Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Wanneer Jezus terug komt zal er een nieuwe hemel en nieuwe aarde komen.

Stel dat morgen ineens de eindtijd aanbreekt zoals Jezus voorspelt heeft, en na korte tijd Jezus terug komt, hoe ziet dat volgens jou er uit?

Denk bijvoorbeeld aan graven die ineens open gaan en mensen opstaan, of dit alleen een geraamte is, of ook van vlees en bloed?

En gaan alle mensen naar de hemel, of alleen de gelovige mensen, of?

Ik ben benieuwd smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

volgens mij zegt de bijbel niets over hoe die mensen er uit zien als ze uit het graf komen, dus daar kan ik niks over zeggen. maar het zou geen probleem zijn voor God om ze weer wat vlees en bloed te geven natuurlijk.

op die dag dat alle doden voor Gods troon staan (op20) zullen allen geoordeeld worden naar hun daden, en degene die niet in het boek des levens staan opgeschreven worden in de vuurpoel gegooid.

dus niet alle mensen gaan naar de hemel, tenzij de hemel de vuurpoel is smile.gif

en ik denk zelf dat alle gelovigen, christenen, na deze dag samen met Jezus op de nieuwe aarde zullen regeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben het niet eens met de vraag. Maar ook niet van plan een sub-discussie te starten. Kort gezegd, we zitten allang in de eindtijd.

Interessant vraagstuk overigens, of onze lichamen weer compleet hervormd worden. Onze verre voorgangers, de scholastici speelden als met logische vragen als 'hoe oud ben je in de hemel?' (33) of 'als iemand die alleen maar foetussen eet, een kind krijgt die ook alleen maar foetussen eet, kan dat kind dan wel een nieuw lichaam krijgen?'. Lijkt gruwelijk, maar de vraag was vooral bedoeld om na te denken over wat het lichaam is en hoe dat zich verhoudt tot het leven na dit leven.

Ik denk zelf dat we een verheerlijkt lichaam zullen krijgen, net als Jezus zelf heeft. Hoe dat er uit moet zien, geen idee.

Ik vind het idee van alverzoening in zekere zin aansprekend, omdat dat inhoudt dat er uiteindelijk (dwz na een eeuwigheid) voor iedereen, zelfs voor de ergste vijand van God, genade is. Maar mijn 'officiële' standpunt is tot nog toe de ingewikkelde predestinatieleer van mijn kerk, dat God voor alle eeuwen een volk voor Zich bedacht heeft (en wederom niet per se behoefte aan een sub-discussie, aan de andere kant: kom maar door).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

volgens mij zegt de bijbel niets over hoe die mensen er uit zien als ze uit het graf komen, dus daar kan ik niks over zeggen. maar het zou geen probleem zijn voor God om ze weer wat vlees en bloed te geven natuurlijk.

Nee klopt, maar we hebben daar zo onze eigen voorstelling over smile.gif Zijn het slechts de geesten die opstaan, of ook de stoffelijke resten. En wat als die er niet meer zijn?

Quote:
op die dag dat alle doden voor Gods troon staan (op20) zullen allen geoordeeld worden naar hun daden, en degene die niet in het boek des levens staan opgeschreven worden in de vuurpoel gegooid.

dus niet alle mensen gaan naar de hemel, tenzij de hemel de vuurpoel is
smile.gif

Waar is Gods troon dan? In de Hemel, hel, op de aarde, of?

Quote:
en ik denk zelf dat alle gelovigen, christenen, na deze dag samen met Jezus op de nieuwe aarde zullen regeren.

Op de aarde, of vanuit de hemel? Of zal dat het zelfde zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ben het niet eens met de vraag. Maar ook niet van plan een sub-discussie te starten. Kort gezegd, we zitten allang in de eindtijd.

Ja, true. Maar ik bedoel meer dat als Jezus morgen terug zou komen, bijvoorbeeld.

Quote:
Interessant vraagstuk overigens, of onze lichamen weer compleet hervormd worden. Onze verre voorgangers, de scholastici speelden als met logische vragen als 'als iemand die alleen maar foetussen eet, een kind krijgt die ook alleen maar foetussen eet, kan dat kind dan wel een nieuw lichaam krijgen?'. Lijkt gruwelijk, maar de vraag was vooral bedoeld om na te denken over wat het lichaam is en hoe dat zich verhoudt tot het leven na dit leven.

Kan je dat is nader toelichten? Ik geloof dat ik het niet helemaal begrijp smile.gif

Quote:
Ik denk zelf dat we een verheerlijkt lichaam zullen krijgen, net als Jezus zelf heeft. Hoe dat er uit moet zien, geen idee.

En is dat wanneer de doden uit de graven\zee\aarde\etc zullen komen, of in het proces daarna? En zullen de niet gelovige mensen ook zo'n lichaam krijgen? Of beter: zou je de lichamen van gelovigen en niet-gelovigen kunnen onderscheiden?

Ik zelf weet eigenlijk niet hoe ik me dat alles moet voorstellen. Is het alleen de geest dat ten hemel zal gaan, of ook een fysiek lichaam..? Maar wat als er door de loop der jaren niks van je is overgebleven? Krijg je dan een nieuw lichaam? En wat als je pas een week overleden bent? Ook een nieuw lichaam, of behoud je je eigen lichaam, en krijg je later pas het volmaakte lichaam? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En is dat wanneer de doden uit de graven\zee\aarde\etc zullen komen, of in het proces daarna? En zullen de niet gelovige mensen ook zo'n lichaam krijgen? Of beter: zou je de lichamen van gelovigen en niet-gelovigen kunnen onderscheiden?

Zijn het niet alleen de gelovigen die uit de dood op zullen staan?


Samengevoegd:

Quote:

misschien is het uit de dood opgestane lichaam van Jezus een voorbeeld voor hoe de rest ook er uit zal zien.

Heb jij dat gezien dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zijn het niet alleen de gelovigen die uit de dood op zullen staan?

in het einde van openbaringen 20 zie je een beschrijving van deze opstanding, waar duidelijk is dat het alle mensen zijn, ook de ongelovige.

1 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.

en ik heb Jezus lichaam niet gezien, maar andere wel, we lezen dat op zijn lichaam littekens zichtbaar waren, hij herkenbaar was, en door muren heen kon lopen.

ik zeg niet dat we ook op die manier uit de dood opstaan, dat kan ik niet weten, en volgens mij niemand.

zullen allemaal suggesties blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid