Spring naar bijdragen

Kruis verdwijnt van Sinterklaaspak


Aanbevolen berichten

[preview]Het kruis zal voortaan minder te zien zijn op de mantel en de mijter van het Sinterklaaskostuum. Entertainmentbedrijf Ras Entertainment uit Weert bant het kruis voortaan van het pak van de goedheilige man. Het kan namelijk associaties oproepen met kindermisbruik in de katholieke kerk. [/preview]Dat zegt Ricardo Ras in de Limburgse kranten.

In Sinterklaastijd verzorgt Ras optredens van sinterklaas voor instellingen en bedrijven. " Het handelsmerk van de Sint is dat hij een kindervriend is, en zo'n kruis roept dan weer associaties op met kindermisbruik, dus gaat het era" zei Ras. " Daarnaast is Sinterklaas anno 2010 een commerciële kindervriend, je moet kerk en commercie van elkaar scheiden."

De Rooms-Katholieke achtergrond van de Sint heeft volgens Ras geen enkele betekenis meer. In september presenteert hij zijn nieuwe kruisloze kostuum voor de kindervriend.

Bron: cip.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op maandag 12 april 2010 06:03:37 schreef Joost het volgende:

Ik vind hem wel wat vergezocht knipoog_dicht.gif

Ik zeker ook. Mijn moeder vind het net zoiets als dat het woord 'negerzoen' niet meer kan. Ik wacht ook nog steeds totdat ze 'moorkop' gaan verbannen.

Volgens mij hebben die mensen gewoon niks beters te doen dan te lang nadenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dinsdag 13 april 2010 10:31:40 schreef Machiavelli het volgende:

Ik wacht nog steeds op het moment dat ze Roman Polanski films niet meer gaan verkopen vanwege associaties met seksueel misbruik...

Trouwens, was Sinterklaas niet een kinderfeest, een feest voor kinderen die nauwelijks een flauw benul hebben van de huidige schandalen?

Dit is natuurlijk gedaan om al die doordenkende volwassenen voor te zijn, die denken dat als hun kind bij Sint op schoot gaat zitten Sint ook maar gelijk zijn hand in hun onderbroekje schuift omdatie een kruis op zijn mijter heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed verzonnen hoor! Nu is de de sint slechts nog een heilig veklaarde kindervriend in bisschoppelijke kleding zonder kruis. Nou, nu zijn alle katholieke verwijzingen er uit! Net als bij vele andere bisschoppen die naar ik meen ook geen kruis op hun mijter dragen.

Slimme jongens hoor! Zou waarschijnelijk goed passen bij de sint' witte en gekleurde Pieten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op maandag 12 april 2010 07:23:43 schreef MartineV het volgende:

"en zo'n kruis roept dan weer associaties op met kindermisbruik"

Wat heeft het kruis in hemelsnaam te maken met kindermisbruik???

Dat is net als alle geblondeerde mensen verbieden omdat dat associaties oproept met Wilders...

Kennelijk associeert die persoon christenen met pedofilie. Niet nieuws hoor. De Romeinen vonden ons al een stel seksbeluste kanibalistische atheïsten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid