Spring naar bijdragen

Gebaar?


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Goedenavond,

Ik heb de volgende vraag: Als iemand overleden is dan maken sommige christenen een bepaald gebaar; iets met je mond en dan met je vinger op de borst?, dit had ik ook gezien in de film Pirates of The Caribean. Ik zou graag willen weten hoe dit gebaar gaat en hoe deze moet!

Met Vriendelijke Groet,

Elwin Verveer

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bedoel je wellicht het katholieke kruisteken: hand tikken op het voorhoofd, op de borst, op de linkerschouder en daarna op de rechterschouder?

Klopt, en daarna kussen ze de vingers waarmee ze het kruisteken maakte. Het eerste kende ik ;), de kus niet.

Wel aardige film overigens, heb hem vorige week gezien. 3D had voor mij geen toegevoegde waarde bij deze film.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Die kus op het eind zie je inderdaad wel vaker en dan vooral bij "gelegenheidskruisjes," zoals bij het zien van een ramp of vóór het nemen van een penalty.

Het mooiste stukje van de film vond ik nog:

Waarschuwing gigantische spoiler

Edit, spoiler dingetjes werken niet helaas.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid