Spring naar bijdragen

Een ingewikkeld, maar bijz verhaal


Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik wil graag een verhaal met jullie delen.

In januari 2009 heb ik een relatie gehad met iemand die zei dat hij paranormaal was. Uiteindelijk was het iemand die satanistische dingen aan het doen was. Nadat die relatie heel heftig eindigde in dat mijn langstkennende vriendin een relatie met hem kreeg (had ze aan elkaar voorgesteld), was ik even 'genezen' van het andere geslacht.

Ik leerde via een online spelletje die ik met een vriend speelde iemand kennen. Het klikte wel en we waren aan de praat geraakt. Hij was geboren op Curacao maar woonde in Nederland(voor alleduidelijkheid: een blanke curacaoenaar). Dat zou niet voor lang duren, want het ging slecht hier en hij verlangde eigenlijk weer naar zijn vertrouwde eiland. Op een gegeven moment kreeg ik in de gaten dat zowel die vriend, als hij en nog een jongen mij wel leuk vonden. Ik was er totaal niet mee bezig. Totdat ik een droom kreeg over de jongen uit Curacao met wie ik aan het zoenen was in die droom. Ik vond het zo raar want ik had nog nooit zo over gedacht. Ik durfte het ook niet te vertellen, maar aangezien hij toch weer daarnaartoe ging besloot ik het te vertellen. Ik had verwacht dat hij mij uit zou lachen; niets bleek minder waar. Hij zei dat hij ook een soort gelijke droom over mij had gehad. We spraken af om elkaar te zien. (Hij woonde in Rotterdam.. ik in de buurt van Amsterdam). Hij zou 2 mei 2009 teruggaan, dus we spraken 1 mei af. Tot overmaat van ramp versliep ik me die dag (dag na Koninginnedag). Hij vroeg mij of ik 2 mei nog op het vliegveld wilde staan, maar dat vond ik geen goed idee. Ik had een gevoel dat hij en ik spijt daarvan zouden krijgen.

Ik had gedacht dat we elkaar nooit meer zouden spreken. Immers staat Curacao bekend als een zonnig eiland, mooie stranden, waarom zou je dan online zijn? Maar het contact bleef en groeide. Ondertussen leerde ik zijn moeder ook kennen die erg geloofde. Zij keurde een 'internet-relatie' niet goed.

Hij zei me vanaf het begin af aan al dat ik eens naar Curacao moest gaan. Het idee begon al meer te spelen. Ik was 19, zou daar alleen heen gaan(ging tot nu toe altijd met ouders naar Spanje), naar een jongen die ik eigenlijk nog nooit had gezien. Na veel geruzie heb ik de reis geregeld en 19 juli 2009 stapte ik vol goede moed het vliegtuig in. Iets zei me dat ik dit moest doen. (Ik was overigens toen nog niet-gelovig.) Eenmaal daar aangekomen na 12 uur vliegen was het erg warm.. het wachten bij de douane duurde en duurde, maar zenuwachtig was ik niet, eerder nieuwsgierig. Toen ik een stap om de hoek deed bij arrivals(daar sta je dan in de buitenlucht) stond hij opeens voor me. Ik kon het niet geloven. Die jongen met wie ik maanden aan het chatten, bellen, skypen/webcammen was. Hij had een blik in zijn ogen alsof hij de loterij had gewonnen. Het was voor ons beide erg onwerkelijk dus de auto rit was alleen maar stiekem naar elkaar kijken en verlegen niets zeggen. We gingen naar het appartement wat ik had geboekt wat een straat uitlopen was van zijn ouderlijk huis, waar hij woonde. Om een lang verhaal kort te maken. Het was echt liefde op het eerste gezicht. Zijn moeder werd echtelijk woest op ons, maar in de tweede week ben ik haar gaan ontmoeten. Het bleek een van de gezelligste avonden van mijn leven te worden. We gingen zelfs salsa dansen in de huiskamer. Na 17 heerlijke dagen moest ik gaan. Op de dag dat ik vertrok noemde zijn moeder mij de dochter die ze nooit had gehad. (Ze heeft drie zonen) en gaf mij The Message New Testament. Ik was in die tijd zo onwetend en niet gelovig. Hij geloofde tot zijn 18e totdat hij ging rebelleren tegen zijn moeder en naar het verplichte naar de kerk gaan en hij zei me dat hij er totaal vanaf was gestapt. Ik had dus verwacht dat hij mij zou uitlachen of dat hij boos op zijn moeder zou worden om dat aan me te geven. Maar hij zei me: \"Dat moet je lezen, er staat veel logica in.\"

Na de vakantie hadden we een lange afstandrelatie. Het is ook een paar keer uit geweest, zelfs een keer nadat hij was vreemdgegaan. Maar op de een of andere manier zei iets me niet los te laten. In december 2009 mocht ik nog een keer daar naartoe, dit keer verbleef ik 3 weken in zijn ouderlijk huis. Ik sliep in zijn kamer, hij op de grond bij zijn broer. Ook hier een fantastische tijd gehad, natuurlijk met wat ups en downs.

In maart dit jaar ging het weer uit. Hij wilde mij niet meer spreken en verbrak al het contact. Ik werd helemaal gek en was zo verdrietig. Opeens stuurde mijn 'schoonmoeder' mij Gods Loveletter. Wij hadden soms wel eens gesprekken over de Bijbel en het geloof en elke keer zei ze me: Jesus houdt van je. Ik sloeg het altijd in de wind. Maar nadat ik die Loveletter op youtube zag kreeg ik tranen in mijn ogen. Ik bleef die hele dag huilen en had toen besloten Hem aan te nemen als mijn Redder. Ik begon veel te bidden en in de Message te lezen.

Na veel gebeden te hebben besloot ik hem een brief te sturen dat ik hem miste in mijn leven en dat er wat moois was gebeurd. Ik kreeg wonderbovenwonder een reactie terug dat hij mij ook miste en dat hij me weer wilde spreken. Ik had hem vertelt dat ik Jesus had aangenomen. Dat maakte voor hem niet zoveel uit. We bleven praten en opeens was het weer 'aan'.

In juni ben ik voor 5 weken daar geweest. Again veel mooie dagen maar ook mindere. Het is ook niet niets om echt een relatie te hebben in die weken dat je er bent. Ik heb daar aan de ene kant erg tegenop gezien. Want mijn vriend blowde en dronk soms tot dronken aan toe. Bovendien was seks ook een issue nu ik Hem had aangenomen. Ik heb daar wat ruzies over gehad en ik heb ook gezondigd. Ik merkte dat als ik daar was ik minder ging bidden en daar kreeg ik veel spijt van toen ik terug kwam.

Nu twee weken geleden ging ik naar de Kerk Crossroads met de tante van hem die hier in Nederland woont. Op de weg terug kreeg ik opeens een gevoel: Ik moet hem loslaten. Ik was verward, want loslaten.. waarom? Maar ik begon steeds meer te voelen dat het leven wat hij nu leidt niet is met God. Afgelopen vrijdag vertelde hij mij opeens dat hij een break wilde. Normaliter als zoiets gezegd werd, was het helemaal mis: last van me buik, misselijk, in paniek. Nu was ik compleet rustig. Ik zei: oke. Ik kwam erachter dat hij naar een meisje gaat sinds twee weken geleden. Zij haalt hem elke keer op om 11 uur savonds en hij komt om 4 uur snachts thuis. Hij zegt dat zij niets ermee te maken heeft. Hij kan opeens niet meer: ik hou van jou terug zeggen. Ook zei hij dat hij alleen vrienden met haar is, dat ze weet dat wij een relatie hebben/hadden en dat het toch niets zou worden, omdat ze in januari gaat verhuizen.

Ik heb het gevoel dat het uit moest, omdat ik moet groeien in mijn geloof en relatie met God. En dat hij weer Jesus in zijn hart moet aannemen. Zoniet is deze relatie gedoemd te mislukken. Het jammere ervan is dat ik bijna klaar ben met mijn studie en dat ik over 2 maanden als ik geslaagd was, zou kijken of ik daar naartoe kon emigreren. Ik zeg altijd dat ik door hem God heb mogen leren kennen, maar dat God mij eigenlijk naar hem heb gestuurd.

Ik hoop dat dit niet al te lang lezen was en dat jullie voor mij willen bidden. Ik heb het erg moeilijk nu. smile.gif

Liefs,

Marielle

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een prachtig verhaal! De hemel viert feest om jouw redding; want jij bent tot geloof gekomen.

Wat goed dat God je duidelijk heeft gemaakt welke weg je in moet slaan.

Wat je misschien kunt doen is in die kerk ervoor bidden; maar ook bidden voor je ene vriend die met satanisme bezig was. HIj kan jouw onderbewust beinvloed hebben, duistere banden sluipen er al snel in. Dit moet je helemaal zelf weten en hier kun je ook achter komen door ervoor te gaan bidden maar als je in die kerk hier bevrijding van kunt krijgen (dmv gebed) dan kan God je meer zegenen want dan heeft Hij meer ruimte daarvoor.

Ik zal zo voor je bidden voor de situatie en God danken dat Hij jouw tot geloof heeft gebracht!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Absoluut een wonderlijk verhaal...

Quote:
Hij had een blik in zijn ogen alsof hij de loterij had gewonnen.

En dit is in eerste instantie een prachtige quote en in tweede instantie mogelijk nog wel meer waar voor hem dan je denkt. Jullie ontmoeting is jouw redding geworden, wellicht wordt het ook nog wel zijn redding. Dat is iig waar je voor bidden mag en dat zal ik ook zo doen.

En verder: wees niet bang, God is met je! flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat goed dat God je duidelijk heeft gemaakt welke weg je in moet slaan.

Wat je misschien kunt doen is in die kerk ervoor bidden; maar ook bidden voor je ene vriend die met satanisme bezig was. HIj kan jouw onderbewust beinvloed hebben, duistere banden sluipen er al snel in. Dit moet je helemaal zelf weten en hier kun je ook achter komen door ervoor te gaan bidden maar als je in die kerk hier bevrijding van kunt krijgen (dmv gebed) dan kan God je meer zegenen want dan heeft Hij meer ruimte daarvoor.

Ja, het rare was. Ik ging gewoon een keer mee naar haar kerk. Die zit namelijk in Den Haag. Mijn eigen kerk is een kerk van een Pinkstergemeente, maar veel Curacaoenaars en Surinamers wat ik erg gezellig vind. Crossroads is internationaal, met Engelstalige dienst en hoewel ik Engels fantastisch vind(The Message is ook Engels)zit het reizen ernaar toe me dwars. Ik moest toen half 7 mijn bed uit zondag en dat zou ik niet wekelijks trekken. Crossroads is ook in Amsterdam maar ook dat is nog wel reizen in tegenstelling tot die Pinkstergemeente.

Over die vriend. Nee ik heb wel voor hem gebeden, maar ik ben klaar met hem. Ik krijg nog 140 euro van hem die ik in goed vertrouwen gaf, maar ik hoor nu niets meer van hem. Hij viel me op mijn verjaardag lastig en ik merkte steeds als ik hem in mijn leven weer binnen liet gaat het fout. Het was een hele nare tijd. Een goede vriend van me zei toen: Mensen die paranormaal zijn, zijn eigenlijk paranoide. Ik ben het met hem eens. Ik zag overal opeens dingen en hoorde alles, ik leefde in angst. Zo niet fijn. Hij zei me ook dat ik dingen van zijn 'gaves' over ging nemen en dat ik 'bezoek' kreeg. Nee, dat soort dingen niet meer! big-smile.gif


Samengevoegd:

Quote:

Absoluut een wonderlijk verhaal...

[...]

En dit is in eerste instantie een prachtige quote en in tweede instantie mogelijk nog wel meer waar voor hem dan je denkt. Jullie ontmoeting is jouw redding geworden, wellicht wordt het ook nog wel zijn redding. Dat is iig waar je voor bidden mag en dat zal ik ook zo doen.

Het mooie was, elke keer als ik daar aankwam keek hij mij zo aan. Hij zei ook elke keer. Jou ogen lijken net diamentjes. (Terwijl hij zelf hele unieke ogen heeft) Hij heeft mij ook vaak gezegd dat ik hem op het rechte pad hield. Wat ik niet snap is.. iets meer dan een maand geleden belde hij mij eens dronken op. Hij vertelde dat ik HET meisje was. Dat hij ernaar uit keek om samen op 1 continent te zijn. Dat hij mij soms slecht had behandelt dat ik het aller beste verdien en dat hij ipv ik daar, hij hier naartoe zou komen. Volgens mij weet hij heel goed dat God op zijn hart heeft geklopt meerdere malen om hem binnen te halen.. ook door mij. Hij zegt het zelf soms: zonder mijn moeder en haar gebeden was ik nu dood geweest. (Hij heeft 2 autoongelukken overleefd) Maar als ik vroeg: "Waarom ga je niet terug naar Hem." Zegt hij: Ik wil niet straks in de hemel elke keer happy happy zijn en bidden en dat alles een groot feest is. Zijn moeder zegt dat hij kens praat (betekent onzin).


Samengevoegd:

P.s. Dank jullie voor jullie gebeden!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom moet hij eerst Jezus aannemen voordat het iets zou kunnen worden? Dan hoop ik oprecht dat het nooit meer iets gaat worden, als dat de 'voorwaarden' zijn.

Verder kan ik er niet zoveel mee. Ik vind het feit dat het een knipperlichtrelatie was wel logisch gezien de afstand. En het einde van je betoog vind ik zweverig.

Desalniettemin: sterkte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom moet hij eerst Jezus aannemen voordat het iets zou kunnen worden? Dan hoop ik oprecht dat het nooit meer iets gaat worden, als dat de 'voorwaarden' zijn.

Heeft te maken met wat voor jou de hoogste waarde heeft. Ik kan Marielle daarin helemaal volgen, ik zou denk ik precies hetzelfde gezegd hebben. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom moet hij eerst Jezus aannemen voordat het iets zou kunnen worden? Dan hoop ik oprecht dat het nooit meer iets gaat worden, als dat de 'voorwaarden' zijn.

Verder kan ik er niet zoveel mee. Ik vind het feit dat het een knipperlichtrelatie was wel logisch gezien de afstand. En het einde van je betoog vind ik zweverig.

Het zijn geen voorwaarden Kurt. Maar ik heb gemerkt dat onze relatie van 1.5 jaar al lastig was zonder Jesus. En ik merkte ook dat het nog lastiger was toen ik Jesus aan had genomen. Vergeet niet, hij heeft hem al eens aangenomen. En dat weet hij nog precies te vertellen wat, hoe, etc. Maar hij geeft nu niets om het leven. Het enige wat hij zegt is dat hij naar de: "Next level" wil. Het interesseert hem niet dat zijn ouders zijn school betalen, zijn schulden die hij in Nederland had opgebouwt hebben afgelost en hem weer ondanks dat hij 24 is, in huis hebben genomen. Hij weet zelf niet wie hij is en waar hij voor staat. Maar ik zie iemand met zoveel goede eigenschappen, want hij kan het wel. Ik hou van hem ookal heeft hij mij pijn gedaan. Maar ik heb gewoon gemerkt dat hij in de weg stond tussen mijn band met de Heer. En een gevoel dat ik moet loslaten krijg ik niet voor niets. I love that guy to pieces.. echt ondanks alles wat we hebben meegemaakt. Maar het moet nu zo gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heftig verhaal. Ik lees dat hij in ieder geval 1 keer je bedrogen heeft (vreemdgaan) en dat het vaak aan en uit is geweest. Eerlijk gezegd lijkt het me niet een hele stabiele jongen/relatie. Kortom afkappen en verder gaan met je leven. Het wordt niets meer en hij blijkt gewoon niet te vertrouwen. In de nacht met een andere vrouw meegaan om vroeg 's ochtends terug te komen is ook niet echt een gezond verschijnsel in een relatie.

Je bent verlieft op iemand om wie hij/zij is niet om wat je er eventueel van kan maken. Iemand onder dwang laten bekeren tot religie x is over het algemeen niet verstandig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Heftig verhaal. Ik lees dat hij in ieder geval 1 keer je bedrogen heeft (vreemdgaan) en dat het vaak aan en uit is geweest. Eerlijk gezegd lijkt het me niet een hele stabiele jongen/relatie. Kortom afkappen en verder gaan met je leven. Het wordt niets meer en hij blijkt gewoon niet te vertrouwen. In de nacht met een andere vrouw meegaan om vroeg 's ochtends terug te komen is ook niet echt een gezond verschijnsel in een relatie.

Ja, het lijkt niet stabiel, maar het is ook niet niets 8000 kilometer van elkaar verwijdert te zijn en elkaar iets meer dan 6 weken in het jaar te zien. Dat vreemdgaan was toen hij onder invloed was van alcohol. Hij heeft daarna grote spijt gehad en ik heb echt lang getwijfelt of ik hem daarna wel terug wilde. Maar toch bleek het sterker te zijn dan we dachten en ben ik daarna zelfs nog 2x daar naartoe geweest. Het is moeilijk te begrijpen.. maar als wij samen zijn.. lijkt het net alsof een puzzelstukje in elkaar past. Hij heeft wat ik niet heb en ik heb wat hij niet heeft aan goede eigenschappen. Daarom vraag ik God om hulp en gebeden voor hem aangezien Hij degene is die mij heb gezegd nu te breken met hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja, het lijkt niet stabiel, maar het is ook niet niets 8000 kilometer van elkaar verwijdert te zijn en elkaar iets meer dan 6 weken in het jaar te zien. Dat vreemdgaan was toen hij onder invloed was van alcohol. Hij heeft daarna grote spijt gehad en ik heb echt lang getwijfelt of ik hem daarna wel terug wilde. Maar toch bleek het sterker te zijn dan we dachten en ben ik daarna zelfs nog 2x daar naartoe geweest. Het is moeilijk te begrijpen.. maar als wij samen zijn.. lijkt het net alsof een puzzelstukje in elkaar past. Hij heeft wat ik niet heb en ik heb wat hij niet heeft aan goede eigenschappen. Daarom vraag ik God om hulp en gebeden voor hem aangezien Hij degene is die mij heb gezegd nu te breken met hem.

Ik ben vaak dronken geweest en nog vaker onder invloed van alcohol. En ook nu ben ik bij een feestje onder invloed. Nog nooit heb ik mijn vriendin/vrouw bedrogen. Ook als je onder invloed bent kun je nog steeds nadenken (weliswaar langzamer) maar je bent er nog altijd zelf bij. Mijn vrouw is overigens ook nooit vreemdgegaan toen ze onder invloed was (ook niet als ze nuchter is). Al mijn vrienden en familieleden zijn nooit (zover bij mij bekend) vreemdgegaan, ook niet onder invloed. Alcohol is een waanzinnig zwak excuus. Als je vreemd gaat met of zonder alcohol ben je gewoon een slappe zak zonder enig gevoel voor verantwoordelijkheid en moraal.

Ik heb meerdere vrouwen die uit slechte relaties kwamen gesproken en die vonden allemaal dat hun vriend/man wat bijzonders had en dat er een speciale klik was. Achteraf geven ze allemaal aan dat ze beter hadden moeten weten en zich te lang hebben laten misleiden en manipuleren. Een enkeling zelfs ver nadat ze voor de eerste keer in elkaar gebeukt was door haar lieve en zorgzame man/vriend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja maar zo'n type is het niet. Hij wil zo graag zijn best doen. Maar hij heeft weinig dicipline en wilskracht. Hij vind het heel moeilijk zich te uiten en vlucht overal in.. van alcohol tot drugs. Overigens gebeurde het vreemdgaan vorig jaar. En is hij sindsdien altijd trouw geweest. Zelfs zijn broer vertelde mij dat. Hij deed echt zijn best. Hij wilde mij niet kwijt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb best wel 's wat gebruikt in mijn leven, drugs en ook alcohol, en ook ik heb nog nooit iemand bedrogen inderdaad. Je probeert nu iets recht te praten wat krom is, Mariëlle.

En je zegt dat het geen voorwaarden zijn, maar daar lijkt het wel op. Verder lijkt het er in de verste verte niet op dat zijn problemen en de problemen tussen jullie veroorzaakt worden door jouw geloof en zijn ongeloof, maar door zijn onvolwassenheid en zijn onvermogen om zich echt aan jou te binden. Dan moet je daar mijns inziens niet een zweverig verhaal omheen vertellen over het geloof, maar gewoon de realiteit onder ogen zien: die relatie gaat niet werken omdat hij het niet wil en/of kan.

Wellicht komt ik harder over dan ik wil, maar ik word altijd een beetje kriegel van dit soort onderwerpen. (En daar heb ik zo mijn redenen voor.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hij wil zo graag zijn best doen. Maar hij heeft weinig dicipline en wilskracht.

De eerste zin is in tegenspraak met de tweede zin.

En verder is wat God je zei echt het beste: je moet helemaal breken met deze jongen. God zal als een goede Vader op deze verloren zoon wachten, maar jij bent God de Vader niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja, het rare was. Ik ging gewoon een keer mee naar haar kerk. Die zit namelijk in Den Haag. Mijn eigen kerk is een kerk van een Pinkstergemeente, maar veel Curacaoenaars en Surinamers wat ik erg gezellig vind. Crossroads is internationaal, met Engelstalige dienst en hoewel ik Engels fantastisch vind(The Message is ook Engels)zit het reizen ernaar toe me dwars. Ik moest toen half 7 mijn bed uit zondag en dat zou ik niet wekelijks trekken. Crossroads is ook in Amsterdam maar ook dat is nog wel reizen in tegenstelling tot die Pinkstergemeente.

Over die vriend. Nee ik heb wel voor hem gebeden, maar ik ben klaar met hem. Ik krijg nog 140 euro van hem die ik in goed vertrouwen gaf, maar ik hoor nu niets meer van hem. Hij viel me op mijn verjaardag lastig en ik merkte steeds als ik hem in mijn leven weer binnen liet gaat het fout. Het was een hele nare tijd. Een goede vriend van me zei toen: Mensen die paranormaal zijn, zijn eigenlijk paranoide. Ik ben het met hem eens. Ik zag overal opeens dingen en hoorde alles, ik leefde in angst. Zo niet fijn. Hij zei me ook dat ik dingen van zijn 'gaves' over ging nemen en dat ik 'bezoek' kreeg. Nee, dat soort dingen niet meer!
big-smile.gif


Samengevoegd:

[...]

Het mooie was, elke keer als ik daar aankwam keek hij mij zo aan. Hij zei ook elke keer. Jou ogen lijken net diamentjes. (Terwijl hij zelf hele unieke ogen heeft) Hij heeft mij ook vaak gezegd dat ik hem op het rechte pad hield. Wat ik niet snap is.. iets meer dan een maand geleden belde hij mij eens dronken op. Hij vertelde dat ik HET meisje was. Dat hij ernaar uit keek om samen op 1 continent te zijn. Dat hij mij soms slecht had behandelt dat ik het aller beste verdien en dat hij ipv ik daar, hij hier naartoe zou komen. Volgens mij weet hij heel goed dat God op zijn hart heeft geklopt meerdere malen om hem binnen te halen.. ook door mij. Hij zegt het zelf soms: zonder mijn moeder en haar gebeden was ik nu dood geweest. (Hij heeft 2 autoongelukken overleefd) Maar als ik vroeg: "Waarom ga je niet terug naar Hem." Zegt hij: Ik wil niet straks in de hemel elke keer happy happy zijn en bidden en dat alles een groot feest is. Zijn moeder zegt dat hij kens praat (betekent onzin).


Samengevoegd:

P.s. Dank jullie voor jullie gebeden!

Je hoeft niet voor je vriend te bidden, dat bedoelde ik niet.

Ik bedoel voor jezelf laten bidden; omdat die vriend je misschien op verkeerde manier beinvloed heeft (ookal is dat onderbewust!). Want hij hield zich bezig met satanisme en was dus een open deur voor duistere geesten. Je kunt altijd voor bevrijding voor jezelf laten bidden in die kerk, wie weet dat er iets gebeurt, of dat je belt dat het een keertje kan met de voorganger of oudsten (was pinksterkerk toch?).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Heb het om dezelfde reden uitgemaakt als jouw, het geloof. Dacht dat ik de enige was. Heb het bijzonder moeilijk vooral omdat ik nog van het meisje houd.

Ik hoop dat de Heere voor jou, ook voor mij, in je leven mag blijven. Dat je eenmaal voor God mag verschijnen en dat je mag in gaan in het nieuw Jeruzalem.

Daar zal ik mijn Heer ontmoeten, luistren naar zijn liefdesstem, daar geen rouw meer en geen tranen in het Nieuw Jeruzalem

Hoop het, dat dit waarheid mag zijn voor jouw en voor mij en een ieder ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je van haar houdt en respect voor haar hebt, als zij ook van jou houdt en respect heeft voor jou, waarom maak je het dan uit? Omdat je toevallig anders in het leven staat? Ik heb het een paar keer meegemaakt en begin het steeds minder te begrijpen.

Ten tweede: denk dan iets beter na voordat je begint.


Samengevoegd:

O, en nog iets: bedenk wel dat jij niet per se de enige hoeft te zijn die het er moeilijk mee heeft. Zij misschien ook wel, zij is immers degene die gedumpt is omdat haar geliefde het niet meer trok vanwege een geloof in een god.

Admod note: Post aangepast aan de normen van credible

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: Off-topic-discussie verwijderd.


Kurt, Propje, als jullie het belangrijk vinden om dit verder te bespreken in een feedbacktopic of via e-mail, geef dan even een seintje, dan copy-paste ik jullie verwijderde posts wel, moeten jullie je standpunt niet helemaal opnieuw uittypen.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je van haar houdt en respect voor haar hebt, als zij ook van jou houdt en respect heeft voor jou, waarom maak je het dan uit? Omdat je toevallig anders in het leven staat? Ik heb het een paar keer meegemaakt en begin het steeds minder te begrijpen.

Ten tweede: denk dan iets beter na voordat je begint.


Samengevoegd:

O, en nog iets: bedenk wel dat jij niet per se de enige hoeft te zijn die het er moeilijk mee heeft. Zij misschien ook wel, zij is immers degene die gedumpt is omdat haar geliefde het niet meer trok vanwege een geloof in een god.

Admod note:
Post aangepast aan de normen van credible

Wat heb je aan respect? In deze wereld heb je wat aan respect maar niet daar boven.

Waarom maakt het uit hoe je in het leven staan? Omdat als je kinder mag krijgen je achter 1 kerk moet staan. Dat vader en moeder het zelfde zeggen en dat er dan geen ruzie of verwarring komt bij jezelf of je kinderen.

Omdat je samen met je vrouw/vriendin over dingen mag praten over jouw kerk, en geen strijd krijgt over de verschillen van jouw of haar kerk.

Houd niet in dat je er over na moet denken als je er aan begint. Maar het vlees is zwak, houd dus in dat we fouten kunnen maken door bijv. te denken dat alles goed zal komen etc.

Denk dat je voortaan even moet nadenken voordat je zo reactie plaatstsmile.gif

ps: Mijn vriendin en ik hebben het daarvoor uit gemaakt. Beide waren we het er mee eens dat het niet ging. Houd nog niet in dat we het er niet moeilijk mee hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar "het vlees is zwak"? Dat klinkt alsof je relatie een of andere stomme zonde was, in plaats van iets moois en oprechts... Dat mensen ervoor kiezen om enkel een relatie te willen met iemand die het zelfde gelooft, dat kan ik nog wel begrijpen (hoewel ik er zelf niet zo in sta), maar ik vind het eerlijk gezegd ronduit grof om je vriend(in) te dumpen omdat jij besloten hebt dat je even een foutje gemaakt hebt. Je kan dan wel beweren dat je "daar boven" niks hebt aan respect (wat ik durf te betwijfelen maar goed), maar nu zijn we niet "daar boven", nu leef je gewoon in het hier en nu en heb je je medemensen liefdevol te behandelen, al helemaal als je er een relatie mee begint.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat heb je aan respect? In deze wereld heb je wat aan respect maar niet daar boven.

Wat een onzin.

Quote:
Waarom maakt het uit hoe je in het leven staan? Omdat als je kinder mag krijgen je achter 1 kerk moet staan. Dat vader en moeder het zelfde zeggen en dat er dan geen ruzie of verwarring komt bij jezelf of je kinderen.

Dat moet helemaal niet. En dat had je ook kunnen bedenken vóórdat je met een ongelovige een relatie aanging.

Quote:
Omdat je samen met je vrouw/vriendin over dingen mag praten over jouw kerk, en geen strijd krijgt over de verschillen van jouw of haar kerk.

Een beetje discussie is niet verkeerd. Daarbij had je ook dit vooraf kunnen bedenken.

Quote:
Houd niet in dat je er over na moet denken als je er aan begint. Maar het vlees is zwak, houd dus in dat we fouten kunnen maken door bijv. te denken dat alles goed zal komen etc.

Fouten? Dat vind ik ordinair van je en ontzettend kwetsend richting je ex-vriendin eigenlijk.

Quote:
Denk dat je voortaan even moet nadenken voordat je zo reactie plaatst
smile.gif

Misschien had jij eerst moeten nadenken voordat je een relatie aanging en ook voordat je mij besloot even de les te lezen hier.

Quote:
ps: Mijn vriendin en ik hebben het daarvoor uit gemaakt. Beide waren we het er mee eens dat het niet ging. Houd nog niet in dat we het er niet moeilijk mee hebben.

Bedoel je uitgemaakt voordat je bedacht dat het ook niet ging vanwege het geloof? Dat zei je namelijk eerst niet. En ik snap best dat je het er moeilijk mee hebt. Ik herken het. Maar ik vind dat je er heel raar over denkt eigenlijk. Je zegt het te zien als een fout nota bene! En daarbij begin ik steeds meer moeite te krijgen met geloofsargumenten in relaties. Dat leg ik uit in mijn vorige bericht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid