Spring naar bijdragen

Zijn alle beloften vervuld?


Aanbevolen berichten

jezus zou terugkomen lazen we zelf in het NT

en het oude stuurt ons elias..

daarbij voor mij job en jone en mezelf

mijn antwoord is ja, en hoe kan het nou onbesproken zijn als het toch een kernfactor is.

of geloven christennen soms een beet,e te veel in symbolic.

geloof jij dat de wederkering al is of is geweest of niet?

eerst geloven dan zien, ok ik heb gezien...

en deel dat ff hier dus dan weet je het

ik ben jezus niet en elia ook niet je mag mijn echte naam gerust weten maar ik wou zeggen waren die boeken nou voor jezus of mij?

zoals jona?

Link naar bericht
Deel via andere websites

op je vraag of ik in de terugkomst van Jezus geloof, is mijn antwoord ja.

al zijn er in het nieuwe testament ook verwijzingen naar iets anders dan zijn terugkomst.

bijvoorbeeld mattheus 24:30

"      

Dan zal aan de hemel het teken zichtbaar worden dat de komst van de Mensenzoon aankondigt, en alle stammen op aarde zullen zich van ontzetting op de borst slaan als ze de Mensenzoon zien komen op de wolken van de hemel, bekleed met macht en grote luister. "

deze tekst zien veel mensen als zijnde over de wederkomst, ik zie dit als een tekst die gaat over de komst van Gods oordeel over Jeruzalem.

dit is ook gebeurd in 70 n.c

en Jezus zei ook heel duidelijk dat deze generatie(de generatie van de mensen op dat moment) deze dingen zien gebeuren.

er zijn ook mensen die zeggen dat Jezus al teruggekomen is in 70 n.c

maar dat geloof ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over een oordeel weet ik verder niks

btw thx for de topictitel

mag ik een anderre vraag stellen? (denk van wel)

Zou het hele jezus gebeuren niet gelogen zijn als die niet terug zou komen zoals vermeld staat?

En daarnaast wie denk je dat jezus zn rolemodel was. of in wie hij gelooofde? (i could cry about ir)

verderre uitleg in wie hij geloofde dat boeken zoals jona en job bijv. ter toepassing zouden zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

he xounstaer, je blijft maar vragen hebben he smile.gif

geeft niet hoor, als Jezus niet terugkomt, dan heeft hij gelogen, want hij zou terug komen.

maar je kan nooit weten of die gelogen heeft, want we weten nooit of die terug kwam. dus ik zou er niet van uit gaan.

en wie Jezus zijn rolemodel was, dat weet alleen Hij en de Vader natuurlijk.

maar Jezus gaf aan dat hij niks deed, zonder toestemming van God, en dat komt dus het dichtst in de buurt van een "rolemodel", als we het zo kunnen noemen.

en of Hij in Jona en job geloofde, waarschijnlijk wel, daar kunnen we alleen over speculeren, maar ik weet niet echt of het iets is om op te focussen.

Je kan je beter focussen op wat Hij wel heeft laten weten, want dat vond hij blijkbaar belangrijk om te laten weten.

ik hoop dat ik je vragen goed begreep en je wat aan mijn antwoorden heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid