Spring naar bijdragen

Christenen: niet terugtrekken uit popcultuur


Aanbevolen berichten

Het is een grote zonde dat christenen de popcultuur hebben verlaten, vinden Fulco Polderman en Jair Sagström van Speakers Union. Zij faciliteren dinsdagavond 9 november in Ede een seminar over de ‘relevantie van muziek en de popcultuur in Gods koninkrijk’.

Speakers Union vindt dat Gods koninkrijk en de popcultuur veel met elkaar te maken hebben. Op het seminar deelt Jair hierover vanuit de Bijbel een aantal gedachten: Hoe kunnen we vandaag de dag met muziek omgaan? “Ik vind het belangrijk dat christenen verder kijken dan alleen hun kerkmuren. Als je naar muziek luistert, moet je je afvragen waarom je dat doet en welk doel het dient.â€

Fulco zal vertellen over de praktische kant van het muziek maken. Hij spreekt vanuit zijn eigen ervaringen in de muziekindustrie en zijn contacten met artiesten. Aan de hand van voorbeelden laat hij zien hoe christenen op een relevantie manier hun licht kunnen laten schijnen in de (pop)cultuur.

Fulco Polderman werkt in het dagelijkse leven als marketing manager voor Brand New Live en is daarbij verantwoordelijk voor de marketing van onder meer de concerten van Marco Borsato en Symphonica in Rosso. Eerder werkte hij met artiesten als Krezip, Alain Clark en Voicst.

Jair Sagström is medeoprichter van de labels Sally Forth Records (sallyforthrecords.com) en Volkoren (volkoren.com) en van Stichting Reck. Het seminar wordt gehouden op dinsdagavond 9 november om 20.00 uur in de Proosdijboerderij, Proosdijweg 39 te Ede.

Bron: uitdaging.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Is het niet zo dat Christelijke muziek wordt geweerd in de Nederlandse cultuur? Welke radiozender draait nog Christelijke muziek? Zelfs de Engelstalige Christelijke popmuziek wordt (haast) niet gedraaid, met af en toe een enkele uitzondering. Maar ik heb nog nooit Michael W smith, Chris Tomlin of Amy Grant op bijv. Radio 3 gehoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op woensdag 10 november 2010 12:05:12 schreef DennisJ het volgende:

Is het niet zo dat Christelijke muziek wordt geweerd in de Nederlandse cultuur? Welke radiozender draait nog Christelijke muziek? Zelfs de Engelstalige Christelijke popmuziek wordt (haast) niet gedraaid, met af en toe een enkele uitzondering. Maar ik heb nog nooit Michael W smith, Chris Tomlin of Amy Grant op bijv. Radio 3 gehoord.

Dat heeft verder niets met de Nederlandse cultuur te maken maar meer met de bedroevende kwaliteit van de muziek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op woensdag 10 november 2010 12:05:12 schreef DennisJ het volgende:

Is het niet zo dat Christelijke muziek wordt geweerd in de Nederlandse cultuur? Welke radiozender draait nog Christelijke muziek? Zelfs de Engelstalige Christelijke popmuziek wordt (haast) niet gedraaid, met af en toe een enkele uitzondering. Maar ik heb nog nooit Michael W smith, Chris Tomlin of Amy Grant op bijv. Radio 3 gehoord.

En logisch natuurlijk. smile.gif

Radio's draaien voor een groot deel wat populair is, of iig van wat ze denken wat populair is. En die muziek die jij noemt is buiten een bepaald christelijk wereldje nu eenmaal niet populair. Dat heeft niet alleen maar te maken met ‘weren’, maar ook met de muziekmarkt. Dat kennelijk die christelijke popmuziek die je noemt qua muziek en qua teksten veel mensen niet aanspreekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Op woensdag 10 november 2010 04:20:09 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Dat heeft verder niets met de Nederlandse cultuur te maken maar meer met de bedroevende kwaliteit van de muziek.

Daar ben ik het niet mee eens. Verschillende amerikaanse artiesten die christelijke muziek maken, kunnen.goed mee komen met de popmuziek. In amerika wordt wel gewoon christelijke muziek/artiesten gedraaid op de radio.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

En logisch natuurlijk. smile.gif

Radio's draaien voor een groot deel wat populair is, of iig van wat ze denken wat populair is.

En hoe wordt muziek populair? Toch doordat het wordt gedraaid op de radio.. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op vrijdag 12 november 2010 10:55:41 schreef DennisJ het volgende:

Daar ben ik het niet mee eens. Verschillende amerikaanse artiesten die christelijke muziek maken, kunnen.goed mee komen met de popmuziek. In amerika wordt wel gewoon christelijke muziek/artiesten gedraaid op de radio.

Als ze goed mee kunnen komen zullen ze hier ook wel op de radio gedraaid worden.

De VS is een veel groter land en minder geseculariseerd als Nederland. Dus daar heb je het als christelijke artiest makkelijker. Want net zoals er christelijke jongeren bestaan die niet naar de liederen van Lady Gaga willen luisteren kan ik me voorstellen dat ongelovige jongeren niet staan te wachten op liedjes met een enorm hoog aanbiddingsgehalte. En als het puur om de muziek gaat, dan zijn kennelijk een hoop christelijke artiesten niet interessant genoeg om naar geluisterd te worden door jongeren die niet zoveel met geloof op hebben. Want, er zijn best christelijke artiesten en bands die het wel in de top40 redden. U2, Mary Mary, etc. Die kennelijk voor ook niet-christelijke jongeren interessant zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid