Spring naar bijdragen

Bestaan er namen van God die niet uitgesproken mogen worden?


Aanbevolen berichten

De Satan leest ook hier mee en zal hem natuurlijk uit alle macht beschermen als hij van kwader trouw zou zijn.

Dat de satan mee zou kunnen lezen en iemand zou kunnen beschermen, vind ik teveel eer voor satan. Satan is een verslagen vijand die niet zoveel meer kan uitrichten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nou de kinderen een naam van god meegeven, die volgens hem een vloek wordt als je deze uitspreekt is nogal wat. Dat kan voor grote problemen zorgen. De Satan leest ook hier mee en zal hem natuurlijk uit alle macht beschermen als hij van kwader trouw zou zijn. Ik laster niemand, maar vraag slechts een mening als de consensus zal zijn dat er niets aan het handje is dan is dat voor mij ook een geruststelling. Als wedergeboren Christen kijk ik overigens wel op als kinderen thuiskomen met zo'n verhaal en dan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen.

Wazig verhaal. "Een naam van god meegeven" ... blijft volstrekt onduidelijk hoe dat gegaan/gedaan is. De TS zit er vreselijk mee maar neemt niet de moeite antwoord te geven op vragen die daarover worden gesteld.

Waarom dat voor "grote problemen" zou kunnen zorgen weet waarschijnlijk alleen de TS maar die licht dat niet toe.

Dat satan hier mee zou lezen ... die heeft toch al de Telegraaf en Geen Stijl?

Bij de TS gaan als "wedergeboren Christen" alarmbellen rinkelen ... hoe dat klinkt blijft onduidelijk.

Ik sluit mij aan bij het eerste deel van de statement van Bonaventura.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Satan leest ook hier mee en zal hem natuurlijk uit alle macht beschermen als hij van kwader trouw zou zijn.

Satan is een verslagen vijand die niet zoveel meer kan uitrichten.

You're kidding, right? :|

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:19 Zie, Ik heb u macht gegeven om op slangen en schorpioenen te treden en tegen de gehele legermacht van de vijand; en niets zal u enig kwaad doen.

De duivel heeft maar net zoveel macht als gelovigen hem toestaan.

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:7 Onderwerpt u dus aan God, maar biedt weerstand aan de duivel, en hij zal van u vlieden.
Link naar bericht
Deel via andere websites

eulogia grijpt elke kans om zijn pinkster leer te verspreiden, hoevaak hij ook Bijbels weerlegd word.

Satan onderschatten is net zo gevaarlijk als overschatten.

De Bijbel laat zien dat Hij wel verslagen is, maar dat hij hier op aarde het de christenen nog aardig lastig kan maken.

Zou zeggen maak er een topic over, anders gaan we hier oftopic.

Heb sowieso nog een appeltje te schillen met eulogia, het vorige topic over deze zaken werd gesloten zodat ik helaas niet zijn laatse reactie door de gehaktmolen kon halen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een ding is wel duidelijk geworden dat is dat de duivel er het meeste baat bij heeft door mensen te laten geloven dat hij niet bestaat. Zoiets wordt ook hier gezegd, maar dan in de vorm dat de Satan verslagen zou zijn. Maar waarom wordt er dan geschreven in het Nieuwe Testament bij Openbaringen dat de duivel in de eindtijd rond zal gaan als en briesende leeuw,verslindend wie hij verslinden kan?

Affijn, wat ik wilde weten is waarom een Dominee een 6 letterige zgn. naam van God opschrijft en wel "JHhe WHhe" aan zijn leerlingen laat zien en erbij verteld dat deze naam de persoon die hem uitspreekt vervloekt. Hoe een grote onzin dit ook mag zijn, het is uitermate verwerpelijk om dit als Christen te doen. Hij had veel beter de kinderen kunnen leren om je vijanden lief te hebben en hen leren dat het veel verkiesbaarder is om te zegenen dan te vervloeken, want dat is een act of hate terwijl iedereen gewoon op zoek is naar liefde en geborgenheid.

Om mij en mijn dochter bij voorbaat als totale nitwits neer te zetten zoals sommigen hier doen en haar en mij bij voorbaat neer te zetten als losse interpreteurs die zomaar beschuldigingen zouden uiten gaat mij echt te ver, want daar zijn wij namelijk beiden verre van. Zij verteld mij altijd de waarheid, want ze verteld me gewoon alles en uit eigen vrije wil en signalen uit de omgeving dat zij dingen zegt die bezijden de waarheid vallen, zijn er niet.

We zijn beste vriendinnen en ik kan me geen betere dochter wensen. Ze behaalt hele goede waarderingen op school en dat is altijd al zo geweest, ik ben volkomen gezegend met haar. Ik maak mij echter zorgen over het schoolsysteem. Ik begin steeds meer de scholen, gevaarlijke plaatsen te vinden waar pesten en treiteren eerder regel zijn dan uitzondering. Als er dan ook naar mijn mening wolven in schaapskleren rondlopen, die kinderen met de verkeerde informatie opzadelen dan vind ik dat nog erger,

Dus nogmaals ik ben hier gekomen om educated informatie te verkrijgen en niet om in de grond getrapt te worden door sommigen hier, gods zegen aan jullie allen. Ik heb inmiddels genoeg informatie gelezen om een goed beeld te krijgen over hoe jullie in deze kwestie staan en pak de aardige uitleggende reacties op ter inspiratie en laat de negatieve liggen. Mocht er mensen gekwetst zijn door mijn optreden als ook zondige mens, dan vraag ik daar vergeving voor.

Mvg, sophieLan

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb sowieso nog een appeltje te schillen met eulogia, het vorige topic over deze zaken werd gesloten zodat ik helaas niet zijn laatse reactie door de gehaktmolen kon halen.
Eulogia is een koning in vergelijking met jou.

hoe is dit ontopic? (mod?)

ZIt niet op een waarde oordeel over personen te wachten.

Maar het beschuldigen van Eulogia is wel on topic? Het door de gehaktmolen halen van iets want niet gerelateerd is aan dit topic is on topic? Als je dan wilt klagen stel ik voor dat je eerst eens die balk uit je eigen ogen haalt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een ding is wel duidelijk geworden dat is dat de duivel er het meeste baat bij heeft door mensen te laten geloven dat hij niet bestaat. Zoiets wordt ook hier gezegd, maar dan in de vorm dat de Satan verslagen zou zijn. Maar waarom wordt er dan geschreven in het Nieuwe Testament bij Openbaringen dat de duivel in de eindtijd rond zal gaan als en briesende leeuw,verslindend wie hij verslinden kan?

Affijn, wat ik wilde weten is waarom een Dominee een 6 letterige zgn. naam van God opschrijft en wel "JHhe WHhe" aan zijn leerlingen laat zien en erbij verteld dat deze naam de persoon die hem uitspreekt vervloekt. Hoe een grote onzin dit ook mag zijn, het is uitermate verwerpelijk om dit als Christen te doen. Hij had veel beter de kinderen kunnen leren om je vijanden lief te hebben en hen leren dat het veel verkiesbaarder is om te zegenen dan te vervloeken, want dat is een act of hate terwijl iedereen gewoon op zoek is naar liefde en geborgenheid.

Om mij en mijn dochter bij voorbaat als totale nitwits neer te zetten zoals sommigen hier doen en haar en mij bij voorbaat neer te zetten als losse interpreteurs die zomaar beschuldigingen zouden uiten gaat mij echt te ver, want daar zijn wij namelijk beiden verre van. Zij verteld mij altijd de waarheid, want ze verteld me gewoon alles en uit eigen vrije wil en signalen uit de omgeving dat zij dingen zegt die bezijden de waarheid vallen, zijn er niet.

We zijn beste vriendinnen en ik kan me geen betere dochter wensen. Ze behaalt hele goede waarderingen op school en dat is altijd al zo geweest, ik ben volkomen gezegend met haar. Ik maak mij echter zorgen over het schoolsysteem. Ik begin steeds meer de scholen, gevaarlijke plaatsen te vinden waar pesten en treiteren eerder regel zijn dan uitzondering. Als er dan ook naar mijn mening wolven in schaapskleren rondlopen, die kinderen met de verkeerde informatie opzadelen dan vind ik dat nog erger,

Dus nogmaals ik ben hier gekomen om educated informatie te verkrijgen en niet om in de grond getrapt te worden door sommigen hier, gods zegen aan jullie allen. Ik heb inmiddels genoeg informatie gelezen om een goed beeld te krijgen over hoe jullie in deze kwestie staan en pak de aardige uitleggende reacties op ter inspiratie en laat de negatieve liggen. Mocht er mensen gekwetst zijn door mijn optreden als ook zondige mens, dan vraag ik daar vergeving voor.

Mvg, sophieLan

'

goed gezegd zuster!

zo christelijk is dit forum niet je hebt groot gelijk.

Maar ik blijf wel, tot ze me kicken of de mods schoon schip maken als christenen. (kaf /koren)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een ding is wel duidelijk geworden dat is dat de duivel er het meeste baat bij heeft door mensen te laten geloven dat hij niet bestaat. Zoiets wordt ook hier gezegd, maar dan in de vorm dat de Satan verslagen zou zijn. Maar waarom wordt er dan geschreven in het Nieuwe Testament bij Openbaringen dat de duivel in de eindtijd rond zal gaan als en briesende leeuw,verslindend wie hij verslinden kan?

Er staat dat hij zoekende is naar wie hij kan verslinden. Hij kan niet zomaar iedereen verslinden, de slang eet namelijk stof. Het is belangrijk dat je dit in de juiste context leest. De duivel is een verslagen vijand, hij is ontwapend door Jezus. Hij gebruikt nu leugens en bedrog om gelovigen te verleiden en te verblinden voor de waarheid in Christus.

Affijn, wat ik wilde weten is waarom een Dominee een 6 letterige zgn. naam van God opschrijft en wel "JHhe WHhe" aan zijn leerlingen laat zien en erbij verteld dat deze naam de persoon die hem uitspreekt vervloekt. Hoe een grote onzin dit ook mag zijn, het is uitermate verwerpelijk om dit als Christen te doen. Hij had veel beter de kinderen kunnen leren om je vijanden lief te hebben en hen leren dat het veel verkiesbaarder is om te zegenen dan te vervloeken, want dat is een act of hate terwijl iedereen gewoon op zoek is naar liefde en geborgenheid.

De Joden onder het oude verbond spraken deze naam niet uit, daarom weten we ook niet zeker hoe de naam uitgesproken dient te worden. Het heeft inderdaad te maken met het niet ijdel uitspreken van de naam van God, dit was een wet. Daarom hebben ook vandaag de dag mensen moeite met vloeken waarin de naam van Jezus of God ijdel gebruikt wordt. Gelukkig leven we niet meer onder het oude verbond en kunnen wij als gelovigen helemaal niet meer vervloekt worden, want Jezus is een vloek voor ons geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er is hier niemand die beweert dat je niet waakzaam moet zijn voor satan. Je moet hem alleen niet teveel macht geven/toeschrijven.

Ja, ok, maar dan hebben we het over de situatie waar iemand christen is, dus waar satan via de zonde en wet (rom 6) geen macht meer over heeft.

EN dan moet die christen dan ook weten, dus de Bijbel kennen, dat proclameren, en in levenshandel en wandel laten zien.

Maar dat geldt maar voor een kleine groep, in de praktijk zie je helaas satan volop nog dood en verderf zaaien, en door de leugen mensen kapot maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er is hier niemand die beweert dat je niet waakzaam moet zijn voor satan. Je moet hem alleen niet teveel macht geven/toeschrijven.

Ja, ok, maar dan hebben we het over de situatie waar iemand christen is, dus waar satan via de zonde en wet (rom 6) geen macht meer over heeft.

EN dan moet die christen dan ook weten, dus de Bijbel kennen, dat proclameren, en in levenshandel en wandel laten zien.

Maar dat geldt maar voor een kleine groep, in de praktijk zie je helaas satan volop nog dood en verderf zaaien, en door de leugen mensen kapot maken.

Daarom moet je ook waakzaam zijn. Inderdaad zaait satan in de wereld dood en verderf. Daarom is het belangrijk dat het voortbrengsel van dat zaad niet opkomt.

Ik ben het ook met de TS eens dat verkeerde denkbeelden op school aan kinderen kunnen worden aangeleerd (verkeerd zaad wordt geplant). Het is goed als de kinderen weerbaar worden gemaakt tegen verkeerde denkbeelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Sophielan,

De integriteit van uw dochter staat niet ter discussie. Het scenario dat een godsdienstleraar kinderen "occulte" spreuken meegeeft vind ik onwaarschijnlijk, maar uitsluiten zal ik het niet doen. Het is goed mogelijk dat uw dochter de leraar niet goed begrepen heeft, en in (bepaalde) joodse tradities was het uitspreken van de godsnaam inderdaad gevaarlijk of in ieder geval iets wat je niet moest doen. Maar goed, misschien is het inderdaad zo wat u zegt, dan nog dient u dan wel discreet met de zaak om te gaan. Ik denk dat het ook beter is om dat met een oudste/ouderling van u te bespreken dan neer te zetten op een voor u onbekend forum, ik moet daarbij ook zeggen dat ik niet alle reacties even stijlvol vond.

Ik weet niet zeker of het zo is, maar als de man les geeft op een openbare school bent u volgens mij niet verplicht om uw dochter de lessen te laten volgen, als u zich om welke reden dan ook niet prettig voelt bij deze man. Nogmaals, het lijkt me goed om deze kwestie vooral met de man zelf te bespreken, desnoods met de directie of met iemand die u kent erbij.

Ik kan van de naam geen kaas maken behalve dat er letters van de Godsnaam in staan. In de oudheid werd de naam JHWH vanwege de geheimzinnigheid ervan wel veel gebruikt in magische spreuken, maar ik weet niet of dat nu zo is bij mensen die met magie bezig zijn. Ik hecht zelf sowieso niet veel waarde aan dit soort dingen, ik heb zelf wel meegemaakt dat wat evangelische vrienden van mij een tijdje erg bezig waren met zorg over occulte besmetting (ging vooral over Franse lelies en vrijmetselarij), maar de boekjes die dergelijke dingen moesten onderbouwen vind ik ong. van dezelfde kwaliteit als veel conspiracy-theorieën.

Tot slot nog een opmerking, ik hoop dat we hier toch met z'n allen mogen geloven dat God machtiger is dan Satan, hoe we verder ook van zijn werk of de aard van zijn bestaan mogen denken. In dat vertrouwen mag u uw dochter bij God in gebed brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Makkelijk praten wanneer veel mensen knielen voor de geldwisselaren die steeds meer van hun geld opeisen. Daarnaast is

de ego aanbid cultuur ook op z'n hoogst deze dagen, echt een ratrace wie de grootste ego heeft, en als degene anderen

tegen komen met een groter ego, dan halen ze degene omlaag. Maar ja, dat zullen mensen pas echt gaan realiseren wanneer

ze helemaal zijn kaalgeplukt door het systeem waar ze toch net iets meer in geloven dan in God, de leugen regeert in het

systeem.

Gelukkig komt de waarheid altijd bovendrijven, hoezeer men het ook probeert tegen te gaan, onkruid vergaat niet. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een ding is wel duidelijk geworden dat is dat de duivel er het meeste baat bij heeft door mensen te laten geloven dat hij niet bestaat. Zoiets wordt ook hier gezegd, maar dan in de vorm dat de Satan verslagen zou zijn. Maar waarom wordt er dan geschreven in het Nieuwe Testament bij Openbaringen dat de duivel in de eindtijd rond zal gaan als en briesende leeuw,verslindend wie hij verslinden kan?

Juist. En wie kan hij niet verslinden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid