Spring naar bijdragen

Grappen bedenken voor experiment


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig om een experiment op te zetten over de effecten van zelfspot in informatieve toespraken. Daarvoor ben ik nu een tekst aan het schrijven die mijn spreker, die zogenaamd docent is aan de TU Delft, gaat gebruiken. En daarvoor is het natuurlijk essentieel om een paar goede grappen te bedenken. Ik zoek grappen voor de volgende drie gebeurtenissen:

- Het geluid werkt niet

Hiervoor heb ik er net al een paar bedacht:

'Het is een wonder dat het me gelukt is om af te studeren, want een microfoon aan de praat krijgen lukt me niet eens!'

(microfoon piept) 'Ik zou ook piepen als ik naar zoveel onzin moest luisteren.'

(geen geluid) 'Het lijkt wel of ik tegen mijn kinderen sta te praten. Die horen me volgens mij ook niet.'

- Typefout in de slide (geen spelfout maar echt een typfout!)

- Slide waar plaatje niet werkt, incl. foutmelding

Mocht er hier iemand een lollige inval krijgen, dan hoor ik het heel graag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Moet zulke humor niet ook vooral herkenbaar zijn voor de luisteraars? In die zin dat spreker en luisteraar iets delen, verbondenheid ervaren. Zo van 'je weet hoe het gaat...'

- Slide waar plaatje niet werkt, incl. foutmelding:

'Het lijkt niet zo, maar dit is het plaatje (en dan een l*lverhaal houden over een vierkant wit blokje met een rood kruisje)'

'De techniek staat voor niks!'

'Academici en techniek, het blijft een haat-liefde verhouding...'

'Is er een mannetje die dit even kan fiksen?' puh2.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ik ga het voortaan de presentaties maar zelf maken, dit slaat nergens op

Als in, toetsen aanslaan? rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ga het voortaan de presentaties maar zelf maken, dit slaat nergens op

Het gaat er juist om dat de spreker het zelf heeft gedaan. Het is namelijk zelfspot.


Samengevoegd:

Quote:

Moet zulke humor niet ook vooral herkenbaar zijn voor de luisteraars? In die zin dat spreker en luisteraar iets delen, verbondenheid ervaren. Zo van 'je weet hoe het gaat...'

Dat is inderdaad een functie van humor ja, ongeacht welke soort humor. Maar daar gaat het hier niet echt om. Het doel is ook niet zo functioneel mogelijke humor te maken ofzo.

Voor alle duidelijkheid, het gaat dus om zelfspot hè. Dat definieer ik als: 'de spreker maakt zichzelf of zijn in-group het object van humor met betrekking tot sociale, gedrags- of fysieke tekortkomingen, blunders of schaamtes dat zowel publiekelijk als in privé inzetbaar is met de bedoeling dat het niet serieus opgevat wordt.'

Link naar bericht
Deel via andere websites

- Het geluid werkt niet

Hmm, is er iemand in de zaal die echt verstand van techniek heeft?

- Typefout in de slide (geen spelfout maar echt een typfout!)

Moet toch eens kijken hoe ik die spellingscontrole kan gebruiken.

- Slide waar plaatje niet werkt, incl. foutmelding

Nee, nee, nee dat onderwerp hoort niet in dit college maar bij grafische vormgeving.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als hij oud genoeg is: "toen ik promoveerde hadden ze dit soort dingen gelukkig nog niet uitgevonden" oid.

Ah, dat is wel een goede. Bedankt!


Samengevoegd:

Quote:

- Het geluid werkt niet

Hmm, is er iemand in de zaal die echt verstand van techniek heeft?

- Typefout in de slide (geen spelfout maar echt een typfout!)

Moet toch eens kijken hoe ik die spellingscontrole kan gebruiken.

- Slide waar plaatje niet werkt, incl. foutmelding

Nee, nee, nee dat onderwerp hoort niet in dit college maar bij grafische vormgeving.

Ook al mooi. Bedankt!


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Misschien moet ik het de volgende keer aan iemand over laten die er verstand van heeft...

rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid