Spring naar bijdragen

Indonesische kerken delen Korans uit


Aanbevolen berichten

De twee belangrijkste kerkelijke organisaties in Indonesië gaan gratis Korans uitdelen.

[preview]Het protestantse Verbond van Indonesische Kerken (PGI) en de rooms-katholieke Conferentie van Indonesische Kerken (KWI) hebben vrijdag bekendgemaakt dat zij het heilige boek van de moslims gratis gaan verspreiden onder Indonesiërs die in Australië gevangenzitten.[/preview] De actie is een gebaar richting de islamitische gemeenschap in Indonesië, die in toenemende mate geschokt lijkt over de oproep van een Amerikaanse kerk om op 11 september een ceremoniële Koranverbranding te houden.

De PGI en KWI doneren circa 500 Korans, die via de gematigde Indonesische moslimorganisatie Muhammadiyah aan kerken in Australië overhandigd zullen worden. Die zullen de boeken verder verspreiden.

Ook de Opperste Raad van Al-Azhar in Egypte, ’s werelds hoogste autoriteit van de soennitische islam, veroordeelt de voorgenomen Koranverbranding. In een fatwa beschuldigt Al-Azhar de kerk uit Florida ervan „haat en discriminatie aan te wakkeren.â€

Bron: Reformatorisch Dagblad

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dinsdag 17 augustus 2010 12:07:00 schreef JoostG het volgende:

What's next? 'Mein Kampf' uit gaan delen in Israel?

Dat is heel iets amders... Als je het toch naar de Nazi's wilt vertalen (Pas op voor De wet van Godwin) zou het er ongeveer zo uitzien:

"Joden delen Mein kampf uit aan Neo-Nazi's"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het een foute actie, inderdaad vergelijkbaar met \\\"Joden delen 'Mein Kampf' uit aan neo-nazi's\\\".

Korans verbranden vind ik ook een foute actie.

Ik zou het wel goed vinden als christenen hun goede wil zouden tonen door bijvoorbeeld geschenken aan moslims uit te delen, of iets anders, maar ik zou hen geen boek uitdelen dat hen aanmoedigt in hun geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is compleet te danken aan wat onbezonnen christenen in de VS die met hun koran verbranding niet enkel moslims beledigen maar aantonen compleet gebrek aan respect te hebben voor de gemeenschap van heiligen en geen enkele broederschap, empathie en verantwoordelijkheid tonen ten opzichte van christenen die in een wat problematischere situatie zitten.

En ja, als je dan als christelijke gemeenschap in een islamitisch land wil voorkomen dat je kerken worden afgebrand, vrouwen verkracht en mannen onthoofd dan doe je wat aan PR om zoveel mogelijk schade te voorkomen.

Niet deze christenen moet dit kwalijk worden genomen, maar de koranverbranders in de VS die uit pure zelfbevrediging met christelijke levens spelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als kerkgemeenschap korans uitdelen komt erg over als verraad aan het heilige christelijke geloof. En je doet de moslims daarmee schromelijk tekort. Wij hebben namelijk iets zoveel beters uit te delen dat een koran.

Blijkbaar zijn die kerken vergeten dat Jezus Christus de enige vredestichter is en dat het Evangelie de enige goede Boodschap is voor het heil van de mensen. Tragisch is dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zaterdag 21 augustus 2010 10:04:43 schreef RobertF het volgende:

Als kerkgemeenschap korans uitdelen komt erg over als verraad aan het heilige christelijke geloof. En je doet de moslims daarmee schromelijk tekort. Wij hebben namelijk iets zoveel beters uit te delen dat een koran.

Blijkbaar zijn die kerken vergeten dat Jezus Christus de enige vredestichter is en dat het Evangelie de enige goede Boodschap is voor het heil van de mensen. Tragisch is dat.

Wat fijn dat jij er bent om ons te onderwijzen. Zonder deze uitleg had ik slechts gedacht dat het een misplaatste manier was om de verhoudingen niet verder te verpesten, maar nu weet ik gelukkig dat die kerken het evangelie overboord hebben gegooit...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zaterdag 21 augustus 2010 10:04:43 schreef RobertF het volgende:

Als kerkgemeenschap korans uitdelen komt erg over als verraad aan het heilige christelijke geloof. En je doet de moslims daarmee schromelijk tekort. Wij hebben namelijk iets zoveel beters uit te delen dat een koran.

Blijkbaar zijn die kerken vergeten dat Jezus Christus de enige vredestichter is en dat het Evangelie de enige goede Boodschap is voor het heil van de mensen. Tragisch is dat.

Hele goede post.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zaterdag 21 augustus 2010 10:04:43 schreef RobertF het volgende:

Als kerkgemeenschap korans uitdelen komt erg over als verraad aan het heilige christelijke geloof. En je doet de moslims daarmee schromelijk tekort. Wij hebben namelijk iets zoveel beters uit te delen dat een koran.

Blijkbaar zijn die kerken vergeten dat Jezus Christus de enige vredestichter is en dat het Evangelie de enige goede Boodschap is voor het heil van de mensen. Tragisch is dat.

Laatst interviewde ik een pater die werkzaam was in de sloppenwijken in de hoofdstad van een Zuid-Amerikaans land. Hij zet zich in om keukens in de armste buurten op te zetten zodat mensen konden koken. Hij had een zeer duidelijk motto. Het kwam erop neer dat mensen eerst eten nodig hebben en dat er dan pas te praten valt over het evangelie. Zonder eten geen evangelie dus.

Daar moest ik aan denken toen ik dit artikel las. Deze kerken zijn het evangelie helemaal niet vergeten, maar beseffen zich dat in een vijandige omgeving het in leven blijven vrij essentieel is im überhaupt het evangelie te kunnen belijden laat staan verkondigen. Ik vind je uitspraak daarom wat voorbarig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid