,We hebben nu ongeveer vijfhonderd donateurs die tussen de vijf en 25 euro per maand geven.''

De donateurs haken weer af als ze iets ouder worden. ,,Het verloop is groot, daardoor hebben we steeds nieuwe donateurs nodig. We willen ook gaan proberen de oudere jongeren vast te houden. Die geven dan niet voor de eigen generatie, maar voor de generatie na hun.''

Soul Survivor heeft een kantoor waar drie betaalde krachten zitten en een leiderschapsteam van vijf vrijwilligers. Daaronder hangen nog ruim driehonderd vrijwilligers die zich op allerlei manieren inzetten voor de organisatie.

Lees verder in het Nederlands Dagblad

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op donderdag 19 augustus 2010 10:01:10 schreef Thorgrem het volgende:

Is dit niet een jaarlijks terugkomend bericht? (of was dat een ander festival?)

Bij Flevo festival hoor ik er elk jaar over, maar dat is een ander type festival.

Verder heb ik laatste paar keer wat gelezen over financiële problemen bij TRIN. Maar over soul survivor staan me dergelijke berichten me niet bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zaterdag 21 augustus 2010 02:29:45 schreef Olorin het volgende:

[...]

Bij Flevo festival hoor ik er elk jaar over, maar dat is een ander type festival.

Verder heb ik laatste paar keer wat gelezen over financiële problemen bij TRIN. Maar over soul survivor staan me dergelijke berichten me niet bij.

Dan zal het ongetwijfeld Flevo festival geweest zijn. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid