Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Kijkt er nog iemand?

Wel bijzonder, ik ben na lange tijd weer bijbel gaan lezen en begonnen met Matheus, Markus en Lukas en nu gaat het over Jezus' kruisiging.

Krulleman vind ik niet passen bij Jezus. Hadden ze niet een "Op zoek naar Jezus" talentenjacht kunnen organiseren? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het ook gezien. Wat gaaf dat het in zo'n hedendaags jasje is gestoken! Ik vond het erg mooi, ook leuk dat het in Gouda was, die stad is niet zo ver bij mij vandaan en ik ken het daar een beetje.

Vraag me toch alleen af wat er gebeurd was als iedereen 'Jezus!' in plaats van 'Barrabas!' had geroepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb het niet gekeken, om de stomme reden dat ik al den hekel had aan de trailer. Hier ben ik te traditioneel voor en ik denk eigenlijk dat geen mens hierdoor christen gaat worden.

Ben er nu naar aan het kijken, en het getuigenis is wel helder. Bijvoorbeeld het laatste maal van Jezus met zijn vrienden liegt er niet om.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Recensie in het ND vandaag, met (wisselende) reacties: link

Bij sommige reacties had ik wel zoiets van, hoe wereldvreemd kun je zijn? Ik vond het zelf wel aardig uit de verf komen. De meeste nummers heb ik geskipt, ik hou niet zo van Nederlandse muziek en kende sowieso de helft niet... ook vond ik de rol van Do als Maria niet goed uit de verf komen. Ze kan wel mooi zingen enzo, maar ze is te jong en eigenlijk had ze een hoofddoek om moeten hebben. Maar dat zal wel gevoelig liggen. :# Daarnaast mocht het wel wat ingetogener en de meeste liedjes die ze zingt zijn liefdesliederen, toch een beetje raar...

Het einde was wel apart, je weet dat er nog iets aankomt, maar even was ik bang dat het zou eindigen met Dijkstra's woorden. Wel grappig dat Syb op de toren dan 'Geef mij nu je angst' zingt, ik heb de tekst van dat lied altijd iets te religieus gevonden... :)

Al met al best geslaagd en het zou al mooi zijn als één iemand hierdoor de Bijbel ging lezen (die overigens nog geshowd werd door Dijkstra, zo van: 'hier staat het in').

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid