Spring naar bijdragen

Wat zoek je in een gemeente?


Aanbevolen berichten

Topictitels kunnen niet te lang zijn, maar wat ik eigenlijk bedoel is welke zaken jij belangrijk vindt die een gemeente bezit. Denk bijvoorbeeld aan noodzakelijke dingen, maar ook dingen die misschien niet noodzakelijk zijn, maar die je graag zou zien, of blij bent dat die er zijn, omdat het je geloof wel opbouwt.

Voorbeelden kunnen bijvoorbeeld bijbel interpretatie, de 'leer', liturgie, de sacramenten en welke, de muziek, de sfeer, kerkvisie, de aankleding van het interieur, de hechte gemeenschap, jongerenwerk, evangelisatie, bepaalde instrumenten, de kring, de bijbelvertaling, gebruik van wierook, koffiedrinken na de dienst, zichtbare wonderen en tekenen, vriendschappen met je mede kerkgangers, het tijdstip of lengte van de dienst, de zachte stoelen, de predikant die zo fantastisch preekt, de roddels, dat het droog is als heet regent, de locatie, etc. etc. etc. zijn.

Kortom, wat jij noodzakelijk vindt en wat voor jou toegevoegde waarde heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Grappig, ik moest zelf op zoek naar een kerk dus ik heb daar best veel over nagedacht toen ik naar Ierland verhuisde smile.gif

Noodzakelijk: leer en onderwijs, liefde voor God. De een kan niet zonder de ander m.i. Alleen leer en onderwijs zonder liefde zou kil kunnen worden, alleen liefde zonder juiste leer en onderwijs kan ook de verkeerde kant op gaan.

Toegevoegde waarde: vriendschappen, sfeer, activiteiten voor alle leeftijdsgroepen (iedereen betrekken dus, hechte gemeenschap), locatie (het moet voor mij aan te lopen zijn in mijn huidige situatie)

Extra's waar ik ook zonder kan: muziek (ik hou van muziek, maar mijn priotiteit is dat God ermee geprezen wordt, niet dat ik het zo lekker vind zingen) en interieur (krakende stoelen zijn funest voor de concentratie)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mij komen liturgie, leer en sacramenten denk ik wel op de eerste plaats. Toch kunnen dingen als muziek, wierook en het interieur denk ik evenals de mensen die er komen wel een belangrijke bijdrage leveren. Verder is de kerk waar ik kom voor mij de dichtsbijzinde en eerlijk gezegd is dat wel heel prettig. Ik denk dat ik dat, zolang het met de eerste drie dingen die ik noemde ook wel redelijk zit, ook best een belangrijk punt vind. Zelf vind ik het de laatste tijd bijvoorbeeld best fijn om af en toe 's avonds even naar de Mis te gaan en ik denk dat ik dat minder snel zou doen als het verder weg was. Gelukkig woon ik de komende 1,5 jaar als het goed is nog wel waar ik nu woon, dus voorlopig hoef ik hier verder niet echt over na de denkensmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid