Spring naar bijdragen

weerwolven II, de peiling


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 108
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gerechtigheid. :#

Een punt van feedback over de rol van de Cupido:

De Cupido (Pinkeltje) bepaalde dat MC en ik het koppeltje zouden vormen. De Cupido is logischerwijs van deze koppeling op de hoogte maar heeft er zelf verder geen belang bij dat het koppeltje het overleeft, integendeel zelfs.

In de loop van het spel was het dan ook zo dat de identiteit van het koppeltje bekend werd en dat er nog werd gepoogd om ons een hak te zetten. Hier hebben we gelukkig een stokje voor kunnen steken omdat we al in een vergevorderd stadium waren in de uitvoering van onze strategie. Dit is echter alleen gelukt omdat de Cupido pas in een laat tijdstip begon te praten (vlak voor haar dood, erna zou zeker niet gemogen hebben). Als ze het meteen bekend had gemaakt dan was lidmaatschap van het koppeltje in feite een doodsvonnis geweest.

Daarom ben ik even gaan zoeken en op verschillende sites kom ik tegen dat het de bedoeling is dat de Cupido zichzelf aan iemand anders koppelt en niet twee andere spelers. Dat lijkt me ook logischer. Wellicht een goede aanvulling voor een volgend potje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
NEEEEE..!! De burgers hadden nog kunnen winnen als de heks zichzelf gered had!
Volgens sommige reglementen is dat niet de bedoeling. Wat ik op zich ook logisch vind.

Hm, ik niet per se. De heks heeft één mogelijkheid iemand in leven te houden, ongeacht of het zichzelf is of iemand anders. Als de heks zichzelf moet redden kan diegene gewoon simpelweg geen anderen meer redden.*

Voor de rest feedback: misschien handig om een soort logboek te maken met wanneer en in welke volgorde dingen moeten gebeuren. Zodat dingen niet tegelijk gebeuren wanneer dat niet moet of dat je dingen vergeet. Het is lastig een juiste afweging te maken tussen iemand de tijd geven, en de voortgang van het spel. Het viel me nog tegen hoe snel de fases gingen, als GM dacht ik dat het traag was, maar als speler is 24 u best snel, helemaal als je nog wilt overleggen.

* Daarbij bedenk ik wel dat wij vaak speelden met een heks die alleen iemand kon redden, niet iemand doden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Minifan legde ik om, omdat hij te laat was met zijn voorstelpost en ik dus dacht dat hij inactief zou zijn in het spel. En een inactieve burger heb je weinig aan, en als het een weerwolf zou zijn had ik geluk. Dat hij vervolgens een weerwolf afmaakte kwam me wel goed uit.

Ik had aan het begin van het spel ook al gevraagd of ik mezelf kon redden en toen was de consensus nee. En naarmate ik er over nadenken vind ik het ook niet eerlijk als de heks zichzelf zou kunnen redden. Dus vandaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet of eerlijkheid er iets mee te doen heeft. De heks krijgt te horen wie er gedood worden en kan beslissen één iemand in leven te houden. Als de heks zelf gedood wordt en redt zichzelf, dan weet diegene verder niks. Behalve dat die nacht misschien niemand doodging, of juist iemand anders. Dat verhoogt de variatie in het spel. Het is voor de weerwolven rot dat er dan niemand uit gaat, en dat maakt het uitdagender. De heks zelf heeft er verder niks aan, behalve dat diegene zijn hachje gered heeft. Maar vervolgens niemand anders meer kan beschermen noch te weten krijgt wie er gedood worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid