Michiel 14 Geplaatst 29 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2010 [preview]In Canada is veel ophef ontstaan nadat een anglicaanse priester vorige maand een hostie gaf aan de hond van een kerkganger. Anglicanen uit heel Canada en zelfs rooms-katholieken lieten hun ongenoegen blijken. [/preview]De betreffende priester heeft inmiddels haar excuses aangeboden. Donald Keith bezocht vorige maand voor het eerst een viering van Marguerite Rea in Toronto. Hij had zijn hond, een herder, bij zich omdat honden in de kerk welkom zijn. Om hem te verwelkomen, nodigde Rea hem persoonlijk uit naar voren te komen voor de heilige communie. Hond en baasje kregen toen een hostie. Verschillende parochianen klaagden bij de bisschop over het voorval, waarna de gebeurtenis landelijk bekend werd en bekritiseerd werd. Keith en zijn hond zijn nu nog steeds welkom in de kerk, maar de viervoeter krijgt in de toekomst geen hostie meer. Volgens de officiële anglicaanse leer is de geconsacreerde hostie het lichaam van Jezus Christus. Daarom moet het met respect worden behandeld. Bron: IKON Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 29 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2010 Dolletjes, ik wil dat mijn konijn katholiek wordt. Kan ik haar laten dopen? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 30 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2010 Als je konijn gelooft, kan dat Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 30 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2010 Op donderdag 29 juli 2010 10:05:51 schreef Thorgrem het volgende: Dolletjes, ik wil dat mijn konijn katholiek wordt. Kan ik haar laten dopen? Ik zou daar mee oppassen, straks verdrinkt ze, maar verder? Zodra Pastoor Vlaar weer terug is kun je een afspraak maken. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 30 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2010 Link naar bericht Deel via andere websites
RaiN 0 Geplaatst 31 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2010 Op vrijdag 30 juli 2010 12:19:55 schreef EulogÃa het volgende: Als je konijn gelooft, kan dat dat is nou het mooie aan de katholieke kerk, je hoeft niet te geloven om gedoopt te worden, die keuze wordt voor je gemaakt.. Link naar bericht Deel via andere websites
tucker 28 Geplaatst 30 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2010 In dat geval.. konijn in het bad Alhoewel ik konijn met kersen en wat bier prefereer maar da's wel erg offtopic. Vreemd dat ze een hosti aan een hond uitdelen, dan kun je verwachten dat je klachten krijgt. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten