Spring naar bijdragen

bespeel je een instrument en/of zing?


Aanbevolen berichten

Ik kan accordeon spelen, die ben ik nog niet tegen gekomen... Ik heb 5 jaar les gehad daarin, daarvoor 2 jaar blokfluit les gehad en nu heb ik een gitaar en daar wil ik op leren spelen, maar speel meer een beetje voor mezelf...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 353
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:12:34 schreef Tools het volgende:

ik woon in Rotterdam, laat maar eens iets horen dan > sulphurnova@gmail.com

Hmm ik zit nu in een band die eerst in de Industrial/rock richting zat maar de zanger en de gitarist besloten deze week meer pop/rock te maken. Dus de drumster (hth schrijf je dat?!) en ik willen andere, type coal chamber achtige, band beginnen. Deze keer zal ik mijn gekrijs aanwenden tot het vervullen van de smetteloze lucht hier. Ben het softe popperige beetje zat wat ik tot nu toe heb moeten spelen in bands.

Link naar bericht
Deel via andere websites

maar vind je Coal Chamber-achtige muziek niet richting pop gaan dan? Ik ken dat als zgn. 'spookycore', en hoewel dat genre vaak een lekkere groove kan hebben, vind ik CC nou nie echt je-van-het ofzo. Als je aan industrial denkt, waar hebben we het dan over? Godflesh, Pitch Shifter, Kovenant, Samael? Dat vind ik gaaf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:51:36 schreef Tools het volgende:

maar vind je Coal Chamber-achtige muziek niet richting pop gaan dan? Ik ken dat als zgn. 'spookycore', en hoewel dat genre vaak een lekkere groove kan hebben, vind ik CC nou nie echt je-van-het ofzo. Als je aan industrial denkt, waar hebben we het dan over? Godflesh, Pitch Shifter, Kovenant, Samael? Dat vind ik gaaf.

Ik vind CC geen Radiohoofd of Coldplay nummers.

Zelf ben ik een hele grote Nine Inch Nails fan. Kovenant vind ik ook aardig te pruimen. Godflesh ook wel maar muzikanten die zoiets willen maken heb ik nog nooit kunnen vinden. Het maken zal misschien nog wel gaan. Ik speel naast basgitaar, keyboard.

Muziek maken gaat mij vooral om de hobby, niet zoals een gedeelte van de band nu wil om melodieuze schuifelliedjes te maken die bij veel mensen in de smaak vallen. Ik heet geen Robby Williams.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:57:28 schreef Tools het volgende:

Jammer
big-smile.gif

maar je hebt een punt; ik houd niet zo van het opzoeken van het 'populaire'; je smaak klinkt ook goed. Heb je al wat demo's?

(we hadden dit gesprek ook via PM's kunnen voeren - is die optie hier ook beschikbaar?)

PM is hier voor zover ik weet niet.

Demo hebben we zelf nog niet. Lig beetje in de clinch met de gitarist omdat deze al zijn geld aan weet en drank besteed en daarom nooit mee kan oefenen. Geld voor opname's heeft hij al helemaal niet. En aangezien ik geen Sinterklaas ben die alles betaal, zitten opname's er niet in. Is ook een reden dat ik, en drummer, het absoluut niet meer zien zitten op deze manier. De zanger heeft best talent, maar ik ben niet iemand die R.E.M.2 vormt voor z'n hobby. Het kan best mooi zijn, maar het is niet de muziek die ik leuk vind om te maken met een band. Ik zoek een uitdaging. Met poprock kan ik lekker rustig staan bassen. Maar ik wil stukken die voor mij een uitdaging vormen, waar ik een stuk energie in leg en voldoening uitkrijg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:03:22 schreef Huskarl het volgende:

[...]

PM is hier voor zover ik weet niet.

Demo hebben we zelf nog niet. Lig beetje in de clinch met de gitarist omdat deze al zijn geld aan weet en drank besteed en daarom nooit mee kan oefenen. Geld voor opname's heeft hij al helemaal niet. En aangezien ik geen Sinterklaas ben die alles betaal, zitten opname's er niet in.

ik kan dat verhaal ja... ken je geen technici die op een goedkope manier je uit de brand kunnen helpen?

Quote:
Ik zoek een uitdaging. Met poprock kan ik lekker rustig staan bassen. Maar ik wil stukken die voor mij een uitdaging vormen, waar ik een stuk energie in leg en voldoening uitkrijg.

yeah, heb ik ook. als't maar geen punk spul is knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eisen: Een beetje kunnen spelen en plaats hebben voor een drummer en een bassist in je programma. Gothic/Industrial/Metal/Rock is de richting een beetje.

Ik zou zelf niet weten waar ik de technici vandaan kan halen. En tot nu toe kan ik met alleen de bas en de drums weinig zinnigs opnemen meen ik zelf. Ik zelf zou de grunts ook kunnen opnemen maar dan heb je het gehad en ik wil, al zou het kunnen, niet enkel gekrijs willen opnemen.

Overigens ben ik een tijd geleden een punkband begonnen maar heb dat stopgezet omdat ik er absoluut geen bal en moer aanvind om met 4 accoorden een hoop anorcho en heroine punkers aan het pitten te krijgen. Ik wil muziek maken. En dat mag best heftig en hard zijn, zolang het maar mooi is.

Overigens wil ik zelf als bassist ook best in een bandje er bij, maar het liefste neem ik de drummer mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 16:20:45 schreef Huskarl het volgende:

Eisen: Een beetje kunnen spelen en plaats hebben voor een drummer en een bassist in je programma. Gothic/Industrial/Metal/Rock is de richting een beetje.

Ik zou zelf niet weten waar ik de technici vandaan kan halen. En tot nu toe kan ik met alleen de bas en de drums weinig zinnigs opnemen meen ik zelf. Ik zelf zou de grunts ook kunnen opnemen maar dan heb je het gehad en ik wil, al zou het kunnen, niet enkel gekrijs willen opnemen.

Overigens ben ik een tijd geleden een punkband begonnen maar heb dat stopgezet omdat ik er absoluut geen bal en moer aanvind om met 4 accoorden een hoop anorcho en heroine punkers aan het pitten te krijgen. Ik wil muziek maken. En dat mag best heftig en hard zijn, zolang het maar mooi is.

Overigens wil ik zelf als bassist ook best in een bandje er bij, maar het liefste neem ik de drummer mee.

Nou ik heb wel intresse hoor. Ik zou best wel een keer willen jammen en kijken of het wat is. Maar euh, ik ben geen mega goede gitarist hoor. Maar kan best wel een beetje hakken en zagen op mijn gitaar. Oh hurkarl, kan jij ook zingen of grunten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:46:19 schreef Joëlle het volgende:

De basgitaar is gaaf!!!
party.gif

Mijn favo instrument om te bespelen
party.gif

Ik heb een 120 watt basversterker thuis staan. Daar kan je echt lekker op blazen!!

Zo iets wil ik voor mijn bass hebben, een distortion/overdrive pedaal

http://www.digitech.com/products/BassDriver.htm#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 16:25:34 schreef Huskarl het volgende:

Ik kan, al zeg ik het zelf, aardig grunten. Mijn zang gaat er langzaam op vooruit, daar oefen ik mee net als met bas met begeleiding van docenten.

Ik probeer zelf ook een beetje te schreeuwen in mijn band maar ik krijg na een uur last van mijn stem

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

ik speel piano, gitaar, drums, synthesizer (en zingen...weliswaar door een vocoder voor degenen die ut kennen puh2.gif)... en ik kan nog wat op een blokfluit dankzij mn basisschool stuutje.gif.

voor de rest maak ik solo en ook wel eens met [d]patrick veelal gesampelde nummers (elektro, dance, techno en trance) en ben ik met hem dj in een jongerencentrum in de buurt.

ohw, en soms verzorg ik ook wel eens goedkoop opnames voor kleine bands.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:07:58 schreef Purk het volgende:

Ik kan accordeon spelen, die ben ik nog niet tegen gekomen... Ik heb 5 jaar les gehad daarin

Ik 15 jaar smile.gif Speel ook in een lokaal ensemble, en in het Nationaal Jeugd Accordeon Orkest.

Ga zeer binnenkort beginnen met piano! party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid