Spring naar bijdragen

Het rijk Gods


Aanbevolen berichten

Toen Hem door de farizeeën werd gevraagd wanneer het koninkrijk van God zou komen, gaf Hij hun ten antwoord: "Het koninkrijk van God komt niet zó dat je het kunt aanwijzen. Je kunt niet zeggen: "Kijk hier is het" of: ?mg "Daar is het!" Ziet u, het koninkrijk van God ligt binnen uw bereik." Tot zijn leerlingen zei Hij: "Er zal een tijd komen dat jullie ernaar zullen hunkeren om de Mensenzoon te zien, ook al is het maar één dag, maar je zult die dag niet beleven. Men zal jullie zeggen: "Kijk, daar!" of: "Kijk, hier!" Ga er niet naar toe en loop er niet achteraan. Want zoals een bliksemstraal opflitst, en de hemel verlicht van de ene kant tot de andere, zo zal de Mensenzoon zijn op zijn dag.

-Lucas 17:20-24

Het koninkrijk van God ligt binnen uw bereik. Het rijk Gods is voor velen een mysterie. Het is in het heden en in de toekomst. In de geschiedenis van het christendom is er veel nagedacht over dit onderwerp.

Vandaar mijn vraag: wat is het rijk Gods eigenlijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mat 12,28

Maar indien Ik door de Geest Gods de boze geesten uitdrijf, dan is het Koninkrijk Gods over u gekomen.

Het Koninkrijk van God is de plaats waar door Gods Geest grote krachten worden gedaan, zoals het uitdrijven van boze geesten. Het Koninkrijk van God is het Koninkrijk der Hemelen en beslaat zowel de hemel als geestelijke enclaves op aarde. Overal waar op aarde Gods Geest krachtig manifest is, is de plaats waar de hemel op aarde is: de geestelijke plaats van Gods Koninkrijk. De enclaves breidden zich steeds verder uit totdat Jezus terugkomt en het Koninkrijk van God op aarde volkomen wordt, zoals in de hemel.

Het is (eveneens) de plaats op aarde waar Gods wil wordt gedaan (zoals het uitdrijven van boze geesten, maar ook andere uitingen van Gods wil).

Mat 6,10       

uw Koninkrijk kome; uw wil geschiede, gelijk in de hemel alzo ook op de aarde.

Edit:

(Andere) kenmerken van Gods Koninkrijk (op aarde): de plek van heil, vrijgevigheid, eensgezindheid, zelfopofferende liefde, vrucht van de Geest, rust, vrede, blijdschap, gezondheid/genezing, voorspoed, bescherming, vrijheid enz. .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het Rijk Gods is daar waar Jezus is.

Voor velen is dat nog verbeeld, danwel nog duister, Het is uiteindelijk onverbeeld gelijk De Waarheid en De Liefde Is: Eén en Al-Eén in Alles in gehele vrije wil en keuze zonder enige tegenspraak/disharmonie.

Het eerste waar je het onverbeeld kunt vinden is in de 7e kamer van de Ziel. Daar woont God volmaakt en onversluierd/onverbeeld! Elke persoon/levende, die de zonde tegen de H.Geest nog niet heeft begaan, heeft God volmaakt "Zichtbaar" in zijn/haar ziel wonen!

"Zichtbaar" als die levende gelijk God liefheeft want dat vraagt Jezus: Weest Volmaakt gelijk De Vader in de Hemel volmaakt is(Mattheus 5,48) Doordat God volmaakt in de 7e kamer woont en de Liefde oneindig eeuwig machtig is kan iedereen Het! Het is een kwestie van willen!

Daarom: "Zoekt en gij zult vinden, klopt en er wordt opengedaan en vraagt en u zult verkrijgen", wanneer u dit met liefdevolle nederigheid en oprechtheid van Hart met al uw lichaam, geest en ziel en al uw krachten doet!

Om dat te leren moet u aldurend leren te bidden en dat ligt in het Jezus Gebed!

Zij die dit beoefenen en dit vol overgave doen zullen al in hun leven zover komen!

+PAX

+PAX

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het Jezus-gebed is het Griekse gebed dat de monniken op de berg Athos bidden "Heer Jezus, Zoon van de levende God, ontferm u over mij zondaar". Hierover heb ik onlangs een topic geopend.

De zeven kamers doet me denken aan het mensbeeld van St. Theresia van Avila die op mystieke wijze beschrijft hoe de mens God kan ontmoeten in haar boek "De Innerlijke Burcht".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om het Koninkrijk Gods te verstaan moet u eerst naar hoe die was voor de val van degene die satan en de demonen werden en welke gevolgen dat had voor het Koninkrijk Gods!

Dat gebeurde voor het ontstaan van de tuin van Eden. De Tuin van Eden is het gevolg nadat satan en de demonen zich vrijwillig hadden overgegeven.

Het gevolg van die val was dat het over gebleven Koninkrijk Gods niet in alles gelijk was aan de Oorspronkelijke Koninkrijk Gods want er waren een eindig aantal personen(dgenen die satan en de demonen werden) en een eindige tijd aan daden(het vernietigen van volmaakt Goed in kwaad) verloren gegaan!

Daarna is na De Wet en de Directe Afgeleide van De Wet(Oog om Oog, Tand om Tand, Leven om Leven Het Koninkrijk Gods begonnen met het herstellen door de 1e nacht voor een tweede keer te doorstaan en zo het verloren aantal personen en daden door het volmaakt verdubbelen van Goed naar gelijke Gods Maat te herstellen.

Zo bestaat het Koninrijk Gods uit het overgebleven deel het deels herstelde deel(die al in de Hemel zijn aangekomen) en die nog op aarde zijn waar God in woont en met herstel bezig zijn(Het werken in de Wijngaard)

Op de dag des Oordeels is de Maat vol en is Het Hemelrijk Gods in alles gelijk aan het oorspronkelijke: De Nieuwe Hemel!

+PAX


Samengevoegd:

@Bonaventura

De 7e Kamer is inderdaad uit de innerlijke burcht van H.Theresia van Avila waar zij de weg en de 7 kamers beschrijft in de ziel. In de Ziel zijn 6 versluierde kamers en één onversluierde. De 6 zijn het gevolg van de 6 hoofd-zondenvallen in de tuin van Eden waarbij ook een neiging naar het kwaad in de geest en een verbeeld lichaam bij hoort!

De 7e kamer is onversluierd omdat de zondenvallen niet tijden de verwekking van een kind gebeurde maar een compromis van goed en kwaad in de opdracht in de tuin van Eden. Daardoor is het Kindschap volmaakt gebleven en zo heeft iedereen die niet met de zonde tegen de H.Geest is verwekt, een Volmaakt Godskind in Zijn Ziel omdat het kind onschuldig is aan de fouten (en onvolmaakte verwekking) van de ouders

+PAX

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ashes,

Uit de H.Schrift kun je halen dat God Volmaakt Is en Handelt in Alles, dat Die Oneindig, Eeuwig, De Liefde en De Waarheid, Volmaakt Rechtvaardig en Trouw, Machtig met een Volmaakt Vrije Wil en Keuze. Dat Die Vrije Wil en Keuze in Liefde aan de Trouw verbonden is. Dat betekent: Ik Ben die Is

Ook kun je uit de H.Schrift halen dat God Eén en Al-Eén in Alles is!

Dat God De Wet is: Een Oog is Een Oog, Een Tand is Een Tand, Een leven is Een Leven, in Waarde, Maat, Macht, Recht, Rechtvaardigheid, Gerechtigheid, Barmhartigheid, Trouw, Vrije Wil, Keuze, Loon en dat de Directe Afgeleide van De Wet is Een Oog om een Oog, Een Tand om Een Tand en Een leven om Een Leven naar overtreding en omgekeerd naar herstel!

De Liefde deelt en mede-deelt altijd alles Eén en Al-Eén zonder opgave van Eigendom. Liefde houdt niet achter Daarom is de H.Drie-Eénheid, Eén God: De Vader is volmaakt in De H.Geest en De Zoon, DE H.Geest in De Vader en De Zoon en de Zoon in de Vader en H.Geest!

Ook De Waarheid is evenals alles dat God is Eén en Al-Eén in alles. De Volmaakte Taal is onverbeeld: Geen beeld van boven, noch van de aarde, noch van onder de aarde(2Korinthe 12, 2-4)

Dat betekend dat alles in de H.Schrift Eén en Al-Eén in alles moet zijn en gelijk de onverbeelde taal: In Het Hemels Wit!

Alles in de H.Schrift is op het wit geschreven en daarmee verbeeld!

bij een Volmaakte Exegese is een Volmaakte Onverbeelde Christusverschijning zoals H.Paulus aangeeft in 1 Korinthe 4,5 en 2 Korinthe 12, 2-4!

Dat is De wet en De Profeten. Dat is God liefhebben zoals God liefheeft!

zal de volgende bijdrage er verder op in gaan. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel en zal er op ingaan.

+PAX


Samengevoegd:

De H.Schrift is niet zomaar een boek. Het is een boek dat verteld over mensen die over de dood zijn gegaan en levend teruggekeerd zijn.

Ik formuleer het als over de dood zijn gegaan. In het boek van cardioloog Pim Lommel "Eindeloos bewustzijn" beschrijft hij mensen die een bijna doods ervaring hebben gehad. Bij Profeten en Heiligen is dat hetzelfde. Ik noem het over de dood want je moet aan satan voorbij om God direct te zien zoals Hij Is. Je moet alle verbeeldingen achterlaten.

De taal die het dichtst bij de volmaakte taal is, is de ontmenselijkte taal. Dat is de minst verbeelde taal zoals de vinger van Adam bijna De Vader raakt op het plafond van de sixtijnse kapel.

De Onverbeelde Taal is waar H.Paulus over spreekt als de H.Geest bidt en wij niet weten wat wij bidden en ons bidden overgaat in zuchten en kreunen. Dat gebeurt ook met het Jezus Gebed als u het voleind want dat gaat het meer-woorden gebed over in Eén Woord: Jezus en dan gaat het uiteindelijk over in zoals de H.geest bid en dan spreken wij geen verbeelde taal meer.

De Joden kennen het ook namelijk dat zij de Naam van God niet uitspreken. De Naam is Heilig, Heilig, Heilig en die hoor je niet uit te spreken in de verbeelde taal.

In God is de Tijd en Getallen ook Eén en al-Eén in alles want in God is alles God Gelijkertijd. Bij God is er geen tijdsverschil tussen wensen, denken en doen. Zonden doen tijdverschil ontstaan: tijdsverschuiving.

Dat Getallen ook Eén en Al-Eén in alles zijn kun je zien in de uitdrukking van Drie-Eénheid, Eén God! En zelfs dat laatste klopt niet helemaal omdat Mozes tegen Israël zei: God is Eén en niet Er is maar Eén God. Er ligt een taboe op het meer Godendom omdat men het Eén en Al-Eén in alles niet verstaat, Noch De waarheid, Noch De Liefde!

Dat komt omdat wij verbeeld schrijven en als enige het geschreven lezen en niet het wit waar het op geschreven staat. Wij leren dat daar niks staat en dat is niet zo.

Daarom kun je de H.Schrift ook niet zonder de H.Geest en zonder oprechte nederigheid van Hart lezen want en kan geen Eén-wording plaats vinden.

De Liefde kent geen geweld, noch dwang in zichzelf en is vol van vrije keuze en vrije wil! De Liefde is juist zo diep vanwege die vrije wil en keuze want dan is de één-wording pas zonder tegenspraak en in volmaakte harmonie.

Dan is de trouw ook pas echt op vrijwillige basis en keuze!

De vraag is of wij God volkomen kunnen verstaan!

De Wet en de Profeten bewijzen dat het kan en dat vindt zijn voleinding in de Messias. Het probleem bij ons verstaan is dat wij van geschapen uit niet geleerd krijgen en het woord geschapen zoals God ziet niet kennen. Daarbij zijn wij opgevoed dat God Almachtig is in alles en dat is Hij niet want God kan de zonde tegen de H.Geest niet ongedaan maken!

Daarom zegt Jezus: Elke zonde tegen de Mensenzoon kan vergeven worden, echter de zonde tegen de H.geest kan niet vergeven worden in een eeuwigheid.

Dan vraag u eens af waarom niet. Waar is het verschil tussen een zonde en de zonde tegen de H.Geest?

Pas als u dat leert te definiëren kunt u de scheppingsverhalen oplossen!

Dan leer u waar de oorsprong van hen die in de tuin van Eden waren en omdat te weten heeft u De Wet, De Profeten en De Directe Afgeleide van De Wet nodig en die leert u pas kennen als u leert Volmaakt Wettisch te zijn. En dat leert u pas geheel als u leert volmaakt geloof te verkrijgen door over de Dood te gaan en God te gaan Zien!

Dan is u geloof geheel ontsluierd en zij die in de tuin van Eden waren hadden volmaakt geloof want zij waren volmaakt in alles!

En er is geen andere goede weg dan die van de Profeten om God te Zien.

en die weg ligt besloten in de H.Schrift! dan leert u de H.Schrift Eén en Al-Eén in alles te lezen en de verbeeldingen te ontbeelden door liefdevol te versterven.

Jezus(En Maria) kwam(en) om De Wet in alles te volbrengen en het verlorene dat te heiligen was, te heiligen! Volmaakt te Leven: Een en Al-Eén in Alles Oog is Een en Al-Eén in Alles Oog, Een en Al-Eén in Alles Tand is Een en Al-Eén in Alles Tand, Een en Al-Eén in Alles Leven is Eén en Al-Eén in Alles Leven en te heiligen naar Eén oog om Eén Oog, Eén Tand om Eén Tand en Eén Leven om Eén Leven. want De wet naar de strafmaat is ook De wet van herstel door uitboeting!

volgende bijdrage meer.

+PAX

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

hi Henk, ik weet niet of ik het allemaal goed begrijp, klinkt allemaal heel vaag, maar dat geeft niet, kan je mij aangeven waar je dit in de bijbel allemaal ziet staan?

Sommige dingen staan niet letterlijk in de bijbel maar zijn gebaseerd op de bijbel en komen voort uit mensen die op basis van de bijbel nadenken. Dat noemt men creativiteit. Een van de eigenschappen waarin we God na kunnen volgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

i know, ik kon het alleen moeilijk volgen, dus vroeg ik me af waar het vandaan kwam uit de bijbel.

ook de manier van schrijven van henk (niet als kritiek bedoeld)

vind ik persoonlijk lastig om te volgen, dat ligt aan mij, dus moet ik me wat meer concentreren om het goed te kunnen volgen.

dus ik ben oprecht benieuwd naar deze creatieve gedachtengang.

en het ontstaan daarop, en heb er nog geen oordeel over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ashes,

Ja het is niet zo maar makkelijk mij te volgen. mijn excuses daarvoor.

Het vraagt een anders denken. Het vraagt terug te keren naar De Wet en De profeten en de Directe Afgeleide van De Wet.

Christenen leren dat De wet en de Profeten en de directe afgeleide van De Wet is afgeschaft met het sterven van Jezus aan het kruis en dat is niet zo. Was dat zo dan was er geen Dag de Oordeels die er nog na komt. dan zou dat in alles samenvallen.

Dat dat niet begrepen wordt komt omdat men zich blind staart op dat de mens en natuur geschapen is uit niets en dat kan niet waar zijn naar De waarheid, De Liefde, de Zonde tegen de H.Geest en de Godsmaat aan kwaad en Herstel er van! Ook de Verwekking van Jezus is onmogelijk door de H.Geest bij Maria want Maria is uit de geslachtslijn van geschapene uit niets voort gekomen en dat is niet in alles gelijk aan God.

Omdat men blind het gelerene aanneemt zonder te gaan Zien of het in alles waar is maakt dat dit misverstand nog steeds staat. M.a.w. De kerk wordt geregeerd door blinde gelovigen en niet door Zieners!

Men leert dat er geen profeten meer opstaan en vergeet dat er nog 2 in de eindtijd opstaan en dan heb ik het nog niet over het heilig getal van 144.000 joden, 12.000 uit elke stam.

Men heeft profetie in de kerker opgesloten(1Korinthe 14,1)

en zo heeft men de volmaakte vruchten verwaarloost: Zielen Lichten, Gods Rechtspraak doen, Profetie, Wonderen doen en Reflecteren(Binden aan kwaad)!

En omdat men profetie in de kerker heeft gedaan is is De Volmaakte Exegese ook in de Kerker belandt en zo leert men dat men God al niet Volmaakt gedurende zijn/haar leven Kan Kennen en Weten in Geweten.

En zo is men meer en meer blind geworden en heeft men zich meer en meer toegespitst op naar menselijke maat van denken en onderzoeken: Schriftgeleerdheid ipv Geleerdheid door de H.Geest en God Zien, Helaas!

Religie is niet als enige geloof! Religie hoort Volmaakt Geloof te zijn dat in alles gelijk is aan Volmaakt Gods Wetenschap. Alles is en hoort bewijsbaar te zijn en te kunnen bewezen worden. Op geen andere manier is elke knie van ongeloof en onwil op rechtvaardige en eerlijke vrijwillige manier te buigen omdat het op geen één manier noch géén manier te ontkennen is!

en dat is een stok in het hoenderhok! Het gooit grotendeels het denken zoals gewoon is omver! Er moet anders gedacht worden en onderzocht worden. De Schatten moeten weer opnieuw onderzocht worden en waar vuil zijn schoongemaakt worden zoals ze zijn en daar waar nog mysterie is opgelost worden: nieuwe schatten aan toegevoegd worden! M.a.w. De kerk moet deels herbouwd worden. De Muren op de plaats waar ze Horen te staan en de bressen gesloten en de Poort hersteld. de innerlijke pilaren gezet worden waar ze horen te staan en innerlijke muren er uitgebroken worden en het dak waterdicht!

De Keuze ligt bij de leiders van de gemeenschap. Doen zij dit niet dan zullen de Twee getuigen het doen want deze kerk komt niet aan op de Dag des Oordeels want de anti-christ zal het vernietigen. Als enige als men leert profeten te zijn kan men De Kerk verdedigen tegen de anti-christ zoals Elisa van Elia zij: [11] Terwijl zij pratend verder gingen, kwam er opeens een wagen* van vuur met paarden van vuur, die hen van elkaar scheidde, en in een stormwind werd Elia ten hemel opgenomen. [12] Elisa zag het en riep uit: ‘Vader*, vader, Israëls strijdwagens en zijn ruiterij!’

door iemand gelijk hij of Mozes door direct in het Godsgericht mede te staan kan de anti-christ een halt toe geroepen worden en zijn dagen verkort worden en in leven blijven!

+PAX

Link naar bericht
Deel via andere websites

hi Henk, je hoeft geen excusses aan te bieden hoor, ik snap nu denk ik wat je allemaal bedoeld, ik kan niet zeggen dat ik het helemaal met je eens bent, maar ik geloof dat we die vrijheid hebben.

er zijn een heleboel punten die je maakt, waar we denk ik een discussie over kunnen hebben.

ik geloof bijvoorbeeld wel dat er profeten zijn, ben ze alleen nog niet tegen gekomen, op een paar charismatische pogingen tot profeten na knipoog_dicht.gif

ik geloof wel dat ik dood voor de wet ben en nu een ander toebehoor, namelijk Jezus Christus en onder zijn gezag ben.

en dat ik niet meer de oude orde van de wet dien, maar die van de Geest.

en de Geest zal mij en andere leiden tot de waarheid

maar in iedergeval bedankt voor je uitleg en geduld, erg interressant allemaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ahes,

je bent niet dood voor De Wet zoals jij definieert want er is nog een dag des Oordeels en je moet de Keuze voor Christus nog voor eeuwig bevestigen. Op geloof, zoals nu, is niet genoeg. Het is het begin maar je zult het moeten vasthouden tot door de test van satan.

Pas als je de eeuwige keuze maakt voor God ben je Eén en Al-Eén met De wet. De wet is Volmaakt Leven en niet dood en maakt niet dood. Zonde maakt dood!

En om vergeving te krijgen van je zonde moet je ook precies weten om welke en hoeveel zonde het gaat. Het gaat om een vrije keuze en wil in alles en volmaakt nooit meer doen! Zij die in de Hemel treden kunnen geen andere handeling meer doen dan Volmaakt Goed omdat zij het met de eeuwige keuze hebben bezegeld! Er is dus geen leven zoals als op aarde(vruchten van Goed en kwaad die geheiligd kunnen worden). Er is als enigste leven zoals in De Hemel!

Die eeuwige keuze is in alles naar Gods Weten in Geweten. Je moet dus alles van jezelf en iedereen Weten in Geweten zoals God Weet want naast vergiffenis vragen en aannemen moet je ook Gelijk God anderen vergeven waar vergeven behoort te worden en niet vergeven waar niet vergeven behoort te worden!

Op dat moment kan de zonde tegen de H.Geest begaan worden! Als je daar de Volmaakt Goede keuze maakt ben je voor altijd in De Wet en wie Volmaakt in De wet is is volmaakt vrij naar De Liefde verbonden en gebonden!

Velen verstaan dat niet omdat zij de oorsprong van De mens niet kennen en afwijzen dat zij nu al volmaakt in alles kunnen zijn! Henoch, Mozes, Elia en de Ouders van Maria bewijzen het tegenovergestelde en de Twee getuigen zullen dat ook doen. Iemand die volmaakt is en sterft laat geen lichaam van materie achter! Van Henoch en Elia is dat bekend. Van Mozes zou het bekend moet zijn want anders zou hij niet gelijk met Elia op de Tabor bij Jezus verschijnen want het zou een oproepen zijn van niet geheel reine geesten zijn! Van de ouders van Maria zou men het ook kunnen weten want je kunt geen volmaakt kind verwekken als je beiden niet in alles volmaakt zijn! Pas dan is er een volmaakte Eén-wording in Alles!

En zij die zo verwekken verblijven ook volmaakt!

P.S. Mozes en Elia zijn ook nog om een andere reden op de Tabor omdat zij de verwijzing zijn naar Twee getuigen van de Eindtijd!

Johannes de Dooper was wel de Elia voor Jezus maar het waren genade jaren en het regende gedurende de openbare tijd van Johannes. Het teken van Elia is dat het 1260 dagen niet regent! Ook dat is een van de redenen waarom de Farizeeën Johannes de Dooper als De Elia afwezen!

Deze staat echter wel in de eindtijd op om de Joden terug te brengen bij Christus en de Mozes staat op om de wereld(Egypte)te woord te staan en de Kerk van Christus uit Egypte in de woestijn te brengen in voorbereiding op de anti-christ!

Link naar bericht
Deel via andere websites

oke Henk, ik ben het niet helemaal met je eens, en denk dat je iets te creatief bent.

ik geloof wel dat ik moet volhouden tot het eindoordeel, dat zeker.

paulus is heel duidelijk in wat ik ook zei, dat ik dood ben voor de wet, dankzei de dood van Christus en dat ik hem nu toe behoor.

waar ik je bijvoorbeeld iets te creatief vind is dat je zegt dat ik precies moet weten om welke en hoeveel zonde ik vergeving vraag.

tenzij je mij een aantal schriftgedeeltes kan aanwijzen hiervoor, kan ik dat niet serieus nemen.

want ik heb nog nooit zoiets gelezen in de bijbel.

maar als het er staat wil ik het graag weten

Link naar bericht
Deel via andere websites

1Korinteh 4:

[4] WANT AL BEN IK MIJ VAN NIETS BEWUST DAAROM GA IK NOG NIET VRIJUIT. Hij die over mij oordeelt, is de Heer. [5] Oordeel dus niet voorbarig, voordat de Heer gekomen is. Hij zal wat in het duister verborgen is aan het licht brengen, en openbaar maken wat er in de harten omgaat. Dan zal ieder de lof die hem toekomt, ontvangen van God.


Samengevoegd:

Wil men schuld vrij zijn en vrij worden dan moet mens het oordeel van Jezus over Jouw in alles kennen, als ook die van de ander want zoals ik al zij je hoort ook met Jezus mee te vergeven zoals Jezus vergeeft en niet vergeven zoals Jezus niet vergeeft(Matheus: wees Volmaakt zoals De Vader Volmaakt in de Hemel is) en daarna net zo volmaakt verder leven!

Door niet te weten laat je Jezus niet aan het woord waar Hij wil wijzen om tot inzicht en berouw te komen zodat Hij kan vergeven!

+PAX

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik snap dat je dat eruit haalt, maar er staat niet dat er geen vergeving is als je niet al je zonde weet.

paulus heeft het daar niet eens over, waar hij het in de context over heeft is het oordelen over andere, dat je dat aan God over moet laten want hij zal alles aan het licht brengen.

ik denk dat je het moeilijker maakt dan het is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@hongerige wolf,

het zal er sneller zijn dan u denkt want u zal worden verrast als de laatste 7 jaar ingaan van de aarde met het opstaan van De Twee Getuigen waarbij de laatste 1260 dagen zullen worden verkort omwille van de Heiligen.

Gedenk dat het niet gaat om snel maar om in de Hemel komen en dat geldt niet als enigste voor u!

Daarbij wie let u om niet nu al God te Zien ipv te wachten tot de dood komt?

Zij die Jezus werkelijk liefhebben oefenen in geduldig zijn, zij zijn daar waar Jezus ze vraagt te zijn waar dat ook op aarde mag zijn dan wel in de Hemel. Zij zoeken niet om naar de Hemel vlugger te gaan maar leven naar Jezus wil totdat God zegt: "Genoeg"

+PAX

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ashes,

voor vergeving vragen is inzicht nodig waarvoor je gezondigd hebt.

Zelfs twijfel is zonde want in volmaaktheid is geen twijfel: Ik Ben die Is!

Volmaakt Weten en daar naar volmaakt handelen doet vrijspreken. Daarom zegt H.Paulus dat niet weten niet doet vrijspreken.

Met vergeving geldt het zelfde. Men is pas volmaakt vrijgesproken als men volmaakt berouw heeft en bij volmaakt berouw geldt volmaakt weten. Er is geen volmaakt geloof bij niet volmaakt weten!

Neemt niet weg dat je in geloof aanneemt daar ooit eens door Jezus gebracht te worden. Pas dan kan je ook de zonde tegen de H.geest begaan.

Pas als je die test doorstaan hebt kun je niet meer verloren gaan.

+PAX

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe zwak was Petrus soms niet?

Daarom zou ik jullie willen aanraden dit boek eens te lezen .

SIMON PETRUS

Een inspirerende meditatie over het leven van die eenvoudige visser uit Galilea

die door Jezus werd gekozen als Rots om zijn Kerk op te bouwen.

Aan de hand van enkele evangelieteksten waarin Petrus en Jezus samen zijn,

leren we Petrus kennen, zijn vurige temperament, zijn gesprekken,

zijn toewijding en zijn diepe band met Jezus.

SIMON PETRUS is het bekendste werk van Mgr. Chevrot;

het is in vele talen vertaald en wordt beschouwd als een klassieker

binnen de geestelijke literatuur.

Een boek dat een grote spiritualiteit paart aan zeer praktische verwijzingen

naar het leven van alledag.

Het Nederlands is de achtste taal waarin het werk verschijnt.

De auteur

Georges Chevrot was pastoor van de parochie van Frandscus van Xaverius in Parijs,

toen het boek verscheen.

Hij heeft meer titels inzake spiritualiteit op zijn naam staan.

Mvg Wisdom

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid