Spring naar bijdragen

Stichting de Hoop ondersteunt Jouw Leven


Aanbevolen berichten

:Y(Y)(YY)8-)

Goed bezig.

Waarom steiger je zo quest? Ben je wel op je plek hier?

Omdat ik een mij dierbaar iemand ken die zich tegen een boom te pletter heeft gereden na adviezen/hulp van zo'n organisatie.

Echt erg om te lezen, meen ik....maar kende je zijn motieven voor die daad?

Weet dat dit gevoelig ligt, oprecht excuses als ik te ver ga.

Je moet het er wel bij zeggen dat je het meent...
Link naar bericht
Deel via andere websites
Omdat ik een mij dierbaar iemand ken die zich tegen een boom te pletter heeft gereden na adviezen/hulp van zo'n organisatie.

Dat vind ik vervelend om te horen. Maar er zijn twee problemen:

1. Het oorzakelijk verband is moeilijk aan te tonen;

2. Wat is 'zo'n organisatie'? Ik begrijp hieruit dat het niet om De Hoop gaat.

Mensen kunnen altijd zoiets doen, dat is nog geen reden om te zeggen dat de hulpinstantie 'dus' niet goed is. Nogmaals, ik denk dat ziektekostenverzekeringen de hulp van De Hoop niet zomaar voor de lol vergoeden, dat zegt altijd iets over de professionaliteit. Dat zeg ik niet omdat ik het niet erg vind van je vriend/vriendin die overleden is, want ik vind het heel erg. Ikzelf heb ook soortgelijke dingen meegemaakt helaas. Maar het is belangrijk om objectief naar dit soort zaken te kijken en niet te oordelen vanuit je (terechte) emotie.

Sterkte.

:Y(Y)(YY)8-)

Goed bezig.

Waarom steiger je zo quest? Ben je wel op je plek hier? Troll much?

Dit vind ik een uiterst lompe reactie, waardoor je gelukkig dan wel weer kunt leren dat botheid niet handig is. Ik denk dat excuses wel op z'n plaats zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Omdat ik een mij dierbaar iemand ken die zich tegen een boom te pletter heeft gereden na adviezen/hulp van zo'n organisatie.

Echt erg om te lezen, meen ik....maar kende je zijn motieven voor die daad?

Weet dat dit gevoelig ligt, oprecht excuses als ik te ver ga.

Je moet het er wel bij zeggen dat je het meent...

Buiten dat vind ik dat Quest ook excuses verdient voor de aantijding dat het een troll zou zijn. (edit: ik zie nu pas dat HW dat ook al zei :) )

Ontopic: Ik vind dit absoluut een goed zaak! Er komen nu eenmaal mensen die bewust advies zoeken op een christelijke site. Soms zijn adviezen te geven door het gewone volk, som is escalatie naar een professionele instelling nodig. Credible is nu eenmaal een christelijke site dus dat hierbij een christelijke GGZ in de arm is genomen is niet meer dan logisch.

Dus Michiel: hulde :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

De meeste mensen hier zullen een luisteren oor vinden bij Chris en liggen grotendeels qua achtergrond en overtuiging binnen het gebied wat De Hoop/Chris bedient. Goed besluit.

Voor de rest, tja. Er zullen altijd mensen zijn die het inhoudelijk niet met De Hoop eens zullen zijn of dit soort instellingen überhaupt wantrouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid