Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Henk en Ingrid, dit waren de meest belangrijke mensen die door Wilders en de PVV vertegenwoordigd werden, maar wie zijn nou eigenlijk Henk en Ingrid?

Persoonlijk had ik de indruk dat Henk en Ingrid het symbool waren voor de normale man en vrouw, met of zonder eventuele kinderen.

Henk en Ingrid waren heel belangrijk voor de PVV, zonder Henk en Ingrid, zou er nu geen PVV meer zijn. Henk en Ingrid moesten dus aangesproken worden en moesten overgehaald worden om hun stem uit te brengen op de PVV.

Henk en Ingrid zijn de mensen die gebukt gaan onder de elite en daar moet een eind aan komen, Henk en Ingrid moeten weer wat meer te besteden krijgen, dit is gemakkelijk te realiseren, door de elite aan te pakken.

De elite, wie zijn dat? vinden we alleen maar elite aan de linkerkant van het politieke podium? We gaan nu eens kijken naar de gemiddelde VVD stemmer, dit is toch vaak de wat meer welvarende persoon die zijn schaapjes behoorlijk op het droge heeft, een mooi vrijstaand huis, minimaal 2 auto’s en moet tenminste 2x per jaar een aantal weken in een ver land vertoeven. Naar mijn maatstaven, behoort dit al een beetje bij de elite, maar als we nog verder kijken, kijken we naar de top van banken.

Nu is er een bank, die met belastinggeld overeind wordt gehouden, met aan de top een man met een jaarsalaris van maar liefst 750.000 euro, plus een bonus per jaar van zo’n 350.000 euro, das niet mis, kom je dus in 1 jaar tijd uit op meer dan 1 miljoen euro, in 1 jaar!! gaan we even kijken naar wie de beste man is en naar zijn arbeidsverleden, de beste man is onze oud minister van financiën, Zalm, en ja hoor, een voormalig VVD minister.

De elite, zit dus verdacht veel aan de VVD kant, een partij die nu op de troon zit, met hulp van de stem van Henk en Ingrid.

Nu gaan we eens kijken naar de bezuinigingsmaatregelen en dergelijke die dit kabinet wil gaan uitvoeren:

-De zorgpremies gaan komend jaar met ongeveer 10% omhoog, ook wordt het eigen risico met 5 euro verhoogd, maar zelfs van de vergoedingen uit de basisverzekering blijft men niet af, deze wordt ook drastisch uitgekleed.

-De minimunlonen, deze mogen omlaag, wat dus betekent dat de productiemedewerker, bouwvakker, noem maar op, die al vaak op het randje zitten, straks een nog lager startsalaris krijgen, maar ook dit treft de VVD stemmer doorgaans niet, deze zul je niet snel in een fabriek zien, noch in de bouw.

-Het sociaal minimum, ook dat mag met 2000 euro per jaar omlaag, ook in deze groep is de VVD, of het CDA niet echt vertegenwoordigd. Het sociaal minimum, is het bijstandsniveau, dus niet per definitie de bijstand, veel mensen, die in bijvoorbeeld een fabriek werken, zitten ook op het sociaal minimum, maar ook ikzelf, als buschauffeur, schommel rond dit niveau, wat betekent dat men wel kan rondkomen, maar net rondkomen, er moeten geen onvoorziene uitgaven zijn, mocht dit wel komen, is er altijd nog het vakantiegeld, dat bij veel mensen die het met weinig moeten doen gebruikt wordt niet om een welverdiende vakantie mee te betalen, maar voor een nieuwe wasmachine, of een reparatie aan de auto.

-Studiegeld, ook dit moet omhoog, dus de student, die vaak ook niet echt veel te besteden heeft, moet ook flink gaan inleveren.

ook nog een leuke, zoals de meeste destijds oppositiepartijen, was ook de VVD tegen de kilometerheffing, om vervolgens, eenmaal op de troon zittend, de accijns op de brandstof te willen verhogen, iets dat gelukkig (voorlopig) is afgeketst. Dat terwijl de auto niet een nog grotere melkkoe moest worden dan het al was.

Als ik bovenstaande dingen goed bekijk, wat zie ik dan? ik zie een groep mensen, Henk en Ingrid, die de rekening krijgt van de crisis, de groep die de crisis veroorzaakt heeft zou je denken, maar nee, de veroorzakers, de banken, die worden met rust gelaten, men gaat natuurlijk niet hun eigen soort aanpakken.

Nu snap ik dat het bij het vormen van een coalitie een kwestie is van geven en nemen, echter wat niet echt handig was van Wilders, was dat hij vrijwel meteen na de verkiezingen riep dat hij CDA en VVD wel wilde gedogen, daarmee heeft hij de deur voor zichzelf min of meer dichtgegooid.

Het meest frustrerende is het toch wel voor Henk en Ingrid, die op de PVV stemden vanwege de beloften die werden gedaan, maar in plaats daarvan de VVD en het CDA kregen, 2 partijen die niets, maar dan ook helemaal niets met Henk en Ingrid hebben.

Het is denk ik inmiddels wel duidelijk dat ik niet bepaald gelukkig ben met ons nieuwe kabinet, dat er notabene mede dankzij mijn stem zit. Nu hebben ze in de eerste kamer nog geen meerderheid en als ik heel eerlijk ben, hoeft dat voor mij ook niet perse, als die meerderheid er is, kunnen ze alles doordrukken wat ze willen, niet echt handig voor Henk en Ingrid. Dus ook niet voor mij.

Dit is overigens geen oproep om wat dan ook te doen, ook wil ik niemand beïnvloeden in zijn of haar stemgedrag, maar ik wilde gewoon laten zien hoe ik de dingen momenteel zie en ik ben benieuwd hoe anderen dit zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Henk en Ingrid, dit waren de meest belangrijke mensen die door Wilders en de PVV vertegenwoordigd werden, maar wie zijn nou eigenlijk Henk en Ingrid?

(...)

Persoonlijk had ik de indruk dat Henk en Ingrid het symbool waren voor de normale man en vrouw, met of zonder eventuele kinderen.

Henk en Ingrid waren heel belangrijk voor de PVV, zonder Henk en Ingrid, zou er nu geen PVV meer zijn. Henk en Ingrid moesten dus aangesproken worden en moesten overgehaald worden om hun stem uit te brengen op de PVV.

Dit is overigens geen oproep om wat dan ook te doen, ook wil ik niemand beïnvloeden in zijn of haar stemgedrag, maar ik wilde gewoon laten zien hoe ik de dingen momenteel zie en ik ben benieuwd hoe anderen dit zien.

Het was te verwachten dat de gevestigde partijen niet zouden staan te springen om samen te werken met een 'one issue'-partij als de PVV met een leider als Wilders. Dat hadden de PVV-stemmers al van tevoren kunnen bedenken. Kennelijk had de gedachte 'alles beter dan wat we nu hebben' de overhand gekregen en viel het gedachtegoed van Wilders bij nogal wat Nederlanders in de smaak. Gegeven het feit dat de PVV zich moeilijk zou laten combineren met linkse partijen en gegeven de verkiezingsoverwinning van de VVD bleven er al niet zoveel mogelijkheden over. En de VVD heeft meer oog voor Jean Jacques en Godelieve dan voor Henk en Ingrid.

Natuurlijk zouden er andere beslissingen genomen kunnen worden die de "gewone" Nederlander minder pijn zouden doen. Maar het is niet zo gebruikelijk om de pijn vooral toe te bedelen aan de mensen die jouw partij in het zadel hebben geholpen. Zolang de VVD de grootste partij is, is de kans klein dat er bijv. bovengrenzen worden gesteld aan de aftrek van de hypotheekrente. Of dat er een verhoging komt van de belastingtarieven voor inkomens boven een bepaald bedrag. Of dat er een besluit komt als het volledig wegbelasten van wat directeuren in overheidsdienst boven de vroegere 'Balkenende-norm' verdienen. Of het wegsnijden van dure managementlagen die zich in de, met publiek geld gefinancierde, zorg hebben genesteld. Of het verminderen van staatssteun aan banken met het totale bedrag van de uitgekeerde bonussen aan het topmanagement van die banken. Het zal allemaal niet gebeuren.

Maar zelfs al zou het wél gebeuren, dan ben je er nog niet. Want er zit wel veel geld in de 'topklasse' van de VVD-stemmers maar procentueel is de topklasse klein. Ongeacht welk kabinet er zit: het meeste geld zal bij de gezamenlijke Henk en Ingrids vandaan moeten komen.

'Wie' de crisis heeft veroorzaakt, lijkt me niet eenvoudig te zeggen. Nederland is geen eiland in de rest van de wereld en economisch hangt alles tegenwoordig aan elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het idee dat ze een linkse regering krijgen die alle immigranten eruit trapt is sowieso nogal naïef gedacht van Henk en Ingrid. De mentaliteit "wij hebben het moeilijk dus moeten geld krijgen" en "wij hebben het moeilijk dus zij moeten eruit getrapt worden" is niet bijzonder consequent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid