Spring naar bijdragen

verschil tussen geloven en geloven


Aanbevolen berichten

(topic aangepast)Is er verschil in geloof ? Je kunt een baby in geloof zijn, of meer groeien. Dit in verband met de vele woningen waar Jezus het over heeft.

Misschien zeg ik het een beetje vaag, maar ik bedoel: is de één meer in de hemel als de ander ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Naar aanleiding van mijn andere topic
big-smile.gif
ilemma dopen,

vraag ik me af, of er verschil is tussen geloven en wedergeboren zijn.

Dit in verband met de vele woningen waar Jezus het over heeft.

Misschien zeg ik het een beetje vaag, maar ik bedoel: is de één meer in de hemel als de ander ?

Mogelijk, het concept van zeven hemelen wordt niet tegengesproken in het Nieuwe Testament maar echt bijbelteksten waarin dit gezegd wordt zijn er zover ik weet niet. Ik kan me in elk geval niet voorstellen dat het dilemma geloven of wedergeboren zijn daar ook maar iets mee te maken heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad zie ik ook geen verschil tussen geloven of wedergeboren zijn.

Wel geloof ik dat het leven op aarde gevolgen heeft voor het leven in de hemel.

Luc. 19

16 En de eerste verscheen en zeide: Heer, uw pond heeft tien ponden winst gemaakt. 17 En hij zeide tot hem: Voortreffelijk, goede slaaf; omdat gij in het minste getrouw geweest zijt, heb gezag over tien steden. 18 De tweede kwam en zeide: Uw pond, heer, heeft vijf ponden opgebracht. 19 Hij zeide ook tot hem: En gij, wees heer over vijf steden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De behoefte om meer te zijn dan een ander heeft geen plaats in de hemel.
knipoog_dicht.gif

Dat lijkt me een nobel principe, maar hoe zit dat tussen gelovigen en ongelovigen

Of gelovigen binnen een bepaalde religie ten opzichte van gelovigen van een andere religie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat lijkt me een nobel principe, maar hoe zit dat tussen gelovigen en ongelovigen

Of gelovigen binnen een bepaalde religie ten opzichte van gelovigen van een andere religie?

Gelovigen binnen een andere religie? Als in een Hindoe die in Christus als Messias en Zoon van God geloofd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ook zij die gedeeltelijk of volstrekt ongelijk hebben, zijn niet meer of minder dan wij die het meest gelijk hebben.

Ja, ik geloof dat eigenlijk ook, al staat er volgens mij meerdere teksten in de Bijbel, dat je meer gezegend zou zijn als.........

geen idee trouwens waar dat staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn verschillen.

Enerszijds is iedereen gelijk. Anderszijds zijn er toch verschillen. Nu op aarde zijn er al verschillen. Iedereen is gelijk, maar God heeft toch verschillende taken en ambten aan de mensen gegeven en de daden hier hebben een uitwerking in het eeuwige leven.

Rom 10,12

Want er is geen onderscheid tussen Jood en Griek. Immers, één en dezelfde is Heer over allen, rijk voor allen, die Hem aanroepen;

Gal 3,28

Hierbij is geen sprake van Jood of Griek, van slaaf of vrije, van mannelijk en vrouwelijk: gij allen zijt immers één in Christus Jezus.

Kol 3,11

waarbij geen onderscheid is tussen Griek en Jood, besneden of onbesneden, barbaar en Skyth, slaaf en vrije, maar alles en in allen is Christus.

Ef. 4

11 En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, 12 om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus

Link naar bericht
Deel via andere websites

er is natuurlijk een verscheel in geloof als je kijkt naar wat jakobus zegt, dat de demonen ook geloven.

en die gaan niet naar de hemel.

en over de vele woningen die jij noemt, ik zie die tekst anders, namelijk niet als zijnde over de hemel.

in het oude testament was Gods woning niet de hemel, maar de tabernakel, en later de tempel.

in het nieuwe testament is dit veranderd en is Gods woning het lichaam van Christus, waar wij allen deel van maken.

de tekst in joh 14 zegt dat er veel kamers zijn in Gods woning. het woord wat naar kamers word vertaald is beter te vertalen als verblijfplaats.

en dat is nu het geval, het lichaam van Christus is op gebouwd uit veel verschillende verblijfplaatsen en wij zijn die verblijfplaatsen, elke gelovige.

een andere metafoor is bijvoorbeeld de levende stenen.

zo zie ik deze tekst, en zo denk ik dat die ook bedoeld is.

want in de bijbel word de hemel nooit als Gods woonplaats genoemd.

ook zien we dat de gelovige, na de wederkomst van Jezus, niet in de hemel verblijven, maar op de nieuwe aarde regeren met Jezus.

dit beantwoord de vraag misschien niet helemaal, maar misschien heb je er wat aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid