Spring naar bijdragen

Romeinen


Aanbevolen berichten

idd je hebt helemaal gelijk, verwijder de religieuze denkbeelden en en ze zijn genezen.

en dan heb je ons gebracht naar het begin van deze topic, want wat jij zegt is precies het punt waar paulus het over heeft.

" Zij hebben de goddelijke waarheid verruild voor de leugen, en de schepping geëerd en aanbeden in plaats van de schepper "

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Bijna.. het is een feit dat een deel van de christenen homoseks immoreel vinden...

True, het spectrum van christelijke meningen aangaande dittum is even breed als het spectrum van menselijke meningen. Ik durf wel te beweren dat de meeste christenen het als problematisch zien, waarbij ik moet opmerken dat actief optreden tegen homoseks gelukkig kleinschalig is.

"Laat God het maar uitzoeken"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Reguliere geneeskunde is inderdaad beperkt, maar heeft aantoonbare resultaten. Vooralsnog is van god alleen het placebo-effect aangetoond, dus god heeft geen aantoonbare resultaten.

[

Zoals ik al eens eerder schreef, lijkt het placebo-effect op geloof. Genezing door geloof werkt alleen vele malen sterker dan het placebo-effect. Door geloof in God worden mensen genezen van kanker en komen mensen die zich 'homo' noemen daar vrij van en gaan ze voortaan door het leven als hetero. Datzelfde effect wordt niet bereikt door iemand een placebopilletje te geven.

Algemeen: ik heb geen mening over de vraag of homoseksualiteit wel of niet immoreel zou zijn (of anders gezegd: ik vind het niet belangrijk mij daarover uit te laten). Iedereen moet zelf weten hoe hij/zij wil leven. Ik reik alleen de oplossing aan voor mensen die liever niet meer als homo door het leven willen gaan. Met mensen die liever als homo door het leven willen (blijven) gaan, bemoei ik me niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik weet niet precies over welke uit de duim gezogen argumenten jij het precies heb,

Het zijn er nogal veel. Over het algemeen missen de argumenten tegen homoseks iedere rationele/wetenschappelijke onderbouwing

Quote:
maar vind jij homo-seks immoreel? of niet?

Nee dus.

Quote:
en waarop baseer jij jouw visie hierop.

Schade. Homoseks an sich heeft geen aantoonbare negatieve gevolgen en er is dus geen reden om het te verbieden/af te keuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zonder geloof genees je trouwens niet, want de homo's die niet genezen hebben te weinig geloof, toch? Ik zie niet in hoe je e.e.a. vorm zou kunnen geven zonder geloof op te dringen.

Ik zou nooit zeggen of iemand wel of niet genoeg geloof zou hebben.

Geloof dringt niets op, maar is een oplossing voor mensen die niet meer als homo door het leven willen gaan. Mensen die op zoek gaan naar een oplossing, kunnen daarbij zelf de hulp van Jezus opzoeken voor hun bevrijding.

Het staat overigens los van religie, want er zijn ook niet-gelovigen die liever geen homo willen zijn, ook door de druk vanuit de wereld van mensen die niet-christen zijn, maar homohater zijn. Iemand die zichzelf als homo ziet, behoort tot een minderheid en het is altijd gemakkelijker tot een meerderheid te horen dan tot een minderheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Zoals ik al eens eerder schreef, lijkt het placebo-effect op geloof. Genezing door geloof werkt alleen vele malen sterker dan het placebo-effect.

Dat is een ononderbouwde bewering. Wetenschappelijk gezien ook een onzinnige bewering.

Quote:

Door geloof in God worden mensen genezen van kanker en komen mensen die zich 'homo' noemen daar vrij van en gaan ze voortaan door het leven als hetero.

Ze immiteren hetero's, maar blijven homo. Exodus Int. komt zelf met een succespercentage van 15%. De overige 85% zijn dus zeker niet genezen en die 15% is nogal te betwijfelen.

Quote:

Ik reik alleen de oplossing aan voor mensen die liever niet meer als homo door het leven willen gaan.

Je reikt mensen die ongelukkig zijn met hun geaardheid valse hoop in de vorm van onzinnige behandelmethoden aan. De oplossing is er voor zorgen dat homo's hun eigen geaardheid accepteren en niet langer hun hoofd breken over nonsens uit het jaar 0. Homo zijn en hetero doen staat bijna garant voor ellende.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het zijn er nogal veel. Over het algemeen missen de argumenten tegen homoseks iedere rationele/wetenschappelijke onderbouwing

[...]

Nee dus.

[...]

Schade. Homoseks an sich heeft geen aantoonbare negatieve gevolgen en er is dus geen reden om het te verbieden/af te keuren.

oke, klinkt logisch, dan snap ik vanuit welke kant jij beredeneerd.

ik heb er zelf nooit onderzoek naar gedaan, maar er is wel degelijk schade of negatieve gevolgen bij homo-seks, net als bij ook andere vormen van seks buiten het huwelijk.

als ik bijvoorbeeld even google:

Seks tussen mannen is geweldig! Tegelijkertijd kom je, als je met andere mannen vrijt, vaker in aanraking met soa en loop je een grotere kans om hiv te krijgen. Hiv is tegenwoordig behandelbaar, maar nog steeds een ongeneeslijke ziekte. Je leeft er minder lang mee en de kwaliteit van leven gaat achteruit. Andere soa variëren van onschuldig tot levensgevaarlijk. homohivplus.nl

geen idee of het betrouwbaar is die site.

maar goed aangezien het jouw argument is neem ik aan dat jij daar wat meer onderzoek naar gedaan heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Seks tussen mannen is geweldig! Tegelijkertijd kom je, als je met andere mannen vrijt, vaker in aanraking met soa en loop je een grotere kans om hiv te krijgen. Hiv is tegenwoordig behandelbaar, maar nog steeds een ongeneeslijke ziekte. Je leeft er minder lang mee en de kwaliteit van leven gaat achteruit. Andere soa variëren van onschuldig tot levensgevaarlijk. homohivplus.nl

HIV/AIDS wordt veroorzaakt door een virus, niet door homoseks. Daarbij is het stukje feitelijk misleidend. Als je anale seks hebt met een HIV patiënt dan is de activiteit het geen wat je risico bepaald, niet het geslacht van die persoon.

Overigens moet God/de natuur/whatever, volgens dit soort redenaties wel de pest hebben aan negers, want dat zijn de grootste AIDS-lijers van allemaal.


Samengevoegd:

Quote:

@MC, Jij hebt voortdurend ononderbouwde beweringen in dit topic gedaan (en dat doe je veel vaker), inclusief je laatste post
flower.gif

Ik onderbouw inderdaad niet alles, jij onderbouwt nooit iets. Verder is het aan degenen die homo's beweren te genezen om met resultaten te komen. Ik wacht wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

oke, maar het blijft toch lastig, want wat zijn dan aantoonbare negatieve gevolgen?

dit is natuurlijk als iedereen vanuit zijn eigen inzicht oordeelt heel erg relatief.

dan kan ik natuurlijk bezig blijven, ik noem iets wat de bijbel zegt, dan zeg jij dat wat de bijbel zegt niet per defenitie een feit is.

dus oke jij vind het morreel, ik niet.

smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

oke, maar het blijft toch lastig, want wat zijn dan aantoonbare negatieve gevolgen?

Negatieve gevolgen die aantoonbaar zijn? Bij bijvoorbeeld verkrachting denk ik dan aan psychische en fysieke schade.

Quote:

dit is natuurlijk als iedereen vanuit zijn eigen inzicht oordeelt heel erg relatief.

Jij bepaald vanuit jouw eigen inzicht dat dat wat in de bijbel staat waar is. Ook heel erg relatief. Overigens staat er heel weinig over in de bijbel en wordt een aanzienlijk deel van de visies uit de dikke duim gezogen. Homogenezing is niet bijbels bijvoorbeeld. Je kunt het hooguit indirect onderbouwen, maar goed.

Quote:

dan kan ik natuurlijk bezig blijven, ik noem iets wat de bijbel zegt, dan zeg jij dat wat de bijbel zegt niet per defenitie een feit is.

En ik niet alleen hoor, christenen zijn er feitelijk een stuk beter in dan ik. In de bijbel staat bijvoorbeeld dat homoseksuelen gedood dienen te worden. Christenen vinden meestal van niet. Ik neem Lev. 20:13 i.i.g. nog wel serieus omdat ik de Bijbel op die grond (onder andere) verwerp.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik bepaal inderdaad vanuit mijn inzicht dat de bijbel waar is, maar dat bedoel ik nou juist, we bepalen allemaal vanuit een bepaald inzicht of iets waar is.

ik baseer dat op onderzoek over de bijbel, jij op iets anders.

dus dat bedoel ik met dat het zinloos is om er op door te gaan.

homogenezing staat idd nergens in de bijbel, en daarom doe ik daar geen uitspraak over, dat neemt niet weg dat iemand die genezen wilt worden daar gewoon om mag vragen aan God.

dat stuk in leviticus is behoorlijk ingewikkeld, toen niet, maar na de vervulling van de wet door Jezus, is zoiezo het onderwerp ' de wet ' vrij groot om uit te leggen.

dat neemt nog niet weg dat de morele standaard van God die in de wet getoond word, nog steeds het zelfde is, en dat op alle zonden nog steeds de doodstraf staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: Vanaf hier weer BOT



Dit topic gaat over de interpretatie van de woorden van Paulus in de Romeinen brief. Voor een bredere discussie over homoseksualiteit verwijs ik door naar een ander topic in een ander subforum. Als die niet bestaat kun je eventueel een nieuwe aanmaken.
Offtopic reacties zullen verwijderd worden.

Kern van dit topic:

Quote:


Bedoelt Paulus dat homoseksualiteit een straf van God is? Heeft God hen prijsgegeven aan deze nietzeggende gezindheid (homofilie?) omdat zij Hem niet erkenden?


Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid