Spring naar bijdragen

21 Mei dag des oordeels


Aanbevolen berichten

De populaire Amerikaanse predikant Harold Camping weet het zeker: op 21 mei komt de messias terug op aarde. "The Bible guarantees it", aldus Camping. Na zeventig jaar Bijbelstudie is Harold Camping ervan overtuigd. 21 mei 2011 is de Dag des oordeels zoals die in de Bijbel beschreven staat. Het einde van de wereld zoals we die kennen.

Harold Camping richtte eind jaren vijftig in Californië het christelijke station Family Radio op. Dit stationnetje is inmiddels uitgegroeid tot een conglomeraat van tientallen stations dat een groot deel van de VS bestrijkt. De preken van Camping worden vertaald in 48 talen en verspreid van Zuid-Afrika tot Rusland.

Camping voorspelt de Apocalyps aan de hand van verschillende "bewijzen" die hij in de Bijbel heeft gevonden. Eerder voorspelde hij dat de wereld in 1994 zou ophouden te bestaan. De 89-jarige predikant wijdt zijn foute voorspelling van toen aan het feit dat hij sommige belangrijke aanwijzingen in de Bijbel had gemist.

De radio-predikant baseert zich nu onder andere op het verhaal van Noach in het Bijbelboek Genesis. Noach kreeg van God zeven dagen de tijd om een ark te bouwen en zijn familie en een aantal dieren het vege lijf te redden. Vervolgens strafte God de zondige mensen en spoelde met een zondvloed alle leven weg.

Volgens de interpretatie van Camping, staan die zeven Bijbelse dagen voor zevenduizend jaar. De zondvloed begon op de zeventiende dag van de tweede maand. Camping: "en zie hoe 21 mei 2011 in de Bijbelse kalender past. Dat is de zeventiende dag van de tweede maand en precies zevenduizend jaar nadat God de deur van de ark sloot."

Harold Camping verkondigt het einde van de wereld op 21 mei al een paar jaar. Dankzij de gulle giften van zijn gevolg heeft Campings Family Radio een vermogen van meer dan 120 miljoen dollar. Dat geld gebruikte hij de afgelopen tijd om zijn boodschap te verspreiden via duizenden grote billboards. "Judgment Day. May 21st 2011. The Bible guarantees it!" vermelden de borden die verspreid staan door de VS en verschillende andere landen. Ook rijden er camperkaravanen met believers van staat naar staat om de boodschap te verspreiden.

Volgens Camping zal op 21 mei zo'n twee procent van de wereldbevolking worden gered. "We weten niet precies wat er op die dag zal gebeuren", maar hij verwacht "een horror die mensen niet kunnen bevatten. Miljoenen zullen sterven op die dag en de dag daarna."

Bron: VARA

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op vrijdag 01 april 2011 08:37:40 schreef Thorgrem het volgende:

Kan deze man dit garanderen? Ik bedoel, wil hij garant staan voor zijn voorspelling en voor eventuele financiële schade opdraaien.

Indien dat zo is dan zou ik namelijk een leuke auto met uitgestelde betaling willen nemen.

Waarom zou je met financiële schulden het einde der tijden tegemoet willen gaan?

Natuurlijk kan deze man niets garanderen. Alleen God weet wanneer het einde der tijden is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op vrijdag 01 april 2011 08:47:21 schreef Eulogía het volgende:

[...]

Waarom zou je met financiële schulden het einde der tijden tegemoet willen gaan?

Omdat het kan.

Natuurlijk kan deze man niets garanderen. Alleen God weet wanneer het einde der tijden is.

Dan moet deze waarzegger niet zulke voorspellingen doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op vrijdag 01 april 2011 08:59:22 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Omdat het kan.

[...]

Dan moet deze waarzegger niet zulke voorspellingen doen.

De man moet inderdaad niet zulke voorspellingen doen. Daar ben ik het mee eens.

Daarnaast zou ik persoonlijk graag niet het einde der tijden tegemoet gaan met een schuld, of het nu een schuld door een (geestelijke) daad zou zijn of een financiële schuld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Op dinsdag 03 mei 2011 07:19:55 schreef Ursa het volgende:

Dit toont vooral aan dat zelfs 70 jaar aan Bijbelstudie niet garant staat voor een goede exegese. noparty.gif

Iets om over na te denken.

Dat weten we natuurlijk nog niet. Over niet al te lange tijd weten we pas of we hier te maken hebben met een valse profeet danwel echte profeet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dinsdag 03 mei 2011 08:14:15 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Dat weten we natuurlijk nog niet. Over niet al te lange tijd weten we pas of we hier te maken hebben met een valse profeet danwel echte profeet.

Nou ja, als zijn eerdere voorspellingen al niet waar bleken... wel mooi dat hij de oorzaak bij zichzelf legt. Hij heeft niet genoeg bijbelstudie gedaan. muur.gif

Gelukkig geen crap als in 'Jezus is nu in de hemel een nieuwe fase ingegaan'. Yeah, whatever joh.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog maar 2 weken. Nu zit ik me wel wat af te vragen. Ik doe normaal boodschappen op zaterdag, wat moet ik nu doen? Ik zou natuurlijk vrijdag boodschappen kunnen doen, dan heb ik een voorraadje thuis wanneer de grote dag is. Ik kan me echter ook voorstellen dat de grote dag niet op zaterdag is en dan zit ik zonder boodschappen... Moet ik ze zondag halen.

Iemand advies?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens de interpretatie van Camping, staan die zeven Bijbelse dagen voor zevenduizend jaar. De zondvloed begon op de zeventiende dag van de tweede maand. Camping: "en zie hoe 21 mei 2011 in de Bijbelse kalender past. Dat is de zeventiende dag van de tweede maand en precies zevenduizend jaar nadat God de deur van de ark sloot."

Pfff. geslachtsregisters rekenen en dan tot aan Jezus toe, daar de tijd bij tellen na Jezus, dan kom ik echt ongeveer 1000 jaar tekort om tot 7000 te komen hoor.

Maar nu de andere kant van de zaak:

Stel dat Jezus morgen terugkomt, ben jij er dan klaar voor ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid